Vad är en invandrare för dig?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Vad är en invandrare för dig?

    Och finns det någon som vet den officiella hållningen?

    Mao är man en invandrare även om man kommer från ett av Nordens andra länder och t.ex. till Sverige?

    Alltså officiellt.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  2. 1
    Vad är en invandrare för dig? Och finns det någon som vet den officiella hållningen?

    Mao är man en invandrare även om man kommer från ett av Nordens andra länder och t.ex. till Sverige?

    Alltså officiellt.
  3. Salander
    #2
  4. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3
    Tack
  5. 3
    Tack
  6. Salander
    #4
    Vet inte alls om källan är tlllförlitlig, hittade den bara när jag googlade. Själv bryr jag mig inte om att definiera vilka som är invandrare och icke.
  7. 4
    Vet inte alls om källan är tlllförlitlig, hittade den bara när jag googlade. Själv bryr jag mig inte om att definiera vilka som är invandrare och icke.
  8. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Statistiskt sett är man invandrare även om man är svenskfödd, bara man har varit utskriven ur Sverige. Min moster jobbade som husmor i Svenska Kyrkan i London, Fuengirola, Melbourne och Paris i 8 år och nu när hon flyttade tillbaka så är hon registrerad som invandrare under 2014.
  9. 5
    Statistiskt sett är man invandrare även om man är svenskfödd, bara man har varit utskriven ur Sverige. Min moster jobbade som husmor i Svenska Kyrkan i London, Fuengirola, Melbourne och Paris i 8 år och nu när hon flyttade tillbaka så är hon registrerad som invandrare under 2014.
  10. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    Inte jag heller

    men kände ett uns av irritation över de från andra nordiska länder som spyr galla och påstår att de inte är invandrare för att de är från norden eller att folk från Europa inte är invandrare
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  11. 6
    Inte jag heller men kände ett uns av irritation över de från andra nordiska länder som spyr galla och påstår att de inte är invandrare för att de är från norden eller att folk från Europa inte är invandrare
  12. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7

    Läste det hos migrationsverket

    ja inte om din mormor såklart

    Men att det kunde vara så.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  13. 7
    Läste det hos migrationsverket ja inte om din mormor såklart

    Men att det kunde vara så.
  14. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8
    eller ja moster då
  15. 8
    eller ja moster då
  16. Medlem sedan
    Aug 2010
    #9
    Min syster bodde i Norge i några år och fick skriva på papper om invandring när hon flyttade tillbaka.
  17. 9
    Min syster bodde i Norge i några år och fick skriva på papper om invandring när hon flyttade tillbaka.
  18. Medlem sedan
    Oct 2006
    #10
    Våra största grupper invandrare kommer från Europa, finns listor på det där (tyskar,danskar, återvändande svenskar).
    I statistik beror det på vilken slags statistik. Om jag begår ett brott, räknas jag till invandrarna. Om de inte ändrat senaste åren. För båda min föräldrar är utlandsfödda, jag svenskfödd.

    Men vem bryr sig?
    Officiellt är alla invandrare som inte varit skrivna i Sverige nyss, dvs även en svensk som dragit till Spanien och sen återvänder.
  19. 10
    Våra största grupper invandrare kommer från Europa, finns listor på det där (tyskar,danskar, återvändande svenskar).
    I statistik beror det på vilken slags statistik. Om jag begår ett brott, räknas jag till invandrarna. Om de inte ändrat senaste åren. För båda min föräldrar är utlandsfödda, jag svenskfödd.

    Men vem bryr sig?
    Officiellt är alla invandrare som inte varit skrivna i Sverige nyss, dvs även en svensk som dragit till Spanien och sen återvänder.
  20. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11

    Och det är norden

    ja som sagt vissa människors syn är lustig

    tack för svar
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  21. 11
    Och det är norden ja som sagt vissa människors syn är lustig

    tack för svar
  22. Medlem sedan
    Jun 2005
    #12

    Garanterat

    det är ju sjukt..Hade du gjort ngt bra så hade de inte skrivit ett dugg om det att du har invandrarföräldrar...

    Jag är andra generationens invandrare...

    Jag bryr mig inte om sådana definitioner alls...
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  23. 12
    Garanterat det är ju sjukt..Hade du gjort ngt bra så hade de inte skrivit ett dugg om det att du har invandrarföräldrar...

    Jag är andra generationens invandrare...

    Jag bryr mig inte om sådana definitioner alls...
  24. Medlem sedan
    Nov 1998
    #13
    Det är alla icke-neandertalare.
  25. 13
    Det är alla icke-neandertalare.
  26. Medlem sedan
    May 2005
    #14
    Japp. Man kan till och med vara svensk medborgare och vara invandrare om man har varit folkbokförd utomlands har jag för mig. Då hamnar man i alla fall i den statistiken. 24 procent kommer från Sverige eller övriga nordiska länder om jag minns rätt utan att kontrollera.
  27. 14
    Japp. Man kan till och med vara svensk medborgare och vara invandrare om man har varit folkbokförd utomlands har jag för mig. Då hamnar man i alla fall i den statistiken. 24 procent kommer från Sverige eller övriga nordiska länder om jag minns rätt utan att kontrollera.
  28. Medlem sedan
    Jun 2014
    #15
    Är du säker..?!!
  29. 15
    Är du säker..?!!
  30. Medlem sedan
    Nov 2002
    #16
    Är du säker? Jag är lite osäker, neandertalare har ju hittats i Syrien, Irak, Turkiet, Kroatien och Tyskland bl.a. Är inte de invandrare om något?

    För att inte tala om fynden i Finland, det vet vi ju hur invandrare från Finland beter sig.......

    (Obs, bara ironi)
  31. 16
    Är du säker? Jag är lite osäker, neandertalare har ju hittats i Syrien, Irak, Turkiet, Kroatien och Tyskland bl.a. Är inte de invandrare om något?

    För att inte tala om fynden i Finland, det vet vi ju hur invandrare från Finland beter sig.......

    (Obs, bara ironi)
  32. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    Jag tycker att det är rätt så ofta som man ser hur förvånade folk blir över hur stor andel av invandringen som faktiskt är återflyttade svenska medborgare...
  33. 17
    Jag tycker att det är rätt så ofta som man ser hur förvånade folk blir över hur stor andel av invandringen som faktiskt är återflyttade svenska medborgare...
  34. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18
    Jag tror faktiskt att till och med mina (och dina) barn räknas som invandrare... Min man är ju född i Sverige, men med två invandrade föräldrar och jag är tveksam till om min svärmor hade fått sitt svenska medborgarskap när barnen kom...
  35. 18
    Jag tror faktiskt att till och med mina (och dina) barn räknas som invandrare... Min man är ju född i Sverige, men med två invandrade föräldrar och jag är tveksam till om min svärmor hade fått sitt svenska medborgarskap när barnen kom...
  36. Medlem sedan
    Nov 1998
    #19
    Ja. finnar mördar 3-5 ggr så ofta som svenskar. Helst med kniv ...
  37. 19
    Ja. finnar mördar 3-5 ggr så ofta som svenskar. Helst med kniv ...
  38. Gretah
    #20
    Ja man är invandrad i Sverige även om man "bara" kommit från tex Norge
  39. 20
    Ja man är invandrad i Sverige även om man "bara" kommit från tex Norge
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar