Sista vägningen!!
Vikt
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Sista vägningen!!

    Ja, definitivt inte sista någonsin, men min sista vägning i min egen viktutmaning som varat i sex veckor. Jag startade i början av augusti med cirka tre pluskilon efter sommaren att bli av med. Startvikten var 62,7 kilo, och mitt mål var då att två veckor in i september ligga under 60 kilo.

    Så hur gick det på sista vägningen?

    Det gick bra!! Vågen stannade i morse på *trumvirvel* 59,6 kilo!

    Så här har det sett ut över veckorna:
    Vecka 1: -1,0 kilo (yay!)
    Vecka 2: -0,2 kilo (nåja)
    Vecka 3: -0,5 kilo (helt okej)
    Vecka 4: -0,5 kilo (helt okej)
    Vecka 5: +/- 0 kilo (lite besviken)
    Vecka 6: -0,9 kilo (hurra!)

    Ett totalt minus på 3,1 kilo på sex veckor är precis det resultat jag önskade mig. Så hur gjorde jag? För det första skippade allt onödigt "extra" som jag lagt mig till med under sommaren (glass, snacks etc). Skippat nästan allt ätande efter middagen, alltså inte ätit något kvällsmål. Hungrig ibland men druckit örtte. Minskat något på portionerna vid huvudmålen och ökat på grönsaksdelen lite. Jag har dock inte varit superstrikt, utan tillåtit mig själv lite extra på helgerna precis som jag brukar. Jag har dock inte gått till överdrift. Ett par glas vin fredag och lördag kväll. Några chokladbitar efter maten på fredag kväll. Popcorn på fredag kväll och ost och kex lördag kväll. Och regelbunden träning precis som vanligt.

    Och nu då? Jag är rätt nöjd, men vill nog gå ned något lite till, så min normalvikt hamnar runt 59 istället för runt 60. Jag vet av erfarenhet att det är där jag trivs bäst. Så jag tror jag fortsätter att vara lite extra skärpt en tid till.

    Det blir en hel del utmaningar i helgerna som kommer. Nu i helgen blir det först på fredagen en kryssning/studieresa med jobbet, mat och dryck ingår. Sedan på lördag ska jag till Göteborg och Liseberg med lillsonen, sova en natt på hotell. Nästa helg kryssning med flera goa tjejer som jag lärt känna inne på detta snack!
    "Even a man who is pure in heart
    And reads his prayers by night
    May become a wolf when the wolfbane blooms
    And the autumn moon is bright."
  2. 1
    Sista vägningen!! Ja, definitivt inte sista någonsin, men min sista vägning i min egen viktutmaning som varat i sex veckor. Jag startade i början av augusti med cirka tre pluskilon efter sommaren att bli av med. Startvikten var 62,7 kilo, och mitt mål var då att två veckor in i september ligga under 60 kilo.

    Så hur gick det på sista vägningen?

    Det gick bra!! Vågen stannade i morse på *trumvirvel* 59,6 kilo!

    Så här har det sett ut över veckorna:
    Vecka 1: -1,0 kilo (yay!)
    Vecka 2: -0,2 kilo (nåja)
    Vecka 3: -0,5 kilo (helt okej)
    Vecka 4: -0,5 kilo (helt okej)
    Vecka 5: +/- 0 kilo (lite besviken)
    Vecka 6: -0,9 kilo (hurra!)

    Ett totalt minus på 3,1 kilo på sex veckor är precis det resultat jag önskade mig. Så hur gjorde jag? För det första skippade allt onödigt "extra" som jag lagt mig till med under sommaren (glass, snacks etc). Skippat nästan allt ätande efter middagen, alltså inte ätit något kvällsmål. Hungrig ibland men druckit örtte. Minskat något på portionerna vid huvudmålen och ökat på grönsaksdelen lite. Jag har dock inte varit superstrikt, utan tillåtit mig själv lite extra på helgerna precis som jag brukar. Jag har dock inte gått till överdrift. Ett par glas vin fredag och lördag kväll. Några chokladbitar efter maten på fredag kväll. Popcorn på fredag kväll och ost och kex lördag kväll. Och regelbunden träning precis som vanligt.

    Och nu då? Jag är rätt nöjd, men vill nog gå ned något lite till, så min normalvikt hamnar runt 59 istället för runt 60. Jag vet av erfarenhet att det är där jag trivs bäst. Så jag tror jag fortsätter att vara lite extra skärpt en tid till.

    Det blir en hel del utmaningar i helgerna som kommer. Nu i helgen blir det först på fredagen en kryssning/studieresa med jobbet, mat och dryck ingår. Sedan på lördag ska jag till Göteborg och Liseberg med lillsonen, sova en natt på hotell. Nästa helg kryssning med flera goa tjejer som jag lärt känna inne på detta snack!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Bra jobbat och grattis
    Hur har det gått för maken då?
  4. 2
    Bra jobbat och grattis
    Hur har det gått för maken då?
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Tack!

    Det har gått jättebra för maken. Han har gått ned drygt tre kilo på lika många veckor. (Dubbelt så snabbt som jag, men men...) Han är glad för det och ska fortsätta ett tag till.
  6. 3
    Tack!

    Det har gått jättebra för maken. Han har gått ned drygt tre kilo på lika många veckor. (Dubbelt så snabbt som jag, men men...) Han är glad för det och ska fortsätta ett tag till.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Kul att det gått bra för honom också
  8. 4
    Kul att det gått bra för honom också
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Grattis till ett önskat resultat!

    Själv ställde jag mig också på vågen i morse och är nu under "före-semestern-vikten". Vågen visade prick 61 kg och det har jag nog inte vägt sedan innan jag höll på med hormonbehandlingarna inför IVF:en som resulterade i min son - född 2003. Innan året är slut hoppas jag ha nått under 60, men med tanke på att jag vägde gott och väl 72-73 kg när jag började den här långsamma resan för ett par år sedan, så är det inget jag stressar över, även om det skulle kännas stort att äntligen väga 50-något igen. I ärlighetens namn trodde jag nog att de dagarna var över. Mitt första mål var ca 10% - dvs 73-7=66 kg
  10. 5
    Grattis till ett önskat resultat!

    Själv ställde jag mig också på vågen i morse och är nu under "före-semestern-vikten". Vågen visade prick 61 kg och det har jag nog inte vägt sedan innan jag höll på med hormonbehandlingarna inför IVF:en som resulterade i min son - född 2003. Innan året är slut hoppas jag ha nått under 60, men med tanke på att jag vägde gott och väl 72-73 kg när jag började den här långsamma resan för ett par år sedan, så är det inget jag stressar över, även om det skulle kännas stort att äntligen väga 50-något igen. I ärlighetens namn trodde jag nog att de dagarna var över. Mitt första mål var ca 10% - dvs 73-7=66 kg
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Min man har gått ner 7 kg och det SYNS verkligen! Jag är jätteglad för hans skull
  12. 6
    Min man har gått ner 7 kg och det SYNS verkligen! Jag är jätteglad för hans skull
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    Tack! Kul att det går så bra för dig också! Jag minns att jag hade 65 kilo som mitt första mål, jag startade på 75 en gång i tiden så det var -10 kilo för mig då.
  14. 7
    Tack! Kul att det går så bra för dig också! Jag minns att jag hade 65 kilo som mitt första mål, jag startade på 75 en gång i tiden så det var -10 kilo för mig då.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Grattis
  16. 8
    Grattis
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar