Dagens roligaste mail
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Dagens roligaste mail

    Alltså, jag skickade ju ett litet sympatimail till Reinfeldt. Nu har det kommit ett svar och jag vet väl inte riktigt om statsrådsberedningen verkligen läser vad man skriver alla gånger

    .....blabla Å statsministerns vägnar vill jag tacka dig för dina fina ord. Det värmer att veta att du känner förtroende för den politik som statsministern och regeringen har fört i Sverige.

    Jag vill återigen tacka för ditt brev, och jag vill också passa på att önska dig en fin höst....blabla

    HAHAHAHAHA, ibland kanske man läser in lite mer än vad det faktiskt stod där. I synnerhet som att det var undertecknat med namn och medlem i Vänsterpartiet.....

    unlearn
  2. 1
    Dagens roligaste mail Alltså, jag skickade ju ett litet sympatimail till Reinfeldt. Nu har det kommit ett svar och jag vet väl inte riktigt om statsrådsberedningen verkligen läser vad man skriver alla gånger

    .....blabla Å statsministerns vägnar vill jag tacka dig för dina fina ord. Det värmer att veta att du känner förtroende för den politik som statsministern och regeringen har fört i Sverige.

    Jag vill återigen tacka för ditt brev, och jag vill också passa på att önska dig en fin höst....blabla

    HAHAHAHAHA, ibland kanske man läser in lite mer än vad det faktiskt stod där. I synnerhet som att det var undertecknat med namn och medlem i Vänsterpartiet.....

  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    :-)

    Det där var nog automatgenererat, ja.
    Synd, det förtjänade ett bättre öde.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    :-) Det där var nog automatgenererat, ja.
    Synd, det förtjänade ett bättre öde.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Hahaha Men du fick ju svar i alla fall, det trodde nog inte jag att du skulle få
  6. 3
    Hahaha Men du fick ju svar i alla fall, det trodde nog inte jag att du skulle få
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Jo men det får man alltid, fast oftast tar det rätt lång tid. Det är vansinnigt synd att jag inte sparade det jag fick från Maria Larssons (kd) sekreterare när jag var förbannad över att de la ner Sveriges enda LVU-hem för flickor. Det var i särklass det allra bästa icke-svaret jag ha fått någonsin. Jösses vad den sekreteraren "lyssnade, tog till sig problematiken och förde med sig frågan tillbaka till gruppen". Och givetvis stängdes hemmet ändå.
  8. 4
    Jo men det får man alltid, fast oftast tar det rätt lång tid. Det är vansinnigt synd att jag inte sparade det jag fick från Maria Larssons (kd) sekreterare när jag var förbannad över att de la ner Sveriges enda LVU-hem för flickor. Det var i särklass det allra bästa icke-svaret jag ha fått någonsin. Jösses vad den sekreteraren "lyssnade, tog till sig problematiken och förde med sig frågan tillbaka till gruppen". Och givetvis stängdes hemmet ändå.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Fanns det bara 1 menar du? Och nu finns det inte kvar? Låter ju ryssligt korkat
  10. 5
    Fanns det bara 1 menar du? Och nu finns det inte kvar? Låter ju ryssligt korkat
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Men visst finns det väl ett? Eller vad är Bergsmansgården (SIS)?
    Utanför Fjugesta i Närke..
  12. 6
    Men visst finns det väl ett? Eller vad är Bergsmansgården (SIS)?
    Utanför Fjugesta i Närke..
  13. Medlem sedan
    Apr 2001
    #7
    Ja, Lundens LVU-hem var det enda renodlade hemmet för flickor som hade mycket svår narkotikaproblematik. Nu har man en avdelning för män, en för kvinnor, trots att varenda en som jobbar inom missbruksvården vet att det är katastrofalt för kvinnornas del att ha blandade hem. Maria Larsson borde ha fått storsmisk där men det är ju inte någon målgrupp man särskilt ömmar för så mig veterligen blev det just inga skriverier alls.
  14. 7
    Ja, Lundens LVU-hem var det enda renodlade hemmet för flickor som hade mycket svår narkotikaproblematik. Nu har man en avdelning för män, en för kvinnor, trots att varenda en som jobbar inom missbruksvården vet att det är katastrofalt för kvinnornas del att ha blandade hem. Maria Larsson borde ha fått storsmisk där men det är ju inte någon målgrupp man särskilt ömmar för så mig veterligen blev det just inga skriverier alls.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Aha ja du menar renodlat, då fattar jag.
    Ja visst är det konstigt att de i beslutande positioner aldrig (eller i alla fall ytterst sällan) lyssnar på de personer som kan problematiken och verksamheterna.
  16. 8
    Aha ja du menar renodlat, då fattar jag.
    Ja visst är det konstigt att de i beslutande positioner aldrig (eller i alla fall ytterst sällan) lyssnar på de personer som kan problematiken och verksamheterna.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
  18. Medlem sedan
    Oct 2006
    #10
    Jadå, och de är ju där på LVU så jag antar att det är ett LVU-hem?

    Förr, när vi hade sommarstuga i Brohyttan/Brotorp så var det nog LVM-hem för det vara bara fyllegubbar som hojtade från fönstren när vi red förbi..
  19. 10
    Jadå, och de är ju där på LVU så jag antar att det är ett LVU-hem?

    Förr, när vi hade sommarstuga i Brohyttan/Brotorp så var det nog LVM-hem för det vara bara fyllegubbar som hojtade från fönstren när vi red förbi..
  20. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    Hahaha.
  21. 11
    Hahaha.
  22. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Ja LVU eller LVM borde det ju vara (beroende på ålder). En LVU får väl inte startas för en person som är över 18? Däremot en redan påbörjad VLU kan fortsätta tills man fyller 21 eller nåt sånt har jag för mig.
  23. 12
    Ja LVU eller LVM borde det ju vara (beroende på ålder). En LVU får väl inte startas för en person som är över 18? Däremot en redan påbörjad VLU kan fortsätta tills man fyller 21 eller nåt sånt har jag för mig.
  24. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Jo en LVU får startas för personer under 20 hittade jag nu, OM det är personens eget beteendet som är problemet, men inte om det är föräldrarnas dåliga vård som skulle vara grunden för LVU.
  25. 13
    Jo en LVU får startas för personer under 20 hittade jag nu, OM det är personens eget beteendet som är problemet, men inte om det är föräldrarnas dåliga vård som skulle vara grunden för LVU.
  26. Medlem sedan
    Oct 2006
    #14
    Tror medelåldern där är 16 år..
    Men det kanske inte är LVU-hem fast de är där på LVU (många är ju där för missbruk, men de kanske inte bedriver missbruksvård s.a.s).
  27. 14
    Tror medelåldern där är 16 år..
    Men det kanske inte är LVU-hem fast de är där på LVU (många är ju där för missbruk, men de kanske inte bedriver missbruksvård s.a.s).
  28. Medlem sedan
    Oct 2006
    #15
    Aha, ja jag minns inte men vet att de kunde förlänga tills man fyller 21 år.
    När man själv är problemet alltså.
    Fast jag har aldrig varit LVUad. Jag skaffade advokat, för jag var inte problemet, jag råkade bara bli föräldralös.
  29. 15
    Aha, ja jag minns inte men vet att de kunde förlänga tills man fyller 21 år.
    När man själv är problemet alltså.
    Fast jag har aldrig varit LVUad. Jag skaffade advokat, för jag var inte problemet, jag råkade bara bli föräldralös.
  30. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Bra fråga, vet inte faktiskt.
  31. 16
    Bra fråga, vet inte faktiskt.
  32. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Fast jag har aldrig varit LVUad. Jag skaffade advokat, för jag var inte problemet, jag råkade bara bli föräldralös.
    Hehe förlåt att jag skrattar (för det är inte kul att du blev föräldralös), men jag fick lite Pippi Långstrump-vibbar när jag läste det där. Typ "jag är ett barn och det här är mitt hem, alltså ett barnhem" som hon säger till Prusiluskan
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  33. 17
    Fast jag har aldrig varit LVUad. Jag skaffade advokat, för jag var inte problemet, jag råkade bara bli föräldralös.
    Hehe förlåt att jag skrattar (för det är inte kul att du blev föräldralös), men jag fick lite Pippi Långstrump-vibbar när jag läste det där. Typ "jag är ett barn och det här är mitt hem, alltså ett barnhem" som hon säger till Prusiluskan
  34. Medlem sedan
    Oct 2006
    #18
    haha, vem tror du lärde mig? Pippi var absolut en inspiration till det där.
    Jag ringde en kompis mamma som gav mig namnet på Elvy Wiklund (jurist åt Kvinnohuset då tror jag) och sen ringde jag soctanten och sa Min advokat säger att du inte kan LVUa mig om jag inte går med på frivillig placering för jag är ingen risk för mig själv.

    Och på den vägen är det.
    Jag förstår att du fnissade till, det gör jag själv faktiskt när jag tänker på det.
  35. 18
    haha, vem tror du lärde mig? Pippi var absolut en inspiration till det där.
    Jag ringde en kompis mamma som gav mig namnet på Elvy Wiklund (jurist åt Kvinnohuset då tror jag) och sen ringde jag soctanten och sa Min advokat säger att du inte kan LVUa mig om jag inte går med på frivillig placering för jag är ingen risk för mig själv.

    Och på den vägen är det.
    Jag förstår att du fnissade till, det gör jag själv faktiskt när jag tänker på det.
  36. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19
    Hehehe störtskön berättelse ju
  37. 19
    Hehehe störtskön berättelse ju
  38. Medlem sedan
    Oct 2006
    #20
    Tja, haha, du har ju sett bild på mig från den tiden, dagligen antar jag (lipandes mot kameran).
    Det var rätt mycket Tjolahopp tjolahej, ni kan inte bestämma över mig, redan på den tiden
    Den bilden är från den hösten.
  39. 20
    Tja, haha, du har ju sett bild på mig från den tiden, dagligen antar jag (lipandes mot kameran).
    Det var rätt mycket Tjolahopp tjolahej, ni kan inte bestämma över mig, redan på den tiden
    Den bilden är från den hösten.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar