det var det här jag menade
Ordet är fritt
  1. mandelblomma
    #1
  2. 1
    det var det här jag menade om att näringslivet ställer krav på politiken.

    http://www.dn.se/valet-2014/kravet-p...regeringskris/
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Både fack och näringsliv har den medborgerliga friheten att säga vad de tycker, vilket de nu gör. Några "krav" kan de däremot inte ställa - tack och lov!
  4. 2
    Både fack och näringsliv har den medborgerliga friheten att säga vad de tycker, vilket de nu gör. Några "krav" kan de däremot inte ställa - tack och lov!
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Precis...

    instämmer. Däremot undrar jag om inte Talmannen kan sätta lite press på dom att de ska komma överens annars utlyser han nyval.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 3
    Precis... instämmer. Däremot undrar jag om inte Talmannen kan sätta lite press på dom att de ska komma överens annars utlyser han nyval.
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Han kan knappast utlysa nyval på egen hand, utan att försöken att få en regering godkänd av riksdagen har misslyckats. Har jag förstått rätt, så har Löfvén tiden fram till 3 oktober på sig. (Rekordet i regeringskris har nog Belgien, som levde med expeditionsministär i över ett år, har jag för mig.)
  8. 4
    Han kan knappast utlysa nyval på egen hand, utan att försöken att få en regering godkänd av riksdagen har misslyckats. Har jag förstått rätt, så har Löfvén tiden fram till 3 oktober på sig. (Rekordet i regeringskris har nog Belgien, som levde med expeditionsministär i över ett år, har jag för mig.)
  9. mandelblomma
    #5
    nej de sätter snarare press ( kräver gör de men det finns inget juridiskt sätt såklart vare sig från näringslivet eller fackets håll där) om du känner dig mer bekväm med det ordet. men det var precis detta jag menade häromkvällen när du skrek " hot mot demokratin"
  10. 5
    nej de sätter snarare press ( kräver gör de men det finns inget juridiskt sätt såklart vare sig från näringslivet eller fackets håll där) om du känner dig mer bekväm med det ordet. men det var precis detta jag menade häromkvällen när du skrek " hot mot demokratin"
  11. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #6

    Ja, och?

    Jag inser inte problemet? De säger ju dessutom att "Både fack och näringsliv kräver att partierna tar sig samman..." så det är inte ensidigt på något sätt.

    Det är väl inget konstigt i att de vill veta vilka spelregler som gäller?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  12. 6
    Ja, och? Jag inser inte problemet? De säger ju dessutom att "Både fack och näringsliv kräver att partierna tar sig samman..." så det är inte ensidigt på något sätt.

    Det är väl inget konstigt i att de vill veta vilka spelregler som gäller?
  13. mandelblomma
    #7
    Ser som du inte problemet....
  14. 7
    Ser som du inte problemet....
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    De kan gaffla hur mycket de vill, men det är fortfarande partierna och riksdagen som bestämmer - åter tack och lov!
  16. 8
    De kan gaffla hur mycket de vill, men det är fortfarande partierna och riksdagen som bestämmer - åter tack och lov!
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Det får nog betraktas som ganska allvarligt, om arbetstagarnas och arbetsgivarnas organisationer inte vet vilka spelregler som gäller!
  18. 9
    Det får nog betraktas som ganska allvarligt, om arbetstagarnas och arbetsgivarnas organisationer inte vet vilka spelregler som gäller!
  19. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #10

    Ja, det var ju poängen

    Alltså vill de att politikerna skall klargöra det snarast så att de vet vad de har att utgå ifrån. Inget konstigt alls.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  20. 10
    Ja, det var ju poängen Alltså vill de att politikerna skall klargöra det snarast så att de vet vad de har att utgå ifrån. Inget konstigt alls.
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11
    Vissa saker kan inte snabbas upp för att tillgodose ovidkommande ändamål.
  22. 11
    Vissa saker kan inte snabbas upp för att tillgodose ovidkommande ändamål.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar