Vad äter ni på kvällarna?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2010
    #1

    Vad äter ni på kvällarna?

    Jag är alltid sugen på något på kvällen, sådär vid den här tiden, men kommer aldrig på vad.

    Barnen har ätit fruktsallad och jag var inte sugen. Mannen har ätit nybakade bullar och muffins men det tycker jag inte om. Det slutar varje kväll med hårdbröd och leverpastej, även fast det knappt ens är gott (förrän jag börjar att äta det) men det känns så trist.

    Äter ni något på kvällen och isf vad?
  2. 1
    Vad äter ni på kvällarna? Jag är alltid sugen på något på kvällen, sådär vid den här tiden, men kommer aldrig på vad.

    Barnen har ätit fruktsallad och jag var inte sugen. Mannen har ätit nybakade bullar och muffins men det tycker jag inte om. Det slutar varje kväll med hårdbröd och leverpastej, även fast det knappt ens är gott (förrän jag börjar att äta det) men det känns så trist.

    Äter ni något på kvällen och isf vad?
  3. Kerstimärta
    #2
    Keso med fruktbitar (plommon, nektarin, banan. Men även äpple, päron)
    En citronyoghurt (Activia)
    Några oliver, lite mögelost, ngn skiva ostsalami
    Fil med hemkokt sylt

    Det kan jag ta.
  4. 2
    Keso med fruktbitar (plommon, nektarin, banan. Men även äpple, päron)
    En citronyoghurt (Activia)
    Några oliver, lite mögelost, ngn skiva ostsalami
    Fil med hemkokt sylt

    Det kan jag ta.
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    Och om någon äter smörgåstårta eller chips så får ni låta bli att nämna det eftersom det är just det jag skulle kunna mörda för ikväll

    (Svagt tacksam att macken stänger 19 varje kväll)
  6. 3
    Och om någon äter smörgåstårta eller chips så får ni låta bli att nämna det eftersom det är just det jag skulle kunna mörda för ikväll

    (Svagt tacksam att macken stänger 19 varje kväll)
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4
    Det lät som bra kvällsfika, men fortfarande sånt som att jag hellre kan vara utan. Salami lät gott iofs!

    Jag älskar god mat och goda tillbehör, men jag är samtidigt så tråkig att om jag inte är absolut sugen så låter jag hellre bli. Måste lära mig av man och barn att bara vara tacksam, tugga och svälja.
  8. 4
    Det lät som bra kvällsfika, men fortfarande sånt som att jag hellre kan vara utan. Salami lät gott iofs!

    Jag älskar god mat och goda tillbehör, men jag är samtidigt så tråkig att om jag inte är absolut sugen så låter jag hellre bli. Måste lära mig av man och barn att bara vara tacksam, tugga och svälja.
  9. Kerstimärta
    #5
    oj, tur jag inte drog ngt av det!
  10. 5
    oj, tur jag inte drog ngt av det!
  11. Kerstimärta
    #6
    Men då ska du väl gå på det som är mer hardcore? Chips, smörgåstårta, Ostskruvar. Dipp!
  12. 6
    Men då ska du väl gå på det som är mer hardcore? Chips, smörgåstårta, Ostskruvar. Dipp!
  13. Medlem sedan
    Aug 2010
    #7
    Hade det funnits hemma skulle det varit slut, just därför köper jag det inte. Så ofta iaf... Mest äter jag upp efter ungarna på söndagarna, med nöje!
  14. 7
    Hade det funnits hemma skulle det varit slut, just därför köper jag det inte. Så ofta iaf... Mest äter jag upp efter ungarna på söndagarna, med nöje!
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Kompstkvarnen SP...

    trycker i sig allt han hittar om han är hungrig.

    Jag kan äta direkt ur o´boy-burken om det inte finns något annat. Är jag hungrig kan det blir precis vad som.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    Kompstkvarnen SP... trycker i sig allt han hittar om han är hungrig.

    Jag kan äta direkt ur o´boy-burken om det inte finns något annat. Är jag hungrig kan det blir precis vad som.
  17. Medlem sedan
    Aug 2010
    #9
    ...och jag som kallar mannen och ungarna för kompostkvarn som äter upp mina rester
  18. 9
    ...och jag som kallar mannen och ungarna för kompostkvarn som äter upp mina rester
  19. Medlem sedan
    Oct 2006
    #10
    Är jag sugen på något, det är inte så ofta, tar jag

    Antingen nötter (para, cashew, mandel främst)
    eller en macka med
    färskost alt hårdost alt keso
    tomater alt gurka alt sallad och gräslök/purjo
    Cayenne, vitlökspulver.

    En grönsaksmacka m.a.o (alltså mackan syns knappt under allt grönt.)
  20. 10
    Är jag sugen på något, det är inte så ofta, tar jag

    Antingen nötter (para, cashew, mandel främst)
    eller en macka med
    färskost alt hårdost alt keso
    tomater alt gurka alt sallad och gräslök/purjo
    Cayenne, vitlökspulver.

    En grönsaksmacka m.a.o (alltså mackan syns knappt under allt grönt.)
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    Äter oftast inget på kvällen, men om jag är hungrig tar jag en frukt eller en smörgås.
  22. 11
    Äter oftast inget på kvällen, men om jag är hungrig tar jag en frukt eller en smörgås.
  23. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #12
    Jag äter mycket sällan något på kvällen, blir det något så är det te och mackor som gäller.
  24. 12
    Jag äter mycket sällan något på kvällen, blir det något så är det te och mackor som gäller.
  25. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #13

    Litet ost och något kex

    Ett litet glas rött med några kex och smulad stiltonost är rent godis på kvällen!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  26. 13
    Litet ost och något kex Ett litet glas rött med några kex och smulad stiltonost är rent godis på kvällen!
  27. Medlem sedan
    Jun 2004
    #14
    Brylépuddingar (åt jag igårkväll :-), jordnötter, jordgubbar. chips, choklad, thaimat, ägg, kantarellmacka, lövbiff & pommes, tapas i form av t ex ölkorv, serranoskinka, crostini med tapenade, feferoni, brie.
  28. 14
    Brylépuddingar (åt jag igårkväll :-), jordnötter, jordgubbar. chips, choklad, thaimat, ägg, kantarellmacka, lövbiff & pommes, tapas i form av t ex ölkorv, serranoskinka, crostini med tapenade, feferoni, brie.
  29. Medlem sedan
    Oct 1999
    #15
    2 st rostade pärlan mackor och en kopp te och ett glas rödbetsjuice.
    Ca 30 min innan sändags, kan inte somna hungrig...
  30. 15
    2 st rostade pärlan mackor och en kopp te och ett glas rödbetsjuice.
    Ca 30 min innan sändags, kan inte somna hungrig...
  31. Medlem sedan
    Nov 2003
    #16
    Jag gjorde misstaget att köpa såna där runda sesam-och-havssaltsbröd från Wasa.Sjukt goda med ost på så det äter jag. Gör inga underverk för figuren direkt...Annars försöker jag att hålla mig till te och frukt på vardagarna.
  32. 16
    Jag gjorde misstaget att köpa såna där runda sesam-och-havssaltsbröd från Wasa.Sjukt goda med ost på så det äter jag. Gör inga underverk för figuren direkt...Annars försöker jag att hålla mig till te och frukt på vardagarna.
  33. Medlem sedan
    Jul 2003
    #17
    Nej, jag äter middag vid sju, det räcker. Ibland en kopp te.
  34. 17
    Nej, jag äter middag vid sju, det räcker. Ibland en kopp te.
  35. Medlem sedan
    Dec 2013
    #18
    Hemma har vi Mållgan; han äter allt som lämnas kvar framme.
  36. 18
    Hemma har vi Mållgan; han äter allt som lämnas kvar framme.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar