Beställa från Amazon i England?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Beställa från Amazon i England?

    Jag har försökt få tag i denna sko och nu dök den upp som reklam på Facebook:
    http://www.amazon.co.uk/dp/B008DFTMD...5f97aba2c9cbda

    Har jag fattat valutan rätt om jag tänker att den kostar ca 890 svenska kronor?

    Nån som beställt därifrån och kan dela med sig av sin erfarenhet? Jag går snart och lägger mig, men jag kollar ev svar imorgon kväll.
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Beställa från Amazon i England? Jag har försökt få tag i denna sko och nu dök den upp som reklam på Facebook:
    http://www.amazon.co.uk/dp/B008DFTMD...5f97aba2c9cbda

    Har jag fattat valutan rätt om jag tänker att den kostar ca 890 svenska kronor?

    Nån som beställt därifrån och kan dela med sig av sin erfarenhet? Jag går snart och lägger mig, men jag kollar ev svar imorgon kväll.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Priset var visst inte inklusive moms så då blev det helt plötsligt 25% dyrare.
  4. 2
    Priset var visst inte inklusive moms så då blev det helt plötsligt 25% dyrare.
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3
    Tror inte du behöver betala momsen dock. Jag har beställt från Amazon UK ur många gånger som helst. Jag tycker det är toppen.
  6. 3
    Tror inte du behöver betala momsen dock. Jag har beställt från Amazon UK ur många gånger som helst. Jag tycker det är toppen.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Jag har beställt från Amazon uk några gånger, Converseskor, böcker och skivor. Det har funkat fint, som vilken annan beställning som helst. Leveranstiden blir lite längre förstås. Det är väl först när man beställer från länder utanför EU som det kan knasa med tull och så!
  8. 4
    Jag har beställt från Amazon uk några gånger, Converseskor, böcker och skivor. Det har funkat fint, som vilken annan beställning som helst. Leveranstiden blir lite längre förstås. Det är väl först när man beställer från länder utanför EU som det kan knasa med tull och så!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Varför kommer jag inte behöva betala momsen då?
  10. 5
    Varför kommer jag inte behöva betala momsen då?
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Har du fått betala moms (se Persikans inlägg ovan)?
  12. 6
    Har du fått betala moms (se Persikans inlägg ovan)?
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    Nej (brukar det inte det ingå, VAT alltså.)
  14. 7
    Nej (brukar det inte det ingå, VAT alltså.)
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Jag tolkade texten på sidan som att det skulle läggas på efteråt. För priset är ju i pund (är det väl? jag är värdelös på valutor) och jag valde ju inte vilket land jag bor i innan jag la skorna i kassan.
  16. 8
    Jag tolkade texten på sidan som att det skulle läggas på efteråt. För priset är ju i pund (är det väl? jag är värdelös på valutor) och jag valde ju inte vilket land jag bor i innan jag la skorna i kassan.
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9
    Nu var jag tvungen att kolla. Ingen VAT läggs på men ungefär 10 pund i p&p för ett par gympaskor.
  18. 9
    Nu var jag tvungen att kolla. Ingen VAT läggs på men ungefär 10 pund i p&p för ett par gympaskor.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Var hittade du den informationen? Och vad är p&p? Är det som vårt frakt och expeditionsavgift?
  20. 10
    Var hittade du den informationen? Och vad är p&p? Är det som vårt frakt och expeditionsavgift?
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11
    Jag gjorde ett "köp" och gick till kassan. P&P = package and post dvs packning och porto.
  22. 11
    Jag gjorde ett "köp" och gick till kassan. P&P = package and post dvs packning och porto.
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Men är du redan kund alltså? Så att de vet var du bor och att de ändå inte la på moms?
  24. 12
    Men är du redan kund alltså? Så att de vet var du bor och att de ändå inte la på moms?
  25. Medlem sedan
    Nov 2003
    #13
    Yes.
  26. 13
    Yes.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Ok, ja då kanske man skulle våga beställa då.
  28. 14
    Ok, ja då kanske man skulle våga beställa då.
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Iiiih vad läskigt. Nu beställde jag skorna
    Hoppas det blir bra nu
  30. 15
    Iiiih vad läskigt. Nu beställde jag skorna
    Hoppas det blir bra nu
  31. Medlem sedan
    Nov 2003
    #16
    Det blir braaa...(klappar snällt på armen)
  32. 16
    Det blir braaa...(klappar snällt på armen)
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Tack *andas och försöker slappna av*
  34. 17
    Tack *andas och försöker slappna av*
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar