Galet dyrt med barnkalas
Ordet är fritt
  1. mandelblomma
    #1

    Galet dyrt med barnkalas

    vi brukar ha kalas hemma men har i ett svagt ögonblick lovat leklandskalas nu och jag hissnar över priset och börjar fundera hur tusan det kan vara så dyrt.
    Vi är såna att vi bjuder alla i gruppen och nu när jag räknar blir de med någon liten kusin som tillkommer och en annan kompis 18 barn med mina.
    Och styckepris är mellan 170-200 kr per barn! Men man kan lägga till saker som kostar mer också...som tårta i stället för glass och lite sånt.
    Ja nu har vi ju kalas för två barn på samma kalas eftersom vi har tvillingar tänker jag, annars hade vi haft två kalas. Men ändå.
    Nästa år blir det kalas hemma igen ....
  2. 1
    Galet dyrt med barnkalas vi brukar ha kalas hemma men har i ett svagt ögonblick lovat leklandskalas nu och jag hissnar över priset och börjar fundera hur tusan det kan vara så dyrt.
    Vi är såna att vi bjuder alla i gruppen och nu när jag räknar blir de med någon liten kusin som tillkommer och en annan kompis 18 barn med mina.
    Och styckepris är mellan 170-200 kr per barn! Men man kan lägga till saker som kostar mer också...som tårta i stället för glass och lite sånt.
    Ja nu har vi ju kalas för två barn på samma kalas eftersom vi har tvillingar tänker jag, annars hade vi haft två kalas. Men ändå.
    Nästa år blir det kalas hemma igen ....
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2
    Det är hemskt! Vi brukade också bjuda hela gruppen -nu är de stora så det är inte aktuellt längre- men ville de vara på lokal så fick de välja färre kompisar. Oftast valde de då att ha kalaset hemma istället.
  4. 2
    Det är hemskt! Vi brukade också bjuda hela gruppen -nu är de stora så det är inte aktuellt längre- men ville de vara på lokal så fick de välja färre kompisar. Oftast valde de då att ha kalaset hemma istället.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Tycker att det låter rimligt med det priset och inte alls galet dyrt.
    Barnen får något att äta och tillgång till lekplats under ett par timmar. Och kanske mer?
    Att ni sedan får betala mycket med så många gäster är ju en annan sak.
  6. 3
    Tycker att det låter rimligt med det priset och inte alls galet dyrt.
    Barnen får något att äta och tillgång till lekplats under ett par timmar. Och kanske mer?
    Att ni sedan får betala mycket med så många gäster är ju en annan sak.
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Det blir dyrt när man bjuder många på lekland. Min dotter fick bjuda 10 kompisar när hon hade kalas på lekland. Några klasskompisar till henne bjöd hela klassen men då var det flera barn som fyllde år och de delade såklart på kostnaden. Jag tycker att det var ohyggligt skönt att slippa ha det hemma så för mig var det väl investerade pengar. Vi tog det billiga paketet tror jag.
  8. 4
    Det blir dyrt när man bjuder många på lekland. Min dotter fick bjuda 10 kompisar när hon hade kalas på lekland. Några klasskompisar till henne bjöd hela klassen men då var det flera barn som fyllde år och de delade såklart på kostnaden. Jag tycker att det var ohyggligt skönt att slippa ha det hemma så för mig var det väl investerade pengar. Vi tog det billiga paketet tror jag.
  9. mandelblomma
    #5
    omformulerar mig.
    Ja det är blir dyrt att ha kalas på lekland
  10. 5
    omformulerar mig.
    Ja det är blir dyrt att ha kalas på lekland
  11. mandelblomma
    #6
    jag kan inte bjuda några ur klassen känner jag, det skulle kännas jättekonstigt.
    Men som sagt var, det är två barn som fyller år, så om man jämför mot två kalas hemma kanske summan ändå blir mer rimlig
  12. 6
    jag kan inte bjuda några ur klassen känner jag, det skulle kännas jättekonstigt.
    Men som sagt var, det är två barn som fyller år, så om man jämför mot två kalas hemma kanske summan ändå blir mer rimlig
  13. mandelblomma
    #7
    näst år blir det hemma igen eller ett mer renodlat närmaste kompisar kalas.
  14. 7
    näst år blir det hemma igen eller ett mer renodlat närmaste kompisar kalas.
  15. Medlem sedan
    Jul 2006
    #8
    Du kan inte bjuda enbart killarna, då? I dotterns klass är det många som endera bjuder alla killar eller alla tjejer. På dagis bjöd vi alla 07r vilket blev en lagom stor grupp, men det går ju inte att tillämpa i skolan
  16. 8
    Du kan inte bjuda enbart killarna, då? I dotterns klass är det många som endera bjuder alla killar eller alla tjejer. På dagis bjöd vi alla 07r vilket blev en lagom stor grupp, men det går ju inte att tillämpa i skolan
  17. mandelblomma
    #9
    nä de leker ju med jättemånga av tjejerna också
  18. 9
    nä de leker ju med jättemånga av tjejerna också
  19. Medlem sedan
    Aug 2011
    #10
    Dyrt och dyrt, beror ju på hur man ser det.
    Själv skulle jag aldrig i helsike lägga de summorna på ett kalas (!!!). Men om man ser ur leklandets synvinkel så tycker jag inte att det är speciellt dyrt. De bedriver ju inte välgörenhet . Vad hade du tyckt hade varit ett rimligt pris per barn?..

    Men ska man ha kalas för 18 ungar så BLIR det gärna dyrt, om man inte väljer att ha det hemma. Och det ville ni ju inte.

    Själv skulle jag aldrig ens komma på tanken att ställa till med leklandskalas. Men det är ju jag det, och hör inte alls hit egentligen .
  20. 10
    Dyrt och dyrt, beror ju på hur man ser det.
    Själv skulle jag aldrig i helsike lägga de summorna på ett kalas (!!!). Men om man ser ur leklandets synvinkel så tycker jag inte att det är speciellt dyrt. De bedriver ju inte välgörenhet . Vad hade du tyckt hade varit ett rimligt pris per barn?..

    Men ska man ha kalas för 18 ungar så BLIR det gärna dyrt, om man inte väljer att ha det hemma. Och det ville ni ju inte.

    Själv skulle jag aldrig ens komma på tanken att ställa till med leklandskalas. Men det är ju jag det, och hör inte alls hit egentligen .
  21. Medlem sedan
    Aug 2005
    #11
    Dina barn kanske kommer på tanken och då tror jag nog att du kan ändra dig. Det gör snälla mammor

    Två, lekland fanns nog inte när mina stora var små, av mina barn har velat ha kalas på lekland. En gång gjorde vi så att 5 barn följde med hem efter skolan och åt här. Sedan körde jag dem till leklandet där vi var några timmar och sedan skjutsades barnen hem. Det fanns Max 10 andra barn på leklandet den gången.

    Det andra barnet bjöd med sig två dagiskompisar och då var det samma sak, hit efter dagis för att äta något gott och sedan till leklandet. Den gången var där inte 10 barn. Lugnt och skönt alltså
  22. 11
    Dina barn kanske kommer på tanken och då tror jag nog att du kan ändra dig. Det gör snälla mammor

    Två, lekland fanns nog inte när mina stora var små, av mina barn har velat ha kalas på lekland. En gång gjorde vi så att 5 barn följde med hem efter skolan och åt här. Sedan körde jag dem till leklandet där vi var några timmar och sedan skjutsades barnen hem. Det fanns Max 10 andra barn på leklandet den gången.

    Det andra barnet bjöd med sig två dagiskompisar och då var det samma sak, hit efter dagis för att äta något gott och sedan till leklandet. Den gången var där inte 10 barn. Lugnt och skönt alltså
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Nja, mina barn är nog för stora för lekland

    Och nog är den här mamman snäll, men inte har hon gått med på allt som barnen kommit på tanken på . Ofta finns det alternativ och kompromisser.
  24. 12
    Nja, mina barn är nog för stora för lekland

    Och nog är den här mamman snäll, men inte har hon gått med på allt som barnen kommit på tanken på . Ofta finns det alternativ och kompromisser.
  25. mandelblomma
    #13
    mnjo nästan 200 kr per barn tycker jag är lite dyrt, men det är jag det.
    Och att jag inte vill bara bjuda vissa utvalda ur en stor grupp
    Självklart har inte _jag_ kommit på tanken att ha kalaset där utan det är barnens idé
    Jag och lekland är inte kompatibla egentligen men i ett svagt ögonblick sa jag ja till det eftersom vi brukar ha kalas hemma så tyckte jag ändå det var ok en gång.
  26. 13
    mnjo nästan 200 kr per barn tycker jag är lite dyrt, men det är jag det.
    Och att jag inte vill bara bjuda vissa utvalda ur en stor grupp
    Självklart har inte _jag_ kommit på tanken att ha kalaset där utan det är barnens idé
    Jag och lekland är inte kompatibla egentligen men i ett svagt ögonblick sa jag ja till det eftersom vi brukar ha kalas hemma så tyckte jag ändå det var ok en gång.
  27. Medlem sedan
    Aug 2011
    #14
    Jomen, för MIG, som ska betala, tycker jag att 200 är mycket per unge.
    Men om du tänker ur leklandets synvinkel? Tycker du att de är för giriga då med?.. Och vad tycker du i så fall vore ett mer rimligt pris?
  28. 14
    Jomen, för MIG, som ska betala, tycker jag att 200 är mycket per unge.
    Men om du tänker ur leklandets synvinkel? Tycker du att de är för giriga då med?.. Och vad tycker du i så fall vore ett mer rimligt pris?
  29. Medlem sedan
    Jun 2004
    #15
    Tyckte inte det var så dyrt ändå, kan nog inte göras så mkt billigare med tanke på att de får inträde, lekledare (antar jag) och mat? och dryck. Fast dyrare än att ha kalas hemma såklart men ngn gång kan man ju göra ngt sådant, blir ju present till barnet/barnen också liksom, nej tyckte det var helt ok.
  30. 15
    Tyckte inte det var så dyrt ändå, kan nog inte göras så mkt billigare med tanke på att de får inträde, lekledare (antar jag) och mat? och dryck. Fast dyrare än att ha kalas hemma såklart men ngn gång kan man ju göra ngt sådant, blir ju present till barnet/barnen också liksom, nej tyckte det var helt ok.
  31. Medlem sedan
    Oct 2006
    #16
    Låter dyrt, Örebros lekland (som är Europas största inomhus så det är inget litet) tar 130 kr på vardagar per barn, och 140 kr på helgerna.

    Då ingår mat (hamburgare alt. chicken nuggets typ). Finns olika varianter.

    Så jo, ganska dyrt med 200 kr per barn.
    http://www.lekobus.se/orebro/barnkalas.html
  32. 16
    Låter dyrt, Örebros lekland (som är Europas största inomhus så det är inget litet) tar 130 kr på vardagar per barn, och 140 kr på helgerna.

    Då ingår mat (hamburgare alt. chicken nuggets typ). Finns olika varianter.

    Så jo, ganska dyrt med 200 kr per barn.
    http://www.lekobus.se/orebro/barnkalas.html
  33. Medlem sedan
    Oct 2006
    #17
    ps. jfr med Diamantkalas med allt ingår typ, 189 kr/barn.
    Förutom det i det vanliga kalaset så

    - Slushrör
    - Besök av Affes vän
    - Godispåse
    - Djungelglass
    - Partyhattar
    - Kaffe till föräldrarna

    För 189 kr..

    Men 18 barn, då blir ju allt dyrt, utom hemmakalas!
  34. 17
    ps. jfr med Diamantkalas med allt ingår typ, 189 kr/barn.
    Förutom det i det vanliga kalaset så

    - Slushrör
    - Besök av Affes vän
    - Godispåse
    - Djungelglass
    - Partyhattar
    - Kaffe till föräldrarna

    För 189 kr..

    Men 18 barn, då blir ju allt dyrt, utom hemmakalas!
  35. mandelblomma
    #18
    ok lugn nu. jag har inte sagt att de är giriga, bara att jag tycker priset är lite dyrt.
    Men det tycker jag entren på sådana ställen alltid är.
    Jämför med mikos lekland i Örebro så känner jag verkligen att 170 kr per barn
  36. 18
    ok lugn nu. jag har inte sagt att de är giriga, bara att jag tycker priset är lite dyrt.
    Men det tycker jag entren på sådana ställen alltid är.
    Jämför med mikos lekland i Örebro så känner jag verkligen att 170 kr per barn
  37. Medlem sedan
    Aug 2011
    #19
    Lugn? Jag är lugn som en filbunke, jag är nog betydligt mer avstressad än du ö h t
    Jag ställde bara en relevant fråga. Och fick ett halvt svar. Men jag nöjer mig
  38. 19
    Lugn? Jag är lugn som en filbunke, jag är nog betydligt mer avstressad än du ö h t
    Jag ställde bara en relevant fråga. Och fick ett halvt svar. Men jag nöjer mig
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    En liten tröst är dock att barn oftast hellre vill ha glass än tårta
  40. 20
    En liten tröst är dock att barn oftast hellre vill ha glass än tårta
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar