Sängliggning dag 2
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    Sängliggning dag 2

    Väldigt ont efter stötvågsbehandlingen av njursten, men bättre idag iallafall. Jag har varit å duschat, klätt mej, suttit uppe och ätit... Men hjälp så trött jag blir av värksupparna. Iallafall så kikar jag runt på svt's Öppet arkiv och har hittat två serier jag minns från när jag var liten. Den ena hette Dygnet runt och var i fyra delar, med Örjan Ramberg och Micha Gabay och Nina Gunke m fl. Det jag mindes var en sexscen och en spyscen. Mycket märklig serie
    Och nu ska jag hugga in på Selambs, där minns jag också bara fragment...
    Har Du hittat nåt från Öppet arkiv du mindes från förr?
  2. 1
    Sängliggning dag 2 Väldigt ont efter stötvågsbehandlingen av njursten, men bättre idag iallafall. Jag har varit å duschat, klätt mej, suttit uppe och ätit... Men hjälp så trött jag blir av värksupparna. Iallafall så kikar jag runt på svt's Öppet arkiv och har hittat två serier jag minns från när jag var liten. Den ena hette Dygnet runt och var i fyra delar, med Örjan Ramberg och Micha Gabay och Nina Gunke m fl. Det jag mindes var en sexscen och en spyscen. Mycket märklig serie
    Och nu ska jag hugga in på Selambs, där minns jag också bara fragment...
    Har Du hittat nåt från Öppet arkiv du mindes från förr?
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Där är du ju, glömde h i ditt nick ovan (eller snarare, det fastnar inte, man får ju trycka ner varje tangent hur många ggr som helst vid TS

    Har knappt varit i Öppet arkiv, för jag gillar bäst att se TV på TV (och visst möjligheten finns, har ju Svtplay där).
    Det är jättekul de ggr man hittar sånt man har glömt!

    Krya på dig, njursten ska vara överjävligt har jag förstått.
  4. 2
    Där är du ju, glömde h i ditt nick ovan (eller snarare, det fastnar inte, man får ju trycka ner varje tangent hur många ggr som helst vid TS

    Har knappt varit i Öppet arkiv, för jag gillar bäst att se TV på TV (och visst möjligheten finns, har ju Svtplay där).
    Det är jättekul de ggr man hittar sånt man har glömt!

    Krya på dig, njursten ska vara överjävligt har jag förstått.
  5. Gretah
    #3
    Ja det är inte roligt :/ Läkaren på urologen på USÖ är så jäkla bra. Robert Swartz heter han. "Vi börjar med att spränga i vänster njure, jag förstår att du haft jätteont där" och jag... "I vänster njure? Nää, det är i höger jag har ont"
    Det tyckte han var märkligt, men de tog vänster först i allafall
  6. 3
    Ja det är inte roligt :/ Läkaren på urologen på USÖ är så jäkla bra. Robert Swartz heter han. "Vi börjar med att spränga i vänster njure, jag förstår att du haft jätteont där" och jag... "I vänster njure? Nää, det är i höger jag har ont"
    Det tyckte han var märkligt, men de tog vänster först i allafall
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Ja, överlag gillade jag både kirurgerna och urologerna när jag gjorde min praktik på av 38 (den var då, en del kirurgavd, resten urolog).

    Skönt att du fick det gjort iaf!
  8. 4
    Ja, överlag gillade jag både kirurgerna och urologerna när jag gjorde min praktik på av 38 (den var då, en del kirurgavd, resten urolog).

    Skönt att du fick det gjort iaf!
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Stackars dig! Tur att du har öppet arkiv att tillgå! Jag minns ej exakt vad jag sett på öppet arkiv men lackalänga och någon serie som utspelar sig i skärgården (kommer inte på namnet irriterande nog) har jag tittat på. Krya på dig!
  10. 5
    Stackars dig! Tur att du har öppet arkiv att tillgå! Jag minns ej exakt vad jag sett på öppet arkiv men lackalänga och någon serie som utspelar sig i skärgården (kommer inte på namnet irriterande nog) har jag tittat på. Krya på dig!
  11. Salander
    #6
    Njursten är visst inget vidare. När borde det bli bättre, om några dagar?
    Nej öppet arkiv har jag inte ens tittat i så det kan jag inte svara på. jag läser hellre, eller surfar.
  12. 6
    Njursten är visst inget vidare. När borde det bli bättre, om några dagar?
    Nej öppet arkiv har jag inte ens tittat i så det kan jag inte svara på. jag läser hellre, eller surfar.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Usch det låter lite tufft. Skönt att börja komma på benen och kunna ta en dusch i alla fall
    Brukar inte kolla på Öppet arkiv. De serierna du nämner känner jag inte igen.
  14. 7
    Usch det låter lite tufft. Skönt att börja komma på benen och kunna ta en dusch i alla fall
    Brukar inte kolla på Öppet arkiv. De serierna du nämner känner jag inte igen.
  15. Gretah
    #8
    Styv kuling, kanske? Handlade om segling och ungdomar vill jag minnas
    Finns verkligen massor att ta sej an där om man inte kan göra så mycket annat.
  16. 8
    Styv kuling, kanske? Handlade om segling och ungdomar vill jag minnas
    Finns verkligen massor att ta sej an där om man inte kan göra så mycket annat.
  17. Gretah
    #9
    Ja det kan ta ett par dar, iallafall har det varit så för mej. Gruset har redan börjat komma ut
    Det som är så bra med öppet arkiv, eller vad som helst för den delen med ljud, är att det är så skönt att tänka att" jag blundar en stund och bara lyssnar" och sen somnar man
  18. 9
    Ja det kan ta ett par dar, iallafall har det varit så för mej. Gruset har redan börjat komma ut
    Det som är så bra med öppet arkiv, eller vad som helst för den delen med ljud, är att det är så skönt att tänka att" jag blundar en stund och bara lyssnar" och sen somnar man
  19. Gretah
    #10
    Du kanske är mycket yngre än vad jag är, därför minns du inte Eller så är det för att jag redan som barn var ett tv-freak som tittade på ALLT som mina föräldrar tillät mej att se på...
  20. 10
    Du kanske är mycket yngre än vad jag är, därför minns du inte Eller så är det för att jag redan som barn var ett tv-freak som tittade på ALLT som mina föräldrar tillät mej att se på...
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Nu blir jag ju nyfiken på hur gammal du är, jag är 71:a
  22. 11
    Nu blir jag ju nyfiken på hur gammal du är, jag är 71:a
  23. Gretah
    #12
    Jamen det var ju inte så stor skillnad. Jag är 45, född -69
  24. 12
    Jamen det var ju inte så stor skillnad. Jag är 45, född -69
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Ja då var jag nog bara mindre tv-nörd än dig
  26. 13
    Ja då var jag nog bara mindre tv-nörd än dig
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar