Handduks-enkät!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Handduks-enkät!

    Hur gammal är er äldsta handduk, som ni fortfarande använder? 😀 Vinner jag med min favvo som är 25 år gammal? 😂
  2. 1
    Handduks-enkät! Hur gammal är er äldsta handduk, som ni fortfarande använder? 😀 Vinner jag med min favvo som är 25 år gammal? 😂
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Min ligger nog ungefär där också... Den är ingen favorit, men funkar än

    Eller vänta, jag har en från Sting-klubben! Du vet från Expressen. Med getingen på. Den måste ju vara typ drygt 30 år?
  4. 2
    Min ligger nog ungefär där också... Den är ingen favorit, men funkar än

    Eller vänta, jag har en från Sting-klubben! Du vet från Expressen. Med getingen på. Den måste ju vara typ drygt 30 år?
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    Min favvo fick min man när han började skolan, ett helrosa badlakan. Han fyller 50 nästa månad så den borde vara 43 år gammal
  6. 3
    Min favvo fick min man när han började skolan, ett helrosa badlakan. Han fyller 50 nästa månad så den borde vara 43 år gammal
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Vi har varsin gammal handduk som vi har med oss från våra respektive barndomshem, men de är inte riktiga favoriter idag. Makens är en vanlig handduk med hans bokstav på. Min är ett mindre badlakan med en smurf på. De är säkert 30 år bägge två.
  8. 4
    Vi har varsin gammal handduk som vi har med oss från våra respektive barndomshem, men de är inte riktiga favoriter idag. Makens är en vanlig handduk med hans bokstav på. Min är ett mindre badlakan med en smurf på. De är säkert 30 år bägge två.
  9. Medlem sedan
    Nov 2008
    #5
    Oh jag kom på att jag har en liten med Bamse på också, den är 33 år gammal 😜
  10. 5
    Oh jag kom på att jag har en liten med Bamse på också, den är 33 år gammal 😜
  11. Medlem sedan
    Nov 2008
    #6
    Ja säkert. Har nåt minne av att jag med hade grejer med den där getingen..var den poppis där ett tag eller var de bara duktiga på att dela ut reklamprylar...?
  12. 6
    Ja säkert. Har nåt minne av att jag med hade grejer med den där getingen..var den poppis där ett tag eller var de bara duktiga på att dela ut reklamprylar...?
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Jag tror att man fick vara med i Stingklubben . Så kunde man få grejer ibland.
  14. 7
    Jag tror att man fick vara med i Stingklubben . Så kunde man få grejer ibland.
  15. Medlem sedan
    Nov 2008
    #8
    Minns inte den klubben, men kanske jag var med då
  16. 8
    Minns inte den klubben, men kanske jag var med då
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Njaee vi har...

    ett gäng de är nog bort åt 30-40 år. Gamla Marabouhanddukar.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  18. 9
    Njaee vi har... ett gäng de är nog bort åt 30-40 år. Gamla Marabouhanddukar.
  19. Medlem sedan
    Nov 2008
    #10
    Kan du kanske sälja dyrt på tradera
  20. 10
    Kan du kanske sälja dyrt på tradera
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11

    Tyvärr är de nog..

    för urtvättade för det.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  22. 11
    Tyvärr är de nog.. för urtvättade för det.
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Icke. Jag har handdukar, som närmar sig 40 års ålder!
  24. 12
    Icke. Jag har handdukar, som närmar sig 40 års ålder!
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Faktum är att jag också har kvar ett par handdukar från mitt barndomshem. De är c:a 50 år gamla.
  26. 13
    Faktum är att jag också har kvar ett par handdukar från mitt barndomshem. De är c:a 50 år gamla.
  27. Medlem sedan
    Apr 2001
    #14
    De mest speciella är nog badlakanen min farmor sydde av gamla säckar när min pappa var liten. Han är född -44 och det här var efterkrigstid så sent fyrtiotal kanske? Det är mjölsäckar tror jag. Vi använde dem faktiskt när vi var små och gick ner till sjön för att bada men nu får de ligga i klenodskåpet faktiskt. Hon hade tom märkt dem!

    Annars har vi ett gigantiskt batteri sjuttiotalsbaddukar från svärföräldrarna, kanonkvalité och helt galna mönster haha.

    Det är ju helt sjukt att handdukar som är hur gamla som helst är bättre än nya man köper i dag. Vi glömde badlakan när vi var på äventyrsbad i somras och fick köpa något obeskrivbart tunt och eländigt för 120 spänn på badhuset.
  28. 14
    De mest speciella är nog badlakanen min farmor sydde av gamla säckar när min pappa var liten. Han är född -44 och det här var efterkrigstid så sent fyrtiotal kanske? Det är mjölsäckar tror jag. Vi använde dem faktiskt när vi var små och gick ner till sjön för att bada men nu får de ligga i klenodskåpet faktiskt. Hon hade tom märkt dem!

    Annars har vi ett gigantiskt batteri sjuttiotalsbaddukar från svärföräldrarna, kanonkvalité och helt galna mönster haha.

    Det är ju helt sjukt att handdukar som är hur gamla som helst är bättre än nya man köper i dag. Vi glömde badlakan när vi var på äventyrsbad i somras och fick köpa något obeskrivbart tunt och eländigt för 120 spänn på badhuset.
  29. Medlem sedan
    Jul 2006
    #15
    Räknas diskhanddukar? Jag har gamla monogrammade som säkert är från 40-talet.
  30. 15
    Räknas diskhanddukar? Jag har gamla monogrammade som säkert är från 40-talet.
  31. Medlem sedan
    Nov 2008
    #16
    Bättre kvalité än HM då alltså...
  32. 16
    Bättre kvalité än HM då alltså...
  33. Medlem sedan
    Nov 2008
    #17
    Är det inte konstigt, men så är det med allt. Klart man skulle kunna tillverka kylskåp och dammsugare t.ex som håller i evighet..men då skulle ingen köpa nytt... 😕
  34. 17
    Är det inte konstigt, men så är det med allt. Klart man skulle kunna tillverka kylskåp och dammsugare t.ex som håller i evighet..men då skulle ingen köpa nytt... 😕
  35. Medlem sedan
    Aug 2013
    #18
    Har f.ö. nyss ärvt vita handdukar i linne/bomull med monogram, som mina föräldrar fick när de gifte sig 1947 av morfar och mormor. Om jag räknar rätt bör de vara 67 år gamla.
  36. 18
    Har f.ö. nyss ärvt vita handdukar i linne/bomull med monogram, som mina föräldrar fick när de gifte sig 1947 av morfar och mormor. Om jag räknar rätt bör de vara 67 år gamla.
  37. Medlem sedan
    Nov 2008
    #19
    Jo det har jag också, men vet inte om man använder dem lika ofta?
  38. 19
    Jo det har jag också, men vet inte om man använder dem lika ofta?
  39. Medlem sedan
    Aug 2013
    #20
    De är ju tämligen utslitna, får jag i ärlighetens namn säga. En av handdukarna är en svart barnhanduk med en dödskalle på.
  40. 20
    De är ju tämligen utslitna, får jag i ärlighetens namn säga. En av handdukarna är en svart barnhanduk med en dödskalle på.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar