vi har en gammal gammal katt
Ordet är fritt
  1. mandelblomma
    #1

    vi har en gammal gammal katt

    vi vet inte ens hur gammal han är då han flyttade hem till oss en dag för några år sen, men gammal. Barnen gömde honom i början för att vi inte skulle upptäcka han under täcket i sängen eller i soffan. Sen fick han flytta hit på riktigt av olika skäl och han sover gott i barnens säng varje natt. Han går liksom mellan sängarna under natten
    Nu börjar han gå "illa", han ser stel ut i gången och vi gissar att han har artros.
    Svårt att säga om han har ont men det verkar inte så ändå, mest stel.
    När höstens första brasa nu tändes så la han sig bredvid min man i soffan och bara toknjöt spinnande, men så fort barnen gick och la sig så smög han snabbt efter dem.
    Nåja, jag hoppas han får många år till och i morgon bär det av till djuraffären för att köpa specialfoder.

    På brunchen i dag med barnen så pratade vi om döden och gamla människor ( gud vet hur vi kom in på det ämnet)
    Så frågar L hur gammal jag kommer se ut när jag är 80 år, om jag kommer se lika gammal ut som henne där ( pekar klart och tydligt mot damen vid bordet bredvid....) "för hon ser riktigt riktigt gammal ut mamma."
    Hur hon reagerade?
    Hon började tokskratta. Tack o lov Ett riktigt befriande skratt och så klappade hon L på huvudet och sa att hon nog var ganska gammal och såg ganska gammal ut men hon kände sig som en busig 7 åring inuti.
    -Coolt, var L;s svar
  2. 1
    vi har en gammal gammal katt vi vet inte ens hur gammal han är då han flyttade hem till oss en dag för några år sen, men gammal. Barnen gömde honom i början för att vi inte skulle upptäcka han under täcket i sängen eller i soffan. Sen fick han flytta hit på riktigt av olika skäl och han sover gott i barnens säng varje natt. Han går liksom mellan sängarna under natten
    Nu börjar han gå "illa", han ser stel ut i gången och vi gissar att han har artros.
    Svårt att säga om han har ont men det verkar inte så ändå, mest stel.
    När höstens första brasa nu tändes så la han sig bredvid min man i soffan och bara toknjöt spinnande, men så fort barnen gick och la sig så smög han snabbt efter dem.
    Nåja, jag hoppas han får många år till och i morgon bär det av till djuraffären för att köpa specialfoder.

    På brunchen i dag med barnen så pratade vi om döden och gamla människor ( gud vet hur vi kom in på det ämnet)
    Så frågar L hur gammal jag kommer se ut när jag är 80 år, om jag kommer se lika gammal ut som henne där ( pekar klart och tydligt mot damen vid bordet bredvid....) "för hon ser riktigt riktigt gammal ut mamma."
    Hur hon reagerade?
    Hon började tokskratta. Tack o lov Ett riktigt befriande skratt och så klappade hon L på huvudet och sa att hon nog var ganska gammal och såg ganska gammal ut men hon kände sig som en busig 7 åring inuti.
    -Coolt, var L;s svar
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Hehe ungar
  4. 2
    Hehe ungar
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Kanske dags med en hälsokontroll?
    Typ vetbesiktning.
    Vår blev sämre och sämre, så vi tog bort honom förra sommaren.
    Han spelade frisk, men veterinären sa att så snabbt som medlet verkade, så var han kraftigt nedsatt (de brukar tydligen bli sömninga först, inte han,
    han kollapsade direkt).

    Tycker det är bra att ni pratar om ålderdom, att katter kan bli sjuka när de bli gamla osv. som ni verkar göra, så är det ingen chock för barnen sen.

    Vi saknar gammelkatten allihop, den yngre är inte riktigt samma sak.
  6. 3
    Kanske dags med en hälsokontroll?
    Typ vetbesiktning.
    Vår blev sämre och sämre, så vi tog bort honom förra sommaren.
    Han spelade frisk, men veterinären sa att så snabbt som medlet verkade, så var han kraftigt nedsatt (de brukar tydligen bli sömninga först, inte han,
    han kollapsade direkt).

    Tycker det är bra att ni pratar om ålderdom, att katter kan bli sjuka när de bli gamla osv. som ni verkar göra, så är det ingen chock för barnen sen.

    Vi saknar gammelkatten allihop, den yngre är inte riktigt samma sak.
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Min katt har fyllt 20...går också stelt sedan ett par år
  8. 4
    Min katt har fyllt 20...går också stelt sedan ett par år
  9. Medlem sedan
    Oct 2000
    #5
  10. 5
  11. Nalle Blom
    #6
    Vilken härlig trådstart om gamla katter, gamla damer och små fundersamma barn
  12. 6
    Vilken härlig trådstart om gamla katter, gamla damer och små fundersamma barn
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Vad gulligt Hoppas katten kryar på sig!
  14. 7
    Vad gulligt Hoppas katten kryar på sig!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar