Vilken helg!
Vikt
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Vilken helg!

    Blev medbjuden på en studieresa med jobbet med kort varsel och bestämde mig efter lite grunnande att tacka ja. En kryssning med Viking Grace med arbete på dagen och sedan god mat och dans efter det. Jag unnade mig också ett spabesök och en halvtimme idrottsmassage. Detta var i fredags.

    Redan innan hade jag bokat in en minisemester med yngste sonen; tåg till Göteborg för att gå på Liseberg och Universeum. Båten kom in på lördag morgon och jag hann vara hemma drygt en timme (!) innan jag tog sonen och åkte mot centralstationen. Vi hade en fin helg i Göteborg och sonen var mycket nöjd. Vi var borta från lördag morgon till söndag kväll.

    Men kryssningsmat och hotellfrukostar sätter tydligen sina spår på vågen; cirka +2 kilo i morse... hoppas det går att bli av med dem fort! Känns lite skumt att vara tillbaka på jobbet nu, efter att ha varit hemma bara någon timme fredag-söndag!
    "Even a man who is pure in heart
    And reads his prayers by night
    May become a wolf when the wolfbane blooms
    And the autumn moon is bright."
  2. 1
    Vilken helg! Blev medbjuden på en studieresa med jobbet med kort varsel och bestämde mig efter lite grunnande att tacka ja. En kryssning med Viking Grace med arbete på dagen och sedan god mat och dans efter det. Jag unnade mig också ett spabesök och en halvtimme idrottsmassage. Detta var i fredags.

    Redan innan hade jag bokat in en minisemester med yngste sonen; tåg till Göteborg för att gå på Liseberg och Universeum. Båten kom in på lördag morgon och jag hann vara hemma drygt en timme (!) innan jag tog sonen och åkte mot centralstationen. Vi hade en fin helg i Göteborg och sonen var mycket nöjd. Vi var borta från lördag morgon till söndag kväll.

    Men kryssningsmat och hotellfrukostar sätter tydligen sina spår på vågen; cirka +2 kilo i morse... hoppas det går att bli av med dem fort! Känns lite skumt att vara tillbaka på jobbet nu, efter att ha varit hemma bara någon timme fredag-söndag!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Ja det låter som en intensiv helg. Men rolig också
    Hoppas plusset är ett sånt där easy come, easy go
  4. 2
    Ja det låter som en intensiv helg. Men rolig också
    Hoppas plusset är ett sånt där easy come, easy go
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Ja, det var en rolig helg, även om jag känner att jag skulle behövt en dag semester efter den...
  6. 3
    Ja, det var en rolig helg, även om jag känner att jag skulle behövt en dag semester efter den...
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Hehe ja det behöver man efter vissa helger
  8. 4
    Hehe ja det behöver man efter vissa helger
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Visst är de intressanta de där rese-kilona? När jag kom hem från en vecka i Turkiet för ett par veckor sedan visade vågen +3,7 kg (!!). Fem dagar senare var 2,7 av dem borta.

    Låter som en bra helg annars! Hörde dock att det var helt galna köer på Liseberg i helgen. Antar att det är en kombination av att säsongen snart är slut + det fantastiska vädret.
  10. 5
    Visst är de intressanta de där rese-kilona? När jag kom hem från en vecka i Turkiet för ett par veckor sedan visade vågen +3,7 kg (!!). Fem dagar senare var 2,7 av dem borta.

    Låter som en bra helg annars! Hörde dock att det var helt galna köer på Liseberg i helgen. Antar att det är en kombination av att säsongen snart är slut + det fantastiska vädret.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    I dag är ett av de två resekilona borta, misstänkte de med tanke på antalet toabesök... Man samlar väl en hel del vatten i kroppen både när man reser och sitter still, och när man äter mer och onyttigare än vanligt.

    Visst var det köer på Liseberg, vet inte om jag skulle kalla dem "galna". Sådär 20-30 minuter på de populäraste av de vi kunde åka. Tyvärr var min 7-åring fem centimeter för kort för Balder och Helix... men nästa år, då!!
  12. 6
    I dag är ett av de två resekilona borta, misstänkte de med tanke på antalet toabesök... Man samlar väl en hel del vatten i kroppen både när man reser och sitter still, och när man äter mer och onyttigare än vanligt.

    Visst var det köer på Liseberg, vet inte om jag skulle kalla dem "galna". Sådär 20-30 minuter på de populäraste av de vi kunde åka. Tyvärr var min 7-åring fem centimeter för kort för Balder och Helix... men nästa år, då!!
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    I går var jag helt galet trött, inte bara av sömnbrist utan också för att jag knappt hunnit landa hemma. I dag känns det bättre.
  14. 7
    I går var jag helt galet trött, inte bara av sömnbrist utan också för att jag knappt hunnit landa hemma. I dag känns det bättre.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Ja det förstår jag att du var trött igår. Skönt att det känns bättre idag i alla fall
  16. 8
    Ja det förstår jag att du var trött igår. Skönt att det känns bättre idag i alla fall
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    Och i dag såg jag att det sista resekilot var borta, vågen visade under 60 igen. Skönt! Det tog några dagar att bli av med dem, precis lagom till nästa kryssning...
  18. 9
    Och i dag såg jag att det sista resekilot var borta, vågen visade under 60 igen. Skönt! Det tog några dagar att bli av med dem, precis lagom till nästa kryssning...
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Grattis
  20. 10
    Grattis
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar