Och angående den där 58-miljoners-
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Och angående den där 58-miljoners-

    lägenheten...

    Här såg jag ett hus som jag mer än gärna skulle bo i.
    Det ligger i o f s inte mitt i smeten i Sthlm (vilket bara är ett plus i mina ögon att det inte gör ) och jag veeeet att det är helt andra priser i storstan jämfört med bonnlandet.
    Men alltså, man får FÖRTIÅTTA (48!!!) såna här hus, lite drygt, för samma pris som lägenheten....


    Det är inte klokt vilka prisskillnader!

    http://www.maklarhuset.se/till-salu/...eborg_1-555851
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  2. 1
    Och angående den där 58-miljoners- lägenheten...

    Här såg jag ett hus som jag mer än gärna skulle bo i.
    Det ligger i o f s inte mitt i smeten i Sthlm (vilket bara är ett plus i mina ögon att det inte gör ) och jag veeeet att det är helt andra priser i storstan jämfört med bonnlandet.
    Men alltså, man får FÖRTIÅTTA (48!!!) såna här hus, lite drygt, för samma pris som lägenheten....


    Det är inte klokt vilka prisskillnader!

    http://www.maklarhuset.se/till-salu/...eborg_1-555851
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Gulligt men jag är ingen torpmänniska. Skulle jag bo på landet (vilket jag iofs mycket väl skulle kunna tänka mig) skulle jag vilja bo stort, med högt till tak och stora rum. Och helst i Södermanland eller i Skåne.
  4. 2
    Gulligt men jag är ingen torpmänniska. Skulle jag bo på landet (vilket jag iofs mycket väl skulle kunna tänka mig) skulle jag vilja bo stort, med högt till tak och stora rum. Och helst i Södermanland eller i Skåne.
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Ja, smaken är ju som baken, det vet jag

    Min tanke var mest att det är så enorma prisskillnader!
  6. 3
    Ja, smaken är ju som baken, det vet jag

    Min tanke var mest att det är så enorma prisskillnader!
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Visst är det lite galet. Men det är ju tillgång och efterfrågan. Där jag bor kostar inte husen några 58 miljoner men kanske fyra miljoner för ett småhus (typ 71 kvadrat plus källare). Helt galet.
  8. 4
    Visst är det lite galet. Men det är ju tillgång och efterfrågan. Där jag bor kostar inte husen några 58 miljoner men kanske fyra miljoner för ett småhus (typ 71 kvadrat plus källare). Helt galet.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Ja, betydligt mer hus för pengarna om man flyttar ut på landet.. 58 miljoner för en lägenhet är ju helt galet och jag läste om detta i någon av kvällstidningarna häromdagen. Skulle jag flytta ut på landet så skulle jag gärna önska lite annat än detta personligen (sjö/havsutsikt skulle t.ex vara på önskekriterierna)
  10. 5
    Ja, betydligt mer hus för pengarna om man flyttar ut på landet.. 58 miljoner för en lägenhet är ju helt galet och jag läste om detta i någon av kvällstidningarna häromdagen. Skulle jag flytta ut på landet så skulle jag gärna önska lite annat än detta personligen (sjö/havsutsikt skulle t.ex vara på önskekriterierna)
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Visst är det så - tillgång och efterfrågan.
    Men sjuka skillnader _ändå_, tycker jag

    Och jag tycker också att det är galet med fyra mille för det du beskriver. Här får man en bättre herrgård för det priset
  12. 6
    Visst är det så - tillgång och efterfrågan.
    Men sjuka skillnader _ändå_, tycker jag

    Och jag tycker också att det är galet med fyra mille för det du beskriver. Här får man en bättre herrgård för det priset
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Ja, sjöutsikt är ju alltid fint...
    Dock vet jag att det inte är så värstans långt till Vänern från just det huset jag länkade till. Inte gångavstånd, men inte många minuter med bil .

    Men visst är sjöläge väldigt fint! Ett tag funderade vår hyresvärd på att köpa ett hus en bit härifrån - eller snarare en massa mark som det sen råkade ligga ett hus på . Huset hade egen sjötomt med sandstrand, helt fantastiskt vackert. Jag ställde mig genast först i bostadskön hos honom .
    Men det blev inget av med den affären, så jag fick snällt bo kvar.
  14. 7
    Ja, sjöutsikt är ju alltid fint...
    Dock vet jag att det inte är så värstans långt till Vänern från just det huset jag länkade till. Inte gångavstånd, men inte många minuter med bil .

    Men visst är sjöläge väldigt fint! Ett tag funderade vår hyresvärd på att köpa ett hus en bit härifrån - eller snarare en massa mark som det sen råkade ligga ett hus på . Huset hade egen sjötomt med sandstrand, helt fantastiskt vackert. Jag ställde mig genast först i bostadskön hos honom .
    Men det blev inget av med den affären, så jag fick snällt bo kvar.
  15. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #8

    Läget är allt

    Man kan ju inte jämföra något alls med den där 58-miljonersvåningen. Det vore intressant att veta om de verkligen får ut ett så löjligt pris, eller kanske t.o.m. mer?

    Det här huset är trevligt - om man jobbar i närheten!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  16. 8
    Läget är allt Man kan ju inte jämföra något alls med den där 58-miljonersvåningen. Det vore intressant att veta om de verkligen får ut ett så löjligt pris, eller kanske t.o.m. mer?

    Det här huset är trevligt - om man jobbar i närheten!
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9
    Vad synd! Man är ju olika men just havsutsikt är en sak jag prioriterar högt (liksom eldstad som ju iof går att fixa med egna medel:-) ) samt närhet till skog. Är nog lite av en grottmänniska I stan finns det knappt några tomter med havsutsikt och de få som finns i attraktiva områden är så apdyra att det inte är aktuellt. På landet däremot kan man ju hitta riktigt fina objekt.
  18. 9
    Vad synd! Man är ju olika men just havsutsikt är en sak jag prioriterar högt (liksom eldstad som ju iof går att fixa med egna medel:-) ) samt närhet till skog. Är nog lite av en grottmänniska I stan finns det knappt några tomter med havsutsikt och de få som finns i attraktiva områden är så apdyra att det inte är aktuellt. På landet däremot kan man ju hitta riktigt fina objekt.
  19. Medlem sedan
    Aug 2011
    #10
    Eller om man har ett jobb där man kan jobba hemifrån väldigt mycket .
    Det är bra kommunikationer därifrån också, till både Stockholm och Göteborg och Örebro och så vidare.
  20. 10
    Eller om man har ett jobb där man kan jobba hemifrån väldigt mycket .
    Det är bra kommunikationer därifrån också, till både Stockholm och Göteborg och Örebro och så vidare.
  21. Medlem sedan
    Aug 2011
    #11
    Sjö-/havsutsikt är fint, men inte nödvändigt för mig.
    För mig känns det viktigt med skog i närheten, och med ko-utsikt
  22. 11
    Sjö-/havsutsikt är fint, men inte nödvändigt för mig.
    För mig känns det viktigt med skog i närheten, och med ko-utsikt
  23. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #12
    Nja, lite för mycket torp i min smak, även om det var fint byggt.
    Att bo på landet lockar mig inte. Det räcker med sommarstugan, det är precis lagom
  24. 12
    Nja, lite för mycket torp i min smak, även om det var fint byggt.
    Att bo på landet lockar mig inte. Det räcker med sommarstugan, det är precis lagom
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Förrutom att det då ligger på fel ställe har huset två fel.1 Det fattas ett rum. 2: Ingen separat tvättstuga/grovkök.Men det var annars himla mysigt och fint, och bara skafferiet skulle jag ge mycket för att ha
  26. 13
    Förrutom att det då ligger på fel ställe har huset två fel.1 Det fattas ett rum. 2: Ingen separat tvättstuga/grovkök.Men det var annars himla mysigt och fint, och bara skafferiet skulle jag ge mycket för att ha
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Jag måste inte ha havsutsikt hemmifrån, men skulle sakna att inte se havet varje dag. Nu bor jag så att i princip var jag än jobbar så ser jag havet på väg dit och hem.
  28. 14
    Jag måste inte ha havsutsikt hemmifrån, men skulle sakna att inte se havet varje dag. Nu bor jag så att i princip var jag än jobbar så ser jag havet på väg dit och hem.
  29. Medlem sedan
    Mar 2000
    #15
    Söt liten stuga. Och prisvärd. Perfekt om man hade jobbet i närheten. =)

    Apropå den där lägenheten som är till salu för 58 miljoner. Den tillhörde tydligen konstsamlaren och konsthandlaren Lars Eric Löwenadler, som avled för några år sedan. Han var en ganska speciell person, jag läste en artikel om honom i Filter för några år sedan, och hade uppenbarligen tjänat mycket pengar. Det gör ju att lägenheten har en historia, som kanske appellerar till en del. Den är ju också sjuuuukt stor, ett helt hus mitt inne i Stockholm.
    lyrasmamma.wordpress.com
  30. 15
    Söt liten stuga. Och prisvärd. Perfekt om man hade jobbet i närheten. =)

    Apropå den där lägenheten som är till salu för 58 miljoner. Den tillhörde tydligen konstsamlaren och konsthandlaren Lars Eric Löwenadler, som avled för några år sedan. Han var en ganska speciell person, jag läste en artikel om honom i Filter för några år sedan, och hade uppenbarligen tjänat mycket pengar. Det gör ju att lägenheten har en historia, som kanske appellerar till en del. Den är ju också sjuuuukt stor, ett helt hus mitt inne i Stockholm.
  31. Medlem sedan
    Aug 2011
    #16
    Som sagt, nu var inte min tanke att fråga vad alla andra tycker om huset jag länkar till. Det var bara ett exempel på hur enorma prisskillnaderna kan vara .
  32. 16
    Som sagt, nu var inte min tanke att fråga vad alla andra tycker om huset jag länkar till. Det var bara ett exempel på hur enorma prisskillnaderna kan vara .
  33. Medlem sedan
    Aug 2011
    #17
    Ja, skafferiet var fint!
    Men som sagt, det var de enorma prisskillnaderna jag ville peka på.
  34. 17
    Ja, skafferiet var fint!
    Men som sagt, det var de enorma prisskillnaderna jag ville peka på.
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    Ja man kan köpa en hel by för de pengarna
  36. 18
    Ja man kan köpa en hel by för de pengarna
  37. Medlem sedan
    Aug 2011
    #19
    Ja, det finns säkert en intressant historia bakom.
    Men jag är sådär att även om jag vore snuskigt rik och vilken dag som helst kunde lägga upp köpesumman, så skulle jag inte tycka att 58 miljoner vore rimligt för något boende ö h t. Det är så absurda summor så jag blir helt yr!

    Men det finns ju säkert en marknad...
  38. 19
    Ja, det finns säkert en intressant historia bakom.
    Men jag är sådär att även om jag vore snuskigt rik och vilken dag som helst kunde lägga upp köpesumman, så skulle jag inte tycka att 58 miljoner vore rimligt för något boende ö h t. Det är så absurda summor så jag blir helt yr!

    Men det finns ju säkert en marknad...
  39. Medlem sedan
    Aug 2006
    #20
    Jag TROR att om jag haft 58 mille att lägga på boende så hade jag satsat på mindre övernattningsbostäder i några olika städer, att bo i när vi turistar eller tar del av nöjeslivet eller har som utgångspunkt för småutflykter, och sen en större summa på ett mer havsnära huvudboende. Men jag har svårt att få ihop det till 58 mille
  40. 20
    Jag TROR att om jag haft 58 mille att lägga på boende så hade jag satsat på mindre övernattningsbostäder i några olika städer, att bo i när vi turistar eller tar del av nöjeslivet eller har som utgångspunkt för småutflykter, och sen en större summa på ett mer havsnära huvudboende. Men jag har svårt att få ihop det till 58 mille
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar