Ni med lite äldre barn
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2013
    #1

    Ni med lite äldre barn

    jag vet egentligen inte vilken ålder. Men har era barn appen secret? Appen som det pratas om en hel del i media just nu. Där man kan skriva anonymt. Där en del framförallt tjejer blivit kränkta på tal om kränkningar som jag ser att ni diskuterat.
  2. 1
    Ni med lite äldre barn jag vet egentligen inte vilken ålder. Men har era barn appen secret? Appen som det pratas om en hel del i media just nu. Där man kan skriva anonymt. Där en del framförallt tjejer blivit kränkta på tal om kränkningar som jag ser att ni diskuterat.
  3. Salander
    #2
    Nej. 10-, 13- och 15 år.
  4. 2
    Nej. 10-, 13- och 15 år.
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Nix

    De har knappt några appar alls.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Nix De har knappt några appar alls.
  7. Medlem sedan
    Jan 2011
    #4
    Sonen e myndig men dottern har jag ingen större koll på, iofs e hon rättvisan själv så är inte orolig.
  8. 4
    Sonen e myndig men dottern har jag ingen större koll på, iofs e hon rättvisan själv så är inte orolig.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Mina barn är 18, 21 och 23. Frågade 21-åringen nu och hon visste inte ens vad det var.
  10. 5
    Mina barn är 18, 21 och 23. Frågade 21-åringen nu och hon visste inte ens vad det var.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    Nej. 14 och 17 år gamla.
  12. 6
    Nej. 14 och 17 år gamla.
  13. Kerstimärta
    #7

    Ni med lite äldre barn

    Men anonymt? Man kan väl vara anonym i typ alla appar som ej bygger på rätt id som tex BankID?
  14. 7
    Ni med lite äldre barn Men anonymt? Man kan väl vara anonym i typ alla appar som ej bygger på rätt id som tex BankID?
  15. Medlem sedan
    Jul 2006
    #8
    Min dotter som är 18 har inte appen men en killkompis, som har appen, har visat henne den. Hon såg att det var kränkande grejer om tjejer på hennes skola och tog illa vid sig. Inget om henne själv men hon såg ju inte så mycket heller. Hon fick uppfattningen att den användes av killarna för att kränka tjejer i skolan och i viss mån varandra. Jag mailade rektorn på hennes skola och frågade om de kände till appen, och rektorn hade fått kunskap samma dag om den. Han skulle ta upp det med lärarna och att de skulle försöka hålla ögonen öppna.
  16. 8
    Min dotter som är 18 har inte appen men en killkompis, som har appen, har visat henne den. Hon såg att det var kränkande grejer om tjejer på hennes skola och tog illa vid sig. Inget om henne själv men hon såg ju inte så mycket heller. Hon fick uppfattningen att den användes av killarna för att kränka tjejer i skolan och i viss mån varandra. Jag mailade rektorn på hennes skola och frågade om de kände till appen, och rektorn hade fått kunskap samma dag om den. Han skulle ta upp det med lärarna och att de skulle försöka hålla ögonen öppna.
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #9
    Är det typ ungefär som det där "ask"?...
    Jag kan inte ens föreställa mig att mina barn skulle ha det, vare sig 19-åringen eller 13-åringen. Jag skulle bli hemskt förvånad.
    Och det är jag glad för att de inte har.
  18. 9
    Är det typ ungefär som det där "ask"?...
    Jag kan inte ens föreställa mig att mina barn skulle ha det, vare sig 19-åringen eller 13-åringen. Jag skulle bli hemskt förvånad.
    Och det är jag glad för att de inte har.
  19. Medlem sedan
    Mar 2000
    #10
    Nix, den har mitt barn inte. Hen är i mellan-tonåren.
    lyrasmamma.wordpress.com
  20. 10
    Nix, den har mitt barn inte. Hen är i mellan-tonåren.
  21. Medlem sedan
    Dec 2001
    #11
    Nej och mina barn är 12 resp 17år.
  22. 11
    Nej och mina barn är 12 resp 17år.
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    Har ingen aning...

    har noll koll.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  24. 12
    Har ingen aning... har noll koll.
  25. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #13
    17-årig son, nej, han har inte facebook heller, dissar sådant
  26. 13
    17-årig son, nej, han har inte facebook heller, dissar sådant
  27. Medlem sedan
    Aug 2013
    #14
    Det finns mycket antaganden om att det är killar som kränker tjejer, men det visar sig ofta att det är tjejer som kränker varandra - som exempelvis vid de omtalade Instagram-kravallerna i Göteborg.
  28. 14
    Det finns mycket antaganden om att det är killar som kränker tjejer, men det visar sig ofta att det är tjejer som kränker varandra - som exempelvis vid de omtalade Instagram-kravallerna i Göteborg.
  29. Medlem sedan
    Sep 2003
    #15
    Mina är 12, 16 och 23. De två yngsta har den inte och jag skulle inte tro att 23-åringen har den heller.
    16-åringens pojkvän som fortfarande går på den skola min dotter slutat på har appen och brukar visa henne vad som skrivs. Inga grava kränkningar där men en hel del skvaller om just dem eftersom hon ju faktiskt är ett helt år äldre än han! Men de bryr sig inte utan skrattar mest åt det. Men jag vet att appen diskuterats mycket på den högstadieskolan och att vissa lärare håller koll och är med själva. (De har facebookkonton med sitt lärar-alias)
  30. 15
    Mina är 12, 16 och 23. De två yngsta har den inte och jag skulle inte tro att 23-åringen har den heller.
    16-åringens pojkvän som fortfarande går på den skola min dotter slutat på har appen och brukar visa henne vad som skrivs. Inga grava kränkningar där men en hel del skvaller om just dem eftersom hon ju faktiskt är ett helt år äldre än han! Men de bryr sig inte utan skrattar mest åt det. Men jag vet att appen diskuterats mycket på den högstadieskolan och att vissa lärare håller koll och är med själva. (De har facebookkonton med sitt lärar-alias)
  31. Medlem sedan
    Aug 2002
    #16
    Nej, flicka och pojke båda 12,5 år.
  32. 16
    Nej, flicka och pojke båda 12,5 år.
  33. Medlem sedan
    Jul 2006
    #17
    Eftersom det inte går att se avsändare till skvallret går det naturligtvis inte att med säkerhet säga vilka som var aktiva. Dock fick dottern intrycket att killarna jämförde sina erfarenheter av tjejerna o dyl. Det var inte så tjejbetonat skvaller.
  34. 17
    Eftersom det inte går att se avsändare till skvallret går det naturligtvis inte att med säkerhet säga vilka som var aktiva. Dock fick dottern intrycket att killarna jämförde sina erfarenheter av tjejerna o dyl. Det var inte så tjejbetonat skvaller.
  35. Medlem sedan
    Aug 2013
    #18
    Det kan lika väl handla om tjejer som utger sig för att vara killar, när de snackar skit om varandra.

    I det här fallet vet vi inte vilka som ligger bakom, men det har, som sagt, vid flera tillfällen visat sig vara just tjejer som förtalar andra tjejer. Killar ägnar över huvud taget mycket mindre tid åt sociala medier, än tjejer gör. De spelar oftare dataspel med varandra.
  36. 18
    Det kan lika väl handla om tjejer som utger sig för att vara killar, när de snackar skit om varandra.

    I det här fallet vet vi inte vilka som ligger bakom, men det har, som sagt, vid flera tillfällen visat sig vara just tjejer som förtalar andra tjejer. Killar ägnar över huvud taget mycket mindre tid åt sociala medier, än tjejer gör. De spelar oftare dataspel med varandra.
  37. Medlem sedan
    Jul 2006
    #19
    Hon blev visad appen av en kille som var med i "nätverket" eller vad det kallas, det var typiskt killsnack och det var killarna på skolan som snackade om den med varann. You do the math.
  38. 19
    Hon blev visad appen av en kille som var med i "nätverket" eller vad det kallas, det var typiskt killsnack och det var killarna på skolan som snackade om den med varann. You do the math.
  39. Medlem sedan
    Aug 2013
    #20
    OK, av erfarenhet tar jag kanske inte självklart dina ord som den odiskutabla beskrivningen av verkligheten.
  40. 20
    OK, av erfarenhet tar jag kanske inte självklart dina ord som den odiskutabla beskrivningen av verkligheten.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar