Väntan
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Väntan

    Jaha ÄL över förmodar jag och världens längsta väntan påbörjad, BIM den 6/10 om jag räknar 28 dagar men har bara haft 25-26 dagar sista månaderna så nån gång strax efter månadsskiftet vet jag om jag ska jubla eller deppa ihop och sen ta nya tag


    Kram på er alla och nu tycker jag det är dags för lite positiva nyheter här inne
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  2. 1
    Väntan Jaha ÄL över förmodar jag och världens längsta väntan påbörjad, BIM den 6/10 om jag räknar 28 dagar men har bara haft 25-26 dagar sista månaderna så nån gång strax efter månadsskiftet vet jag om jag ska jubla eller deppa ihop och sen ta nya tag


    Kram på er alla och nu tycker jag det är dags för lite positiva nyheter här inne
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    10 dagar kvar innan det ens är lönt att testa, inga symtom än heller så det är väl kört den här månaden oxå.
  4. 2
    10 dagar kvar innan det ens är lönt att testa, inga symtom än heller så det är väl kört den här månaden oxå.
  5. Medlem sedan
    Sep 2014
    #3

    Väntan

    Ge inte upp än! Ingenting är kört än! Heja heja!
  6. 3
    Väntan Ge inte upp än! Ingenting är kört än! Heja heja!
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4
    Tack för heja ropen, känns som att dom kan behövas just nu
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  8. 4
    Tack för heja ropen, känns som att dom kan behövas just nu
  9. Medlem sedan
    Jan 2014
    #5
    Nej, loppet är väl inte alls kört!! Själv går jag ju också i väntans tider, senast i helgen bör mensen komma. Man har ju varit skengravid sååå många gånger med alla möjliga konstiga symptom - så jag tror knappt längre på så tidiga symptom. hur har du fru ragge haft det med symptom dina tidigare graviditeter? Jättetidiga symptom alltså. Har du på allvar känt något innan? Att man "tycker sig uppleva" symptom är ju en sak, men är det svårt att skilja från riktiga? Flummig fråga kanske, fattar du hur jag menar?
  10. 5
    Nej, loppet är väl inte alls kört!! Själv går jag ju också i väntans tider, senast i helgen bör mensen komma. Man har ju varit skengravid sååå många gånger med alla möjliga konstiga symptom - så jag tror knappt längre på så tidiga symptom. hur har du fru ragge haft det med symptom dina tidigare graviditeter? Jättetidiga symptom alltså. Har du på allvar känt något innan? Att man "tycker sig uppleva" symptom är ju en sak, men är det svårt att skilja från riktiga? Flummig fråga kanske, fattar du hur jag menar?
  11. Medlem sedan
    Sep 2014
    #6

    Väntan

    Jag har varit gravid en gång, och mitt symtom var att jag inte kände någonting alls. Inge ont i brösten, ingenting. Förutom en vecka efter bim då jag fick svamp i underlivet. Men då fick jag missfall i några dagar efter plusset. Kanske därför jag inte hade några symtom.
  12. 6
    Väntan Jag har varit gravid en gång, och mitt symtom var att jag inte kände någonting alls. Inge ont i brösten, ingenting. Förutom en vecka efter bim då jag fick svamp i underlivet. Men då fick jag missfall i några dagar efter plusset. Kanske därför jag inte hade några symtom.
  13. Medlem sedan
    Mar 2008
    #7
    Har oxå varit "skengravid" ett antal gånger och har väl aldrig haft jättemycket symtom dom gånger jag verkligen har varit gravid, känns bara som att det inte blev nåt den här gången, vet inte varför...om det är en knasig skyddsmekanism för att inte bli besviken om/när mensen kommer eller vad?
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  14. 7
    Har oxå varit "skengravid" ett antal gånger och har väl aldrig haft jättemycket symtom dom gånger jag verkligen har varit gravid, känns bara som att det inte blev nåt den här gången, vet inte varför...om det är en knasig skyddsmekanism för att inte bli besviken om/när mensen kommer eller vad?
  15. Medlem sedan
    Sep 2014
    #8

    Väntan

    Det kan det nog vara. Jag försöker verkligen att inte tänka för positivt för då blir jag ännu mer besviken, men baktanken sitter ju där och är jättepositiv. Jag tror inte att det går att undvika besvikelsen när det är så känslomässigt allting.
  16. 8
    Väntan Det kan det nog vara. Jag försöker verkligen att inte tänka för positivt för då blir jag ännu mer besviken, men baktanken sitter ju där och är jättepositiv. Jag tror inte att det går att undvika besvikelsen när det är så känslomässigt allting.
  17. Medlem sedan
    Mar 2008
    #9
    Antagligen inte men man gör väl vad som helst för att skydda sig själv. Usch jag kan redan känna oron jag kommer att ha enda fram till att KUB är avklarat :/
  18. 9
    Antagligen inte men man gör väl vad som helst för att skydda sig själv. Usch jag kan redan känna oron jag kommer att ha enda fram till att KUB är avklarat :/
  19. Medlem sedan
    Sep 2014
    #10

    Väntan

    Ja. jag har tänkt mycket på det här. Oron inför att inte kunna bli gravid, oro när/om man blivit gravid. Antar att oron för sitt barn finns kvar till man dör. Jobbigt. Men främst missfallsoron är jag vääääldigt rädd för. Jag förstår absolut att du har en oro över det också.
  20. 10
    Väntan Ja. jag har tänkt mycket på det här. Oron inför att inte kunna bli gravid, oro när/om man blivit gravid. Antar att oron för sitt barn finns kvar till man dör. Jobbigt. Men främst missfallsoron är jag vääääldigt rädd för. Jag förstår absolut att du har en oro över det också.
  21. Medlem sedan
    Jan 2014
    #11
    Ibland blir jag nästan osäker på om jag verkligen vill ha barn!! Allt detta slit, bara för att sen kanske sluta som sönderstressad mamma med oro för barnet, få livspusslet att gå ihop osv, oro för att barnet inte kommer att få jobb i framtiden (hallå, så långt kan man väl inte tänka??). Men ändå så skulle det ju såklart vara helt fantastiskt! Man är ju onekligen ambivalent. Inte så konstigt med alla tankar, tänk vilken press vi är under. Och man vill ju skydda sig själv från besvikelser, samtidigt som man vill känna hopp. Såklart man blir lite knäpp!!

    Jaha..och vad är KUB? Något man borde oroa sig för?:/

    Glad fredag till er! Bästa dagen att jobba! =)
  22. 11
    Ibland blir jag nästan osäker på om jag verkligen vill ha barn!! Allt detta slit, bara för att sen kanske sluta som sönderstressad mamma med oro för barnet, få livspusslet att gå ihop osv, oro för att barnet inte kommer att få jobb i framtiden (hallå, så långt kan man väl inte tänka??). Men ändå så skulle det ju såklart vara helt fantastiskt! Man är ju onekligen ambivalent. Inte så konstigt med alla tankar, tänk vilken press vi är under. Och man vill ju skydda sig själv från besvikelser, samtidigt som man vill känna hopp. Såklart man blir lite knäpp!!

    Jaha..och vad är KUB? Något man borde oroa sig för?:/

    Glad fredag till er! Bästa dagen att jobba! =)
  23. Medlem sedan
    Mar 2008
    #12
    KUB är kombinerat ultraljud & blodprov som erbjuds oss som är över 35 för att göra en riskbedömning på om bebisen ev har Downs

    "Och man vill ju skydda sig själv från besvikelser, samtidigt som man vill känna hopp. Såklart man blir lite knäpp!!" eller hur men det ÄR värt det <3
  24. 12
    KUB är kombinerat ultraljud & blodprov som erbjuds oss som är över 35 för att göra en riskbedömning på om bebisen ev har Downs

    "Och man vill ju skydda sig själv från besvikelser, samtidigt som man vill känna hopp. Såklart man blir lite knäpp!!" eller hur men det ÄR värt det <3
  25. Medlem sedan
    Mar 2008
    #13
    "bara" 1 vecka kvar tills jag kan testa även om det är tidigt då antagligen,
  26. 13
    "bara" 1 vecka kvar tills jag kan testa även om det är tidigt då antagligen,
  27. Medlem sedan
    Sep 2014
    #14

    Väntan

    vi håller tummarna! hur lång tid har det tagit de andra gångerna innan du blivit gravid?
  28. 14
    Väntan vi håller tummarna! hur lång tid har det tagit de andra gångerna innan du blivit gravid?
  29. Medlem sedan
    Jan 2014
    #15
    Japp, nu står mitt hopp till dig fru Ragge! Lite positiva besked hade varit roligt!
  30. 15
    Japp, nu står mitt hopp till dig fru Ragge! Lite positiva besked hade varit roligt!
  31. Medlem sedan
    Mar 2008
    #16
    Har ju haft väldigt lätt för att bli gravid, Tilia kom nog till på 3 eller 4 försöket, Troj på 1.a och Minja är ett litet ooops och nu har jag ju varit gravid 3 ggr på 16 månader. Har jag räknat rätt är detta vårt 9:e försök att få en 4:a (har ju gått bort en del försök pga graviditeter och blödningar efter MF) och siffran 9 finns i alla 3 barnens födelsedatum och vi bor i nr 9 så då borde det ju gå vägen eller

    Känner lite vaga symtom men har som sagt lurat mig själv förr men testar nog mig på ons eller tor
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  32. 16
    Har ju haft väldigt lätt för att bli gravid, Tilia kom nog till på 3 eller 4 försöket, Troj på 1.a och Minja är ett litet ooops och nu har jag ju varit gravid 3 ggr på 16 månader. Har jag räknat rätt är detta vårt 9:e försök att få en 4:a (har ju gått bort en del försök pga graviditeter och blödningar efter MF) och siffran 9 finns i alla 3 barnens födelsedatum och vi bor i nr 9 så då borde det ju gå vägen eller

    Känner lite vaga symtom men har som sagt lurat mig själv förr men testar nog mig på ons eller tor
  33. Medlem sedan
    Sep 2014
    #17
    Först och främst: vilka fina namn på era barn!! låter som en perfekt anledning till att lyckas nu hoppas hoppas!! Och att det får stanna hela vägen nu!!
  34. 17
    Först och främst: vilka fina namn på era barn!! låter som en perfekt anledning till att lyckas nu hoppas hoppas!! Och att det får stanna hela vägen nu!!
  35. Medlem sedan
    Mar 2008
    #18
    Tack Hoppas att försök nr 9 stannar i 9 månader Har haft vaga symtom både igår och idag med svag illamåendekänsla och tät i näsan sen somnade jag på soffan i eftermiddags :/ så kanske kanske eller så är jag skengravid igen
  36. 18
    Tack Hoppas att försök nr 9 stannar i 9 månader Har haft vaga symtom både igår och idag med svag illamåendekänsla och tät i näsan sen somnade jag på soffan i eftermiddags :/ så kanske kanske eller så är jag skengravid igen
  37. Medlem sedan
    Sep 2014
    #19
    Det är ju dom där symtomen/ickesymtomen som drar igång hjärnkontoret. Jag håller fortfarande tummarna!
  38. 19
    Det är ju dom där symtomen/ickesymtomen som drar igång hjärnkontoret. Jag håller fortfarande tummarna!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar