Hej,

jag heter Moa Karlberg och är fotograf. Jag söker kvinnor i Stockholmsområdet som ska föda barn och som vill ha sin förlossning dokumenterad på ett professionellt sätt.


Förlossningar är intensiva, stora händelser med starka känslouttryck, och därför intressanta för mig att fotografera.

Jag söker alltså blivande föräldrar som kan tänka sig att låta mig följa dem under förlossningen, på ett respektfullt och positivt sätt. Jag är inte ute efter att ta blodiga, medicinska bilder, det jag vill är att fokusera på händelser och känslor i rummet.

Detta projekt gör jag för min egen skull, utan vinstintresse. Efteråt får ni som föräldrar ca 25 redigerade bilder från förlossningen. Det blir värdefulla minnen att spara, både för er själva och senare för barnet. De föräldrar jag följt hittills har blivit mycket nöjda med resultatet. Självklart gör vi tillsammans upp tydliga regler, som att jag kan lämna rummet i vilket ögonblick som helst om ni skulle ändra er i stunden.

I efterhand kommer jag eventuellt att vilja använda en av bilderna i en konstnärlig serie tillsammans med andra bilder – detta är något vi diskuterar tillsammans.

Fundera gärna på detta, och hör av er vid intresse eller för mer information!

[email protected]
www.moakarlberg.com