Glad gubbe = glad kvinna
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Sep 2014
    #1

    Glad gubbe = glad kvinna

    Yes! Glad gubbe imorse. Tog därefter ovitrellen som ska skjuta på att det blir en ägglossning. Tyvärr jobbar jag till 21 ikväll, men efter det blir det mys. Blev lite rädd att vi ska missa äl nu då man inte egentligen vet när ägget släpper så jag blev tvungen att maila kliniken och fråga. Fick svar att ikväll och imorgonkväll räcker. Då ska vi ha täckt upp äl. Vi kör nog söndag också
  2. 1
    Glad gubbe = glad kvinna Yes! Glad gubbe imorse. Tog därefter ovitrellen som ska skjuta på att det blir en ägglossning. Tyvärr jobbar jag till 21 ikväll, men efter det blir det mys. Blev lite rädd att vi ska missa äl nu då man inte egentligen vet när ägget släpper så jag blev tvungen att maila kliniken och fråga. Fick svar att ikväll och imorgonkväll räcker. Då ska vi ha täckt upp äl. Vi kör nog söndag också
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Då vet vi var du är om du inte är här Lycka till
  4. 2
    Då vet vi var du är om du inte är här Lycka till
  5. Medlem sedan
    Sep 2014
    #3

    Glad gubbe = glad kvinna

    javisst jobbar hela helgen så det blir på kvällstid. Men nu måste jag fråga! Jag brukar ibland känns på livmodertappen för att se om den är öppen, låg osv. Men nu när jag kände så hade jag som en liten knopp alldeles nära öppningen liksom. Kändes som en liten finne eller vad man ska säga. Den var inte alls stor, men jag kände den tydligt.
    vad kan det vara? blir lite orolig att det kan vara något oönskat sas.
  6. 3
    Glad gubbe = glad kvinna javisst jobbar hela helgen så det blir på kvällstid. Men nu måste jag fråga! Jag brukar ibland känns på livmodertappen för att se om den är öppen, låg osv. Men nu när jag kände så hade jag som en liten knopp alldeles nära öppningen liksom. Kändes som en liten finne eller vad man ska säga. Den var inte alls stor, men jag kände den tydligt.
    vad kan det vara? blir lite orolig att det kan vara något oönskat sas.
  7. Medlem sedan
    Jan 2014
    #4
    Oj, jag har aldrig vågat känna! Så tyvärr ingen aning. Men eftersom du varit hos gyn så är det nog inget konstigt. Tyder kanske bara på äl? Kör nu på ordentligt!
  8. 4
    Oj, jag har aldrig vågat känna! Så tyvärr ingen aning. Men eftersom du varit hos gyn så är det nog inget konstigt. Tyder kanske bara på äl? Kör nu på ordentligt!
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    oj ingen aning, du får googla vet bara att den ska kännas ungefär som en nästipp när man är gravid och mer som ett par läppar när förlossningen är på gång
  10. 5
    oj ingen aning, du får googla vet bara att den ska kännas ungefär som en nästipp när man är gravid och mer som ett par läppar när förlossningen är på gång
  11. Medlem sedan
    Sep 2014
    #6
    Okej. Har känt efter lite nu och det kanske bara för något skrapsår eller så. nästan borta nu. Men hörni! Ni som har egen ägglossning, hur känns den?! Jag har känt av en ordentlig ägglossning för ett tag sedan då jag åt pergotime. Det stack till och högg ordentligt, kunde inte räta mig upp ens. Blev gravid då, men slutade i missfall. Nu känner jag knappt nånting! Mer som mensvärk. Vill ju känna ordentligt nu så man vet denna ovisshet alltså!
  12. 6
    Okej. Har känt efter lite nu och det kanske bara för något skrapsår eller så. nästan borta nu. Men hörni! Ni som har egen ägglossning, hur känns den?! Jag har känt av en ordentlig ägglossning för ett tag sedan då jag åt pergotime. Det stack till och högg ordentligt, kunde inte räta mig upp ens. Blev gravid då, men slutade i missfall. Nu känner jag knappt nånting! Mer som mensvärk. Vill ju känna ordentligt nu så man vet denna ovisshet alltså!
  13. Medlem sedan
    Mar 2008
    #7
    Jag brukar ha som mensvärk, molar i mage och rygg och ibland känner jag att det ilar i fogarna, sen brukar jag märka det på flytningarna, är dom som rå äggvita då är det dags
  14. 7
    Jag brukar ha som mensvärk, molar i mage och rygg och ibland känner jag att det ilar i fogarna, sen brukar jag märka det på flytningarna, är dom som rå äggvita då är det dags
  15. Medlem sedan
    Jan 2014
    #8
    Jag brukar få ont i ena sidan av ryggen, rätt långt ner. Kan märka lite på flytningarna också. Men tyvärr gäller inte symptomen alla gånger, vissa månader märker jag inget, andra gånger kan jag ha riktigt ont!
  16. 8
    Jag brukar få ont i ena sidan av ryggen, rätt långt ner. Kan märka lite på flytningarna också. Men tyvärr gäller inte symptomen alla gånger, vissa månader märker jag inget, andra gånger kan jag ha riktigt ont!
  17. Medlem sedan
    Jan 2011
    #9
    Hej! Jad..när jag har äl så spänner det som tusan på ena sidan-typ vid ljumsken, lite högre upp. Känns obehagligt att sitta till och med.Lycka till nu! Spännande med stimulering i egen cykel! För så var det va? Kram!
  18. 9
    Hej! Jad..när jag har äl så spänner det som tusan på ena sidan-typ vid ljumsken, lite högre upp. Känns obehagligt att sitta till och med.Lycka till nu! Spännande med stimulering i egen cykel! För så var det va? Kram!
  19. Medlem sedan
    Sep 2014
    #10
    Okej! Jag hoppas att jag hade äl nu och att det lyckas. Har dock inga höga förhoppningar. Är bäst så.

    Ja precis. Började spruta med menopur dag 2 i cykeln och sprutade till dag 13, tror jag det var
  20. 10
    Okej! Jag hoppas att jag hade äl nu och att det lyckas. Har dock inga höga förhoppningar. Är bäst så.

    Ja precis. Började spruta med menopur dag 2 i cykeln och sprutade till dag 13, tror jag det var
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar