Vilka lyssnar på Gösta Linderholm?
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    Vilka lyssnar på Gösta Linderholm?

    Vilka årskullar?

    Hur tänker ni?

    Jag är 60talist och lyssnar på honom. Men, det kommer från min mamma. Hon är 40talist.
  2. 1
    Vilka lyssnar på Gösta Linderholm? Vilka årskullar?

    Hur tänker ni?

    Jag är 60talist och lyssnar på honom. Men, det kommer från min mamma. Hon är 40talist.
  3. wilhem50
    #2
    Jag är sen 50 talist men tycker mycket om att lyssna på Gösta Linderholm, blir glad bara att få lyssna på hans glada röst och musik.
  4. 2
    Jag är sen 50 talist men tycker mycket om att lyssna på Gösta Linderholm, blir glad bara att få lyssna på hans glada röst och musik.
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Nej fy, verkligen inte om jag slipper. Gillar inte alls, alldeles för putslustigt och sentimentalt. Jag är född 1970. Mina föräldrar, 40-talister, har aldrig lyssnat på Gösta heller.
  6. 3
    Nej fy, verkligen inte om jag slipper. Gillar inte alls, alldeles för putslustigt och sentimentalt. Jag är född 1970. Mina föräldrar, 40-talister, har aldrig lyssnat på Gösta heller.
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #4
    Har aldrig gillat den artisten och jag är född 1960
  8. 4
    Har aldrig gillat den artisten och jag är född 1960
  9. Kerstimärta
    #5
    Ja, det är liksom livsbejakande musik. Så känner jag också. Men, jag vet ingen mer än jag och min mamma i min bekantskapskrets som lyssnar på honom.

    Kul det finns fler!
  10. 5
    Ja, det är liksom livsbejakande musik. Så känner jag också. Men, jag vet ingen mer än jag och min mamma i min bekantskapskrets som lyssnar på honom.

    Kul det finns fler!
  11. Kerstimärta
    #6
    Där ser man hur olika man kan tycka.

    Fast just smårolig eller sentimental, det är ju ganska mycket musik kan jag tycka? Sen har väl inte Gösta så många sentimentala sånger? Eller jo, iofs, om man räknar tex när han sjunger till sitt ofödda barn odyl visor.
  12. 6
    Där ser man hur olika man kan tycka.

    Fast just smårolig eller sentimental, det är ju ganska mycket musik kan jag tycka? Sen har väl inte Gösta så många sentimentala sånger? Eller jo, iofs, om man räknar tex när han sjunger till sitt ofödda barn odyl visor.
  13. Kerstimärta
    #7
    Nej, jag känner inte till någon annan än mig och min mamma som än idag lyssnar på honom. Nu känner jag iofs även till wilhem50 också!
  14. 7
    Nej, jag känner inte till någon annan än mig och min mamma som än idag lyssnar på honom. Nu känner jag iofs även till wilhem50 också!
  15. wilhem50
    #8
    Jag är lite nostalgisk när det gäller musik.älskar 80 tals musik men även äldre musik lyssnade på Gösta Lindholm i Veckan på Youtube. B l a är en av mina favoriter gillar många gamla svenska artister i och för sig.
  16. 8
    Jag är lite nostalgisk när det gäller musik.älskar 80 tals musik men även äldre musik lyssnade på Gösta Lindholm i Veckan på Youtube. B l a är en av mina favoriter gillar många gamla svenska artister i och för sig.
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Vem då? 70-talist, och inte uppväxt i Sverige - ursäktar det min kunskapslucka?
  18. 9
    Vem då? 70-talist, och inte uppväxt i Sverige - ursäktar det min kunskapslucka?
  19. Kerstimärta
    #10
    Haha, jo det ursäktar din kunskapslucka. Jag tror inte han var jättestor någonsin heller.

    Men, för mig är hans visor njutbara.
  20. 10
    Haha, jo det ursäktar din kunskapslucka. Jag tror inte han var jättestor någonsin heller.

    Men, för mig är hans visor njutbara.
  21. wilhem50
    #11
    Citat Ursprungligen postat av Kerstimärta Visa inlägg
    Haha, jo det ursäktar din kunskapslucka. Jag tror inte han var jättestor någonsin heller.

    Men, för mig är hans visor njutbara.
    Håller verkligen med dig, blir glad av att lyssna på hans låtar.
  22. 11
    Citat Ursprungligen postat av Kerstimärta Visa inlägg
    Haha, jo det ursäktar din kunskapslucka. Jag tror inte han var jättestor någonsin heller.

    Men, för mig är hans visor njutbara.
    Håller verkligen med dig, blir glad av att lyssna på hans låtar.
  23. Medlem sedan
    Jun 2004
    #12
    Född -62 uppväxt i Sverige, men känner inte till honom heller....
  24. 12
    Född -62 uppväxt i Sverige, men känner inte till honom heller....
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Låten "Rulla in en boll och låt den rulla" känner du väl igen? Den kan väl ingen som är uppväxt i Sverige ha missat?
  26. 13
    Låten "Rulla in en boll och låt den rulla" känner du väl igen? Den kan väl ingen som är uppväxt i Sverige ha missat?
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Och "Brittas restaurang" är hans låt också.
  28. 14
    Och "Brittas restaurang" är hans låt också.
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Jag är född på 70-talet, mina föräldrar är 40-talister. Ingen av oss lyssnar på Gösta Linderholm. Men visst har jag hört honom, jag vet ju vem han är och känner igen några av hans låtar för han har ju varit med på tv i diverse program.
  30. 15
    Jag är född på 70-talet, mina föräldrar är 40-talister. Ingen av oss lyssnar på Gösta Linderholm. Men visst har jag hört honom, jag vet ju vem han är och känner igen några av hans låtar för han har ju varit med på tv i diverse program.
  31. Medlem sedan
    Jun 2004
    #16
    Jaja, den känner jag igen väl :-)
  32. 16
    Jaja, den känner jag igen väl :-)
  33. Medlem sedan
    Jun 2004
    #17
    Ja den med! Den har man hört jättemycket precis som den andra låten. Namnet Gösta Linderholm känns svagt bekant på något sätt också, men har absolut inget ansikte på personen.
  34. 17
    Ja den med! Den har man hört jättemycket precis som den andra låten. Namnet Gösta Linderholm känns svagt bekant på något sätt också, men har absolut inget ansikte på personen.
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Ja jag tänkte väl att du skulle känna igen dessa låtar
  36. 18
    Ja jag tänkte väl att du skulle känna igen dessa låtar
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19
    Jag har aldrig lyssnat på honom och det kan nog förklaras av att mina föräldrar tyckte att han var lika olidlig som Lasse Berghagen. Jag är född 1972 och mina föräldrar är födda 1944 respektive 1950. Hos oss har det alltid varit mer rock...
  38. 19
    Jag har aldrig lyssnat på honom och det kan nog förklaras av att mina föräldrar tyckte att han var lika olidlig som Lasse Berghagen. Jag är född 1972 och mina föräldrar är födda 1944 respektive 1950. Hos oss har det alltid varit mer rock...
  39. wilhem50
    #20
    Citat Ursprungligen postat av - Lillan - Visa inlägg
    Jag har aldrig lyssnat på honom och det kan nog förklaras av att mina föräldrar tyckte att han var lika olidlig som Lasse Berghagen. Jag är född 1972 och mina föräldrar är födda 1944 respektive 1950. Hos oss har det alltid varit mer rock...
    Gösta Linderholm är inte alls lika olidlig som Lars Berghagen utan en alltför sällan spelad glad trubadur som var populär på 70-talet
    blir glad över att lyssna på Gösta Linderholm.
  40. 20
    Citat Ursprungligen postat av - Lillan - Visa inlägg
    Jag har aldrig lyssnat på honom och det kan nog förklaras av att mina föräldrar tyckte att han var lika olidlig som Lasse Berghagen. Jag är född 1972 och mina föräldrar är födda 1944 respektive 1950. Hos oss har det alltid varit mer rock...
    Gösta Linderholm är inte alls lika olidlig som Lars Berghagen utan en alltför sällan spelad glad trubadur som var populär på 70-talet
    blir glad över att lyssna på Gösta Linderholm.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar