jösses vad svårt det blev (resa...)
Ordet är fritt
  1. mandelblomma
    #1

    jösses vad svårt det blev (resa...)

    jag ska i väg på en resa med min pappa och lite släktingar.
    Vi hade tänkt oss till London och jag skulle boka biljetter nu...men så ser vi att det är ganska dyrt ( även om vi blir bjudna) så jag har nu kikat på andra städer som Barcelona, Istanbul, Rom, Nice och lite till och är nu helt slut i huvudet.
    Planen är att vi ska boka i helgen och det är v 44-45 någon gång.
    Så tipsa mig om en stad i Europa, som är så där vacker att strosa i, gärna lite sol men ej nödvändigt ( det är en mer social resa med min pappa), god mat och lite att kika på.
    Stor som liten stad, men inte för långt i från en flygplats!
  2. 1
    jösses vad svårt det blev (resa...) jag ska i väg på en resa med min pappa och lite släktingar.
    Vi hade tänkt oss till London och jag skulle boka biljetter nu...men så ser vi att det är ganska dyrt ( även om vi blir bjudna) så jag har nu kikat på andra städer som Barcelona, Istanbul, Rom, Nice och lite till och är nu helt slut i huvudet.
    Planen är att vi ska boka i helgen och det är v 44-45 någon gång.
    Så tipsa mig om en stad i Europa, som är så där vacker att strosa i, gärna lite sol men ej nödvändigt ( det är en mer social resa med min pappa), god mat och lite att kika på.
    Stor som liten stad, men inte för långt i från en flygplats!
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Prag?

    Jag har inte varit där men det stod mellan Prag och Milano när jag tog släkten med mig till 50-årsdagen över en helg. Prag är förmodligen litet billigare.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Prag? Jag har inte varit där men det stod mellan Prag och Milano när jag tog släkten med mig till 50-årsdagen över en helg. Prag är förmodligen litet billigare.
  5. mandelblomma
    #3
    hade absolut kunnat vara ett bra resmål, men två i sällskapet var där för några månader sen bara.
    Milano har vi kikat på eller rättare sagt Comosjön.
  6. 3
    hade absolut kunnat vara ett bra resmål, men två i sällskapet var där för några månader sen bara.
    Milano har vi kikat på eller rättare sagt Comosjön.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Innsbruck då?

    Fantastiskt charmiga centrumkvarter och vackra omgivningar.
    Fast prisnivån har jag inte koll på. Borde ju vara bättre än London...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Innsbruck då? Fantastiskt charmiga centrumkvarter och vackra omgivningar.
    Fast prisnivån har jag inte koll på. Borde ju vara bättre än London...
  9. mandelblomma
    #5
    vacker stad...pris med hotell o flyg ungefär som London. Men ska kika lite till. tack!
  10. 5
    vacker stad...pris med hotell o flyg ungefär som London. Men ska kika lite till. tack!
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    Lissabon? Möjligen är det svårt att hitta billiga flygbiljetter dit, men det är jättetrevligt. Eller Nice kanske, fast prisnivån i Nice är väl iofs inte bättre än i London.
  12. 6
    Lissabon? Möjligen är det svårt att hitta billiga flygbiljetter dit, men det är jättetrevligt. Eller Nice kanske, fast prisnivån i Nice är väl iofs inte bättre än i London.
  13. mandelblomma
    #7
    Lissabon är min pappa till rätt ofta, så jag tror att det mer är vi andra som i så fall vill dit
    Nice har jag kikat på, och att priset är som i London känns helt ok, lite mer sol så det är det värt i så fall
    Med på listan den staden med.
  14. 7
    Lissabon är min pappa till rätt ofta, så jag tror att det mer är vi andra som i så fall vill dit
    Nice har jag kikat på, och att priset är som i London känns helt ok, lite mer sol så det är det värt i så fall
    Med på listan den staden med.
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8
    Venedig. Paris. Marrakesh (dock ej Europa, men det är väl inte Istanbul heller iofs)
  16. 8
    Venedig. Paris. Marrakesh (dock ej Europa, men det är väl inte Istanbul heller iofs)
  17. mandelblomma
    #9
    Venedig kikar vi lite på, definitivt med på vår lista och Rom.
    Paris är struken, så även Marrakesh för den här gången
  18. 9
    Venedig kikar vi lite på, definitivt med på vår lista och Rom.
    Paris är struken, så även Marrakesh för den här gången
  19. Medlem sedan
    Jun 2004
    #10
    Palma (de Mallorca)
  20. 10
    Palma (de Mallorca)
  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11
    Jag såg det, hade varit bra om jag läst hela inläget Edinburgh eller Dublin? Fast då gick det där med solen bort förstås
  22. 11
    Jag såg det, hade varit bra om jag läst hela inläget Edinburgh eller Dublin? Fast då gick det där med solen bort förstås
  23. mandelblomma
    #12
    definitivt med men har inte hittat något helt prisvärt där ännu.
  24. 12
    definitivt med men har inte hittat något helt prisvärt där ännu.
  25. Medlem sedan
    Jun 2004
    #13
    Var 27 år sedan jag var i Venedig :-) Tyckte om staden iaf
  26. 13
    Var 27 år sedan jag var i Venedig :-) Tyckte om staden iaf
  27. mandelblomma
    #14
    fina städer de med, men ska vi till regnön blir det nog London ändå
  28. 14
    fina städer de med, men ska vi till regnön blir det nog London ändå
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15
    Finns flera intressanta städer i Europa, men jag föreslår Warszawa. Den är stor nog för att vara storstad, det är relativt enkelt att ta sig, god mat till humana priser, den är både modern världsstad och gammal stad på samma gång. amla stan är fascinerande, inte för att den är gammal, utan för att folket byggde upp den exakt som den var, sned och vind på sina ställen, efter att tyskarna hade bombat sönder alltihop. Med "folket" menas diverse alla möjliga som hjälptes åt utan ersättning på söndagar. Den fick något betyg av typen "mest stad för pengarna" eller liknande i någon av kvällstidningarna också nyligen. Fast så mycket sol kan ni nog inte räkna med. Då måste ni längre söderut.
  30. 15
    Finns flera intressanta städer i Europa, men jag föreslår Warszawa. Den är stor nog för att vara storstad, det är relativt enkelt att ta sig, god mat till humana priser, den är både modern världsstad och gammal stad på samma gång. amla stan är fascinerande, inte för att den är gammal, utan för att folket byggde upp den exakt som den var, sned och vind på sina ställen, efter att tyskarna hade bombat sönder alltihop. Med "folket" menas diverse alla möjliga som hjälptes åt utan ersättning på söndagar. Den fick något betyg av typen "mest stad för pengarna" eller liknande i någon av kvällstidningarna också nyligen. Fast så mycket sol kan ni nog inte räkna med. Då måste ni längre söderut.
  31. mandelblomma
    #16
    vi har Warszawa på listan och definitivt med på MIN lista! Så sugen på att åka dit, kan definitivt bli en weekend annars i vår med maken
    Har du varit då själv?
  32. 16
    vi har Warszawa på listan och definitivt med på MIN lista! Så sugen på att åka dit, kan definitivt bli en weekend annars i vår med maken
    Har du varit då själv?
  33. Gretah
    #17
    Krakow? Tycker mej ha hört att det är en fin stad men har aldrig varit där själv.
  34. 17
    Krakow? Tycker mej ha hört att det är en fin stad men har aldrig varit där själv.
  35. Kerstimärta
    #18
    Kiruna är härlig att strosa i. Har egen flygplats.

    Snart finns inte staden kvar så som den är nu, så att ha gått i den innan den försvinner är ju nog så mäktigt. Besök kyrkan och det sägenomspunna stadshuset. Ät en matbit på Mommas krog och bo på stadshotellet Ferrum.

    Ta en tur till Jukkasjärvi med ishotellet och den fina kyrkan. En tur ner i besöksgruvan är väl värda spenderade timmar.
  36. 18
    Kiruna är härlig att strosa i. Har egen flygplats.

    Snart finns inte staden kvar så som den är nu, så att ha gått i den innan den försvinner är ju nog så mäktigt. Besök kyrkan och det sägenomspunna stadshuset. Ät en matbit på Mommas krog och bo på stadshotellet Ferrum.

    Ta en tur till Jukkasjärvi med ishotellet och den fina kyrkan. En tur ner i besöksgruvan är väl värda spenderade timmar.
  37. Gretah
    #19
    Jag har velat åka dit i flera år men maken stränar emot
  38. 19
    Jag har velat åka dit i flera år men maken stränar emot
  39. mandelblomma
    #20
    spenderar var o varannan sommar där som barn .) Vi siktar mer söderut.
  40. 20
    spenderar var o varannan sommar där som barn .) Vi siktar mer söderut.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar