kvällsbetyr klara
Ordet är fritt
  1. mandelblomma
    #1

    kvällsbetyr klara

    check.
    Jag fattar inte hur jag varje helg på söndagen hamnar i tvättstugan med ett ton kläder att vika. Nu är tvättstugan soppren och all tvätt invikt på sin plats.
    Maten lagad, uppäten, disken borta.
    Hann med ett varv med dammsugaren efter att en valp sprungit in med gräsiga tassar i hela halva huset
    Kvällsbadade är vi också, barnen och jag efter ett skumbad och lite film har vi kikat på.
    NU, är det tyst och stilla i huset. En tonåring borta på fotboll, en har jag inte en aning om vart hon är...maken är här, lika trött som jag.
    Sängen, en bra film kanske? Någon som har ett bra tips?
  2. 1
    kvällsbetyr klara check.
    Jag fattar inte hur jag varje helg på söndagen hamnar i tvättstugan med ett ton kläder att vika. Nu är tvättstugan soppren och all tvätt invikt på sin plats.
    Maten lagad, uppäten, disken borta.
    Hann med ett varv med dammsugaren efter att en valp sprungit in med gräsiga tassar i hela halva huset
    Kvällsbadade är vi också, barnen och jag efter ett skumbad och lite film har vi kikat på.
    NU, är det tyst och stilla i huset. En tonåring borta på fotboll, en har jag inte en aning om vart hon är...maken är här, lika trött som jag.
    Sängen, en bra film kanske? Någon som har ett bra tips?
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Själv skall jag gå och duscha. Meddelas endast på detta sätt.
  4. 2
    Själv skall jag gå och duscha. Meddelas endast på detta sätt.
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3
    Jag har också stökat undan precis och ska sätta mig med lite skoljobb (läsa några artiklar). Hade själv tänkt kolla på filmen på 4:an nu kl 21 men hinner nog inte det. Har inga andra förslag, är en seriemänniska (alt dokumentärer), har oftast inte ro att kolla på en hel film.
  6. 3
    Jag har också stökat undan precis och ska sätta mig med lite skoljobb (läsa några artiklar). Hade själv tänkt kolla på filmen på 4:an nu kl 21 men hinner nog inte det. Har inga andra förslag, är en seriemänniska (alt dokumentärer), har oftast inte ro att kolla på en hel film.
  7. Salander
    #4
    Jag är redan i sängen. Väntar bara på att lite fler barn ska somna så jag också kan göra det..
  8. 4
    Jag är redan i sängen. Väntar bara på att lite fler barn ska somna så jag också kan göra det..
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5
    Själv så slöar jag i soffan. Jobbat 9-19 idag, och ska visst göra samma pass i morgon. Yey! Typ.....
  10. 5
    Själv så slöar jag i soffan. Jobbat 9-19 idag, och ska visst göra samma pass i morgon. Yey! Typ.....
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Jag letar efter min vigselring...

    som är borta. Var hur länge som helst sen jag såg den så det är nog kört.

    Tja finns hur många filmer som helst att kika på men jag vet inte vad du har för smak?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    Jag letar efter min vigselring... som är borta. Var hur länge som helst sen jag såg den så det är nog kört.

    Tja finns hur många filmer som helst att kika på men jag vet inte vad du har för smak?
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    Men, ajabaja, Sp..
  14. 7
    Men, ajabaja, Sp..
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Ja jag vet...

    det var inte bra.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    Ja jag vet... det var inte bra.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Gud jag skulle ha panik. Känner mig helt naken utan mina vigselringar. Tar bara av dem om jag ska grovjobba eller baka och så fort jag är klar åker de på fingret igen.
  18. 9
    Gud jag skulle ha panik. Känner mig helt naken utan mina vigselringar. Tar bara av dem om jag ska grovjobba eller baka och så fort jag är klar åker de på fingret igen.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Jag har precis gjort månadens tråkiga, lagt in räkningarna för betalning.
    Hundarna har fått mat och vill ut så det är väl det som står på tur.
  20. 10
    Jag har precis gjort månadens tråkiga, lagt in räkningarna för betalning.
    Hundarna har fått mat och vill ut så det är väl det som står på tur.
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11

    Njaa jag har ju visserligen...

    aldrig ringen på mig så det blir ingen panik här men jag vill ju i alla fall veta var den är. Mycket märkligt att den är som bortblåst, knepigt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  22. 11
    Njaa jag har ju visserligen... aldrig ringen på mig så det blir ingen panik här men jag vill ju i alla fall veta var den är. Mycket märkligt att den är som bortblåst, knepigt.
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Samma med min make, han får inte ha ringen i arbetet och eftersom han alltid glömde att ta på den när jobbet var slut och jag var rädd att den skulle komma bort från hans plånbok (där han la den) så la vi den i mitt smyckeskrin i stället. Jag brukar ta fram den och säga åt honom att bära den när han är långledig som jul och sommarsemestern. Fast de två senaste somrarna har vi ju byggt på verandan så då har den fått ligga kvar i skrinet.
    Om jag kommer ihåg det brukar jag säga åt honom att ta på sig den när han åker på kryssning med sitt jobb också och även när han och jag åker kryssning. Gillar att ha honom "ringmärkt" i såna situationer, haha
  24. 12
    Samma med min make, han får inte ha ringen i arbetet och eftersom han alltid glömde att ta på den när jobbet var slut och jag var rädd att den skulle komma bort från hans plånbok (där han la den) så la vi den i mitt smyckeskrin i stället. Jag brukar ta fram den och säga åt honom att bära den när han är långledig som jul och sommarsemestern. Fast de två senaste somrarna har vi ju byggt på verandan så då har den fått ligga kvar i skrinet.
    Om jag kommer ihåg det brukar jag säga åt honom att ta på sig den när han åker på kryssning med sitt jobb också och även när han och jag åker kryssning. Gillar att ha honom "ringmärkt" i såna situationer, haha
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13

    He he..det är...

    exakt samma här med, fast jag har haft den på en hylla i köket men som du skriver så hade det varit klokt att göra som ni nu gjorde.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 13
    He he..det är... exakt samma här med, fast jag har haft den på en hylla i köket men som du skriver så hade det varit klokt att göra som ni nu gjorde.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Ja vi hade katt på den tiden maken började på sitt nuvarande jobb och de gillar ju att leka med saker som ligger lösa så vi skulle aldrig våga ha ringar på en hylla. Smyckeskrinet kändes säkrare
    Hoppas du hittar din ring.
  28. 14
    Ja vi hade katt på den tiden maken började på sitt nuvarande jobb och de gillar ju att leka med saker som ligger lösa så vi skulle aldrig våga ha ringar på en hylla. Smyckeskrinet kändes säkrare
    Hoppas du hittar din ring.
  29. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #15

    Kikade just på "Monuments men"

    Om hur ett gäng konstkunniga försöker rädda mästerverk under andra världskriget som nazisterna hade stulit. Rätt bra, bortsett från ett störande sakfel på slutet när de måste skynda sig till Altaussee i Österrike för att hinna före ryssarna eftersom filmen påstår att det skull eingå i den ryska ockupationszonen. Det gjorde det inte alls, långt därifrån. Annars var filmen helt OK.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  30. 15
    Kikade just på "Monuments men" Om hur ett gäng konstkunniga försöker rädda mästerverk under andra världskriget som nazisterna hade stulit. Rätt bra, bortsett från ett störande sakfel på slutet när de måste skynda sig till Altaussee i Österrike för att hinna före ryssarna eftersom filmen påstår att det skull eingå i den ryska ockupationszonen. Det gjorde det inte alls, långt därifrån. Annars var filmen helt OK.
  31. Medlem sedan
    Nov 1998
    #16
    Jag och min fru har inga vigselringar, så vi slipper leta efter dem. I stället har vi plastat in äktenskapsbeviset. Mycket bra att ha. Vi blev nyligen arresterade av polisen i Sjöbo, där jag för sjunde gången misstänktes för försök till tillfälligt köp av sexuell tjänst. Min fru erkänner alltid att hon försökte köpa en sexuell tjänst av mig, men det vill dom inte ens höra på. Men nu hade vi alltså plastat in äktenskapsbeviset. Så det är solklart att det är permanent köp av sexuella tjänster som gäller.
    Jag har dessutom skickat in äktenskapsbeviset till Skånepolisen med kopior på våra körkort.

    Så går det när man har en 31 år yngre fru. Då blir det inplastat som gäller.
  32. 16
    Jag och min fru har inga vigselringar, så vi slipper leta efter dem. I stället har vi plastat in äktenskapsbeviset. Mycket bra att ha. Vi blev nyligen arresterade av polisen i Sjöbo, där jag för sjunde gången misstänktes för försök till tillfälligt köp av sexuell tjänst. Min fru erkänner alltid att hon försökte köpa en sexuell tjänst av mig, men det vill dom inte ens höra på. Men nu hade vi alltså plastat in äktenskapsbeviset. Så det är solklart att det är permanent köp av sexuella tjänster som gäller.
    Jag har dessutom skickat in äktenskapsbeviset till Skånepolisen med kopior på våra körkort.

    Så går det när man har en 31 år yngre fru. Då blir det inplastat som gäller.
  33. Kerstimärta
    #17
    Vi såg den också för ett tag sedan. Den kändes väldigt mycket som "Saving Private Ryan" i intrigen och det där med att det är en grupp utvalda män som sitter på konstiga ställen och pratar på kvällarna och är i krigets elände.

    Men, ja, vi gillade både denna film och den med menige Ryan.
  34. 17
    Vi såg den också för ett tag sedan. Den kändes väldigt mycket som "Saving Private Ryan" i intrigen och det där med att det är en grupp utvalda män som sitter på konstiga ställen och pratar på kvällarna och är i krigets elände.

    Men, ja, vi gillade både denna film och den med menige Ryan.
  35. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #18

    Fast mindre blodstänk på kameralinsen

    Inledningen av "Saving private Ryan" var rätt våldsam, minst sagt. De övertonerna saknade den här.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  36. 18
    Fast mindre blodstänk på kameralinsen Inledningen av "Saving private Ryan" var rätt våldsam, minst sagt. De övertonerna saknade den här.
  37. Kerstimärta
    #19
    Ja inledningen är nästan olidlig i sin intensitet. Så mkt hemskt på så kort tid.
  38. 19
    Ja inledningen är nästan olidlig i sin intensitet. Så mkt hemskt på så kort tid.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar