Hur lyssnar ni på musik?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Hur lyssnar ni på musik?

    I bilne har ajg både radio och CD, när det blir reklam byter ajg kanal.

    På jobbet har ag använt youtube, gillar mixen man kan få. Men det har börjat lägga in mer och mer "obligatorisk" reklam, så ajg behöver byta .

    Har ni spotify, eller hur lyssnar ni på musik?
  2. 1
    Hur lyssnar ni på musik? I bilne har ajg både radio och CD, när det blir reklam byter ajg kanal.

    På jobbet har ag använt youtube, gillar mixen man kan få. Men det har börjat lägga in mer och mer "obligatorisk" reklam, så ajg behöver byta .

    Har ni spotify, eller hur lyssnar ni på musik?
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Jag har spotify i mobilen och använder det när jag är i bilen, åker tåg, tränar och ibland när jag är ute och går. (Dock aldrig mer än en öronpropp i när jag promenerar, vill ju höra mina medtrafikanter och andra ljud)

    Hemma står radion alltid på, på förmiddagen lyssnar jag på lokalradion och på eftermiddagen oftast Rix fm.

    På jobbet kan jag inte lyssna på musik.
  4. 2
    Jag har spotify i mobilen och använder det när jag är i bilen, åker tåg, tränar och ibland när jag är ute och går. (Dock aldrig mer än en öronpropp i när jag promenerar, vill ju höra mina medtrafikanter och andra ljud)

    Hemma står radion alltid på, på förmiddagen lyssnar jag på lokalradion och på eftermiddagen oftast Rix fm.

    På jobbet kan jag inte lyssna på musik.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    I bilen är det radio el så kopplar jag upp via bluetooth min musik i mobilen. Hemma är det spotify el youtube. Men det är ej så ofta jag lyssnar hemma.
  6. 3
    I bilen är det radio el så kopplar jag upp via bluetooth min musik i mobilen. Hemma är det spotify el youtube. Men det är ej så ofta jag lyssnar hemma.
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4
    I bilen lyssnar jag på radio för att få variation och även nyheter.

    Annars är det oftast när jag lagar mat som antingen spotify eller youtube går varm.

    Nån gång i månaden brukar jag och mannen snöa in på någon speciell artist eller genre på youtube och kan sitta i timmar och klicka oss vidare och vidare. Oftast slutar det med känslosamma låtar så att vi båda sitter med en klump i halsen och glansiga ögon. Mysigt faktiskt!
  8. 4
    I bilen lyssnar jag på radio för att få variation och även nyheter.

    Annars är det oftast när jag lagar mat som antingen spotify eller youtube går varm.

    Nån gång i månaden brukar jag och mannen snöa in på någon speciell artist eller genre på youtube och kan sitta i timmar och klicka oss vidare och vidare. Oftast slutar det med känslosamma låtar så att vi båda sitter med en klump i halsen och glansiga ögon. Mysigt faktiskt!
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Har du laddat ner, eller kör du online hela tiden?
  10. 5
    Har du laddat ner, eller kör du online hela tiden?
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Kör du via mobil eller dator,via lokalt bredband i huset, anslutet till något mer genomtänkt musiklösning, eller bara ett par högtalare till datorn?
  12. 6
    Kör du via mobil eller dator,via lokalt bredband i huset, anslutet till något mer genomtänkt musiklösning, eller bara ett par högtalare till datorn?
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Är det musik du laddat ner på mobilen, eller lyssnar du online?
  14. 7
    Är det musik du laddat ner på mobilen, eller lyssnar du online?
  15. Medlem sedan
    Aug 2010
    #8
    Jag kör via datorn bara, har så bra ljud i min nya att det är sällan jag kopplar den till tv:n eller andra högtalare.

    När jag och mannen youtubar tillsammans kopplar vi datorn till tv:n.
  16. 8
    Jag kör via datorn bara, har så bra ljud i min nya att det är sällan jag kopplar den till tv:n eller andra högtalare.

    När jag och mannen youtubar tillsammans kopplar vi datorn till tv:n.
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9
    Det är nerladdat på min mobil och så synkar jag min mobil med bilen så jag hör i högtalarna i bilen.
  18. 9
    Det är nerladdat på min mobil och så synkar jag min mobil med bilen så jag hör i högtalarna i bilen.
  19. Medlem sedan
    Mar 2000
    #10
    Spotify via mobilen.

    Hemma strömmar mobilen till högtalare.

    Radio lyssnar jag mycket på, men främst P1 och poddar.
    lyrasmamma.wordpress.com
  20. 10
    Spotify via mobilen.

    Hemma strömmar mobilen till högtalare.

    Radio lyssnar jag mycket på, men främst P1 och poddar.
  21. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #11
    På avstånd och helst inte med hörlurar, jag blir bara stressad av att ha musik/ljud så tätt inpå. Ett konferenssamtal med headset tar mer på min energi än ett vanlig möte.

    Så jag har helst musik fysiskt på avstånd och faktiskt så lyssnar jag nästan aldrig aktivt på musik. Jag är en sådan person som aldrig har gillat det. Jag utövar hellre musiken än lyssnar på den.
    Sedan finns det undantag, så visst kan jag lyssna på ett liveuppträdande, men helst så jag har det som en bisyssla, så jag gör något annat istället
  22. 11
    På avstånd och helst inte med hörlurar, jag blir bara stressad av att ha musik/ljud så tätt inpå. Ett konferenssamtal med headset tar mer på min energi än ett vanlig möte.

    Så jag har helst musik fysiskt på avstånd och faktiskt så lyssnar jag nästan aldrig aktivt på musik. Jag är en sådan person som aldrig har gillat det. Jag utövar hellre musiken än lyssnar på den.
    Sedan finns det undantag, så visst kan jag lyssna på ett liveuppträdande, men helst så jag har det som en bisyssla, så jag gör något annat istället
  23. Medlem sedan
    Apr 2008
    #12
    JAg gillar att ha musik skvalande, jag har lättare att konsenterar mej då, det avskärmar andra störande ljud. MEn reklamen, som dessutom är högrel volym än låtarna, det funkar inte.
  24. 12
    JAg gillar att ha musik skvalande, jag har lättare att konsenterar mej då, det avskärmar andra störande ljud. MEn reklamen, som dessutom är högrel volym än låtarna, det funkar inte.
  25. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #13
    Och glömde, är jag ute och kör bil själv, så har jag hellre P1 på än musik, och ska det vara musik som är lättsmält
  26. 13
    Och glömde, är jag ute och kör bil själv, så har jag hellre P1 på än musik, och ska det vara musik som är lättsmält
  27. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #14
    Här är det tvärtom, musik skvalande i hörlurar gör att jag blir väldigt okoncentrerad. när jag pluggade, så hade jag pratprogram i bakgrunden
  28. 14
    Här är det tvärtom, musik skvalande i hörlurar gör att jag blir väldigt okoncentrerad. när jag pluggade, så hade jag pratprogram i bakgrunden
  29. Medlem sedan
    Nov 1998
    #15
    iPod med hörlurar i båda öronen, har ca 5 000 låtar, hårdrock, punk, jazz, marschmusik och klassiskt. Lyssnar ofta aktivt av olika instrument. Gärna när jag kör bil eller cyklar eller springer.
  30. 15
    iPod med hörlurar i båda öronen, har ca 5 000 låtar, hårdrock, punk, jazz, marschmusik och klassiskt. Lyssnar ofta aktivt av olika instrument. Gärna när jag kör bil eller cyklar eller springer.
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    Spotify för det mesta, annars radion i bilen. Sedan vi byggde om 2010 har vi ingen stereo inkopplad, så mina 400 CD-skivor ligger nedpackade i lådor...
  32. 16
    Spotify för det mesta, annars radion i bilen. Sedan vi byggde om 2010 har vi ingen stereo inkopplad, så mina 400 CD-skivor ligger nedpackade i lådor...
  33. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #17

    Inte alls, men det finns YouTubetrick

    Jag lyssanr mest på P1 men det finns en site som konverterar YouTube-sidor till MP3 och då borde man ju kunna slippa reklamen? Jag har aldrig fått med det hittills vad jag vet i alla fall. Om du är intresserad kan jag leta fram länken till siten?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  34. 17
    Inte alls, men det finns YouTubetrick Jag lyssanr mest på P1 men det finns en site som konverterar YouTube-sidor till MP3 och då borde man ju kunna slippa reklamen? Jag har aldrig fått med det hittills vad jag vet i alla fall. Om du är intresserad kan jag leta fram länken till siten?
  35. Medlem sedan
    Apr 2008
    #18
    Yes box!
    Klart jag är intresserad, låter precis som en lösning för mej
  36. 18
    Yes box!
    Klart jag är intresserad, låter precis som en lösning för mej
  37. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #19

    Prova här

    http://www.youtube-mp3.org/sv

    Den har fungerat bra för mig. Det finns en gräns, 10 min tror jag, på hur långa klippen får vara.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  38. 19
    Prova här http://www.youtube-mp3.org/sv

    Den har fungerat bra för mig. Det finns en gräns, 10 min tror jag, på hur långa klippen får vara.
  39. Medlem sedan
    Sep 2003
    #20
    Jag har en spellista nerladdad som jag använder när det är dålig täckning typ. Men oftast online.
  40. 20
    Jag har en spellista nerladdad som jag använder när det är dålig täckning typ. Men oftast online.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar