Helg-rapport
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Helg-rapport

    Jag är ju som sagt inte överviktig, och har inget specifikt vikt- eller träningsmål. Det jag behöver arbeta med är i stället att inte överäta när jag väl äter sött.

    Lillan skrev längre ner att hon har som regel att äta sött först efter kl 18 (tror jag att det var) när det är "gotte-dag". Jag tyckte att det lät himla bra, och i lördags testade jag den taktiken. På dagen hade min 4-åring barnkalas, och det var popcorn, chokladbollar och bullar både högt och lågt. Inte ett dugg jobbigt att avstå. Först vid kl 20 tillät jag mig en liten skål chokladbollar och en skål glass. Mycket sött, men sedan stoppades det där också. Kändes skönt! Mådde inte illa, och var inte socker-bakis dagen efter.
  2. 1
    Helg-rapport Jag är ju som sagt inte överviktig, och har inget specifikt vikt- eller träningsmål. Det jag behöver arbeta med är i stället att inte överäta när jag väl äter sött.

    Lillan skrev längre ner att hon har som regel att äta sött först efter kl 18 (tror jag att det var) när det är "gotte-dag". Jag tyckte att det lät himla bra, och i lördags testade jag den taktiken. På dagen hade min 4-åring barnkalas, och det var popcorn, chokladbollar och bullar både högt och lågt. Inte ett dugg jobbigt att avstå. Först vid kl 20 tillät jag mig en liten skål chokladbollar och en skål glass. Mycket sött, men sedan stoppades det där också. Kändes skönt! Mådde inte illa, och var inte socker-bakis dagen efter.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Vad bra! Det kanske är en metod som funkar för dig?
  4. 2
    Vad bra! Det kanske är en metod som funkar för dig?
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Ja, har man mindre tid att äta sött på, så blir det förhoppningsvis mindre också Kul att mitt tips funkade i lördags!
  6. 3
    Ja, har man mindre tid att äta sött på, så blir det förhoppningsvis mindre också Kul att mitt tips funkade i lördags!
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Vad bra att det funkade
  8. 4
    Vad bra att det funkade
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar