Dagisnivå i riksdan
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Dagisnivå i riksdan

    V begär sluten omröstning om posten som andre vice talman. En av v:s riksdagskvinnor går runt med en t-shirt med trycket "SD=rasister". Vad är det för barnsligheter? Är det våra folkvalda som håller på på det här sättet? Vad blir nästa steg - att Jonas Sjöstedt sitter och skjuter suddegum på Jimmie Åkesson när han står i talarstolen?
  2. 1
    Dagisnivå i riksdan V begär sluten omröstning om posten som andre vice talman. En av v:s riksdagskvinnor går runt med en t-shirt med trycket "SD=rasister". Vad är det för barnsligheter? Är det våra folkvalda som håller på på det här sättet? Vad blir nästa steg - att Jonas Sjöstedt sitter och skjuter suddegum på Jimmie Åkesson när han står i talarstolen?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Rätt löjligt, ja

    Mig veterligt var det ingen som protesterade när Eva Zetterberg valdes till 2:a vice talman 1998, bara 8 år efter att (v) hade slopat "kommunisterna" ur sitt partinamn. (sd) är rimligen lika mycket eller litet rumsrena i riksdagen som (v) var då, möjligen mer då de försökt rensa upp i sina led under längre tid än 8 år. Att behandla dessa partier olika är inkonsekvent.

    För all del, det är främst (v) som inte ser bjälken i sitt eget öga. Övriga partier verkar ju hålla på praxis.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Rätt löjligt, ja Mig veterligt var det ingen som protesterade när Eva Zetterberg valdes till 2:a vice talman 1998, bara 8 år efter att (v) hade slopat "kommunisterna" ur sitt partinamn. (sd) är rimligen lika mycket eller litet rumsrena i riksdagen som (v) var då, möjligen mer då de försökt rensa upp i sina led under längre tid än 8 år. Att behandla dessa partier olika är inkonsekvent.

    För all del, det är främst (v) som inte ser bjälken i sitt eget öga. Övriga partier verkar ju hålla på praxis.
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Är inte övriga partier med i blankröstandet?
    En ganska tydlig markering, och en högst fnissig talman stundtals.
    När Zetterberg valdes, var det lika många blankröster då? Inte va?
    Jag tycker mig se en hang-up hos dig angående just V som inte riksdagsmännen ser, oavsett parti (möjligtvis SD men de satt ju inte med 1998).
  6. 3
    Är inte övriga partier med i blankröstandet?
    En ganska tydlig markering, och en högst fnissig talman stundtals.
    När Zetterberg valdes, var det lika många blankröster då? Inte va?
    Jag tycker mig se en hang-up hos dig angående just V som inte riksdagsmännen ser, oavsett parti (möjligtvis SD men de satt ju inte med 1998).
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Jag kan se ett positivt skäl till varför en rasist och homofob ska få posten som 2:e vice talman.
    Han får inte uttala sig politiskt under sin tid som talman. Munkavel på honom alltså.

    Annars är Herr Söder ett skämt av stora mått.
  8. 4
    Jag kan se ett positivt skäl till varför en rasist och homofob ska få posten som 2:e vice talman.
    Han får inte uttala sig politiskt under sin tid som talman. Munkavel på honom alltså.

    Annars är Herr Söder ett skämt av stora mått.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Det var nog inga blankröster alls

    Talmännen väljs normalt sett med acklamation och det var säkert så 1998 också.
    Den hang-up jag har är inkonsekvensen i behandlingen av (v) och (sd): Bägge kommer ur direkt motbjudande antidemokratiska rörelser och bägge har sedan tidiga 90-talet försökt bli mer rumsrena, med tveksam framgång. De borde behandlas på samma sätt.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Det var nog inga blankröster alls Talmännen väljs normalt sett med acklamation och det var säkert så 1998 också.
    Den hang-up jag har är inkonsekvensen i behandlingen av (v) och (sd): Bägge kommer ur direkt motbjudande antidemokratiska rörelser och bägge har sedan tidiga 90-talet försökt bli mer rumsrena, med tveksam framgång. De borde behandlas på samma sätt.
  11. Medlem sedan
    Jul 2006
    #6
    Tryck upp en tröja, vettja.
  12. 6
    Tryck upp en tröja, vettja.
  13. Gretah
    #7
    Låg nivå, ja. Hon får mer än gärna tycka så och debattera halsen av sej när det kommer till den typen av frågor, men det där uttrycket är sandlådenivå och säger kanske mer om henne än om SD, tyvärr. De vinner absolut inte ett dugg på det.
  14. 7
    Låg nivå, ja. Hon får mer än gärna tycka så och debattera halsen av sej när det kommer till den typen av frågor, men det där uttrycket är sandlådenivå och säger kanske mer om henne än om SD, tyvärr. De vinner absolut inte ett dugg på det.
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8

    Kanske 2

    take a chill pill...de har ju rätt till sina åsikter.

    Precis som du.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  16. 8
    Kanske 2 take a chill pill...de har ju rätt till sina åsikter.

    Precis som du.
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Positivt tänkande. Bra där
  18. 9
    Positivt tänkande. Bra där
  19. Medlem sedan
    Apr 2001
    #10
    Ja, så tänkte jag också. Han har ett förflutet i Helsingborgs kommunfullmäktige och jag kan nog utan omsvep säga att det är en av de mest obehagliga människor jag någonsin stött på inom politikervärlden. Det är sällan jag blir direkt rädd för någon men det här är någon jag faktiskt såg till att undvika.

    Jag undrar lite varför sd förde fram just honom.
  20. 10
    Ja, så tänkte jag också. Han har ett förflutet i Helsingborgs kommunfullmäktige och jag kan nog utan omsvep säga att det är en av de mest obehagliga människor jag någonsin stött på inom politikervärlden. Det är sällan jag blir direkt rädd för någon men det här är någon jag faktiskt såg till att undvika.

    Jag undrar lite varför sd förde fram just honom.
  21. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #11

    De har inte många alternativ

    Hur många med erfarenhet har de kvar efter diverse skandalavhopp?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  22. 11
    De har inte många alternativ Hur många med erfarenhet har de kvar efter diverse skandalavhopp?
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Är definitivt inte glad över en sverigedemokrat som talman, men tycker att valen skall gå till som de brukar. Sedan får vi väl hoppas att M och S suger upp missnöjesrösterna på SD igen, så att partiet i nästa val blir utkastat ur riksdagen.
  24. 12
    Är definitivt inte glad över en sverigedemokrat som talman, men tycker att valen skall gå till som de brukar. Sedan får vi väl hoppas att M och S suger upp missnöjesrösterna på SD igen, så att partiet i nästa val blir utkastat ur riksdagen.
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13

    Riktigt tönigt och de är så djälva...

    dumma i huvudet tydligen så de fattar inte att alla sådana där manifestationer ger bara sd ännu flera röster.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 13
    Riktigt tönigt och de är så djälva... dumma i huvudet tydligen så de fattar inte att alla sådana där manifestationer ger bara sd ännu flera röster.
  27. Medlem sedan
    Jul 2006
    #14
    Visst har allt rätt till åsikter men det är _Sveriges högsta beslutande församling_ vi talar om - ingen som tycker att det förpliktigar?? Jag förväntar mig att man debatterar och diskuterar och motionerar och... tja, vad de nu gör, men att trycka upp tröjor och föra fram sin åsikt via ett t-shirttryck??? Är det vad vi betalar dessa folkvalda 60000 i månaden för?

    Det är ju så omoget så man häpnar. Nästa steg är väl att Björklund moonar från sin plats för att visa vad han tycker om skolbudgeten.
  28. 14
    Visst har allt rätt till åsikter men det är _Sveriges högsta beslutande församling_ vi talar om - ingen som tycker att det förpliktigar?? Jag förväntar mig att man debatterar och diskuterar och motionerar och... tja, vad de nu gör, men att trycka upp tröjor och föra fram sin åsikt via ett t-shirttryck??? Är det vad vi betalar dessa folkvalda 60000 i månaden för?

    Det är ju så omoget så man häpnar. Nästa steg är väl att Björklund moonar från sin plats för att visa vad han tycker om skolbudgeten.
  29. mandelblomma
    #15
    tja vi har åsiktsfrihet i landet. Får man påstå och offentligt säga att homosexuella är en avart ser jag inga stora skillnader mot att på en T-shirt skriva att SD är rasister
  30. 15
    tja vi har åsiktsfrihet i landet. Får man påstå och offentligt säga att homosexuella är en avart ser jag inga stora skillnader mot att på en T-shirt skriva att SD är rasister
  31. Medlem sedan
    Jul 2006
    #16
    Vem har invänt mot åsiktsfriheten? Det handlar om _hur_ man framför sin åsikt... Vissa sätt känns ju oändligt omogna. Om Annie Lööf gav fingret åt Löfven när han stod i talarstolen, skulle du tycka att "Tja, men det är ju åsiktsfrihet så det är ju ok"?
  32. 16
    Vem har invänt mot åsiktsfriheten? Det handlar om _hur_ man framför sin åsikt... Vissa sätt känns ju oändligt omogna. Om Annie Lööf gav fingret åt Löfven när han stod i talarstolen, skulle du tycka att "Tja, men det är ju åsiktsfrihet så det är ju ok"?
  33. Medlem sedan
    Nov 1998
    #17
    För att bli av med honom. Han tillhör det gamla gardet som fanns innan Jimmie kom till. Det är som Fredde säger, han kan inte uttala sig särskilt mycket om saker och ting som talman. Det blir en belöning för gamla insatser i partiets tjänst.

    http://jockelarson.files.wordpress.c...schonhuber.jpg

    Han satt också i Höörs fullmäktige, men visade sig inte särskilt ofta. Han omgav sig med ett gäng stormtrupper som fortfarande finns kvar, och kör omkring och filmar "blattar".
  34. 17
    För att bli av med honom. Han tillhör det gamla gardet som fanns innan Jimmie kom till. Det är som Fredde säger, han kan inte uttala sig särskilt mycket om saker och ting som talman. Det blir en belöning för gamla insatser i partiets tjänst.

    http://jockelarson.files.wordpress.c...schonhuber.jpg

    Han satt också i Höörs fullmäktige, men visade sig inte särskilt ofta. Han omgav sig med ett gäng stormtrupper som fortfarande finns kvar, och kör omkring och filmar "blattar".
  35. Kerstimärta
    #18
    Ja, det är skrämmande när det blir så tydligt "tillåtet" att vara riktigt låg mot just ett parti.

    De har ju försökt städa upp i sina led, men i de andra leden försöker man snarare komma på hur man ska smutsa ner SD bara.

    Fast för all del, låt fördomarna froda fritt. Låt alla trycka sina tröjor med olika slogans.

    KD = Hycklare
    M = Snorkiga utsugare
    V = Massmördare

    Ja, man kan ju hitta på vad som helst nästan om man går till ytterligheterna.

    Som sagt att diskutera sakfrågor på ett vuxet sätt är det som förväntas av de folkvalda. Kan de inte göra det utan sprider hat eller osanningar då betackar jag mig för att ha dem i riksdagen på mina skattemedel.
  36. 18
    Ja, det är skrämmande när det blir så tydligt "tillåtet" att vara riktigt låg mot just ett parti.

    De har ju försökt städa upp i sina led, men i de andra leden försöker man snarare komma på hur man ska smutsa ner SD bara.

    Fast för all del, låt fördomarna froda fritt. Låt alla trycka sina tröjor med olika slogans.

    KD = Hycklare
    M = Snorkiga utsugare
    V = Massmördare

    Ja, man kan ju hitta på vad som helst nästan om man går till ytterligheterna.

    Som sagt att diskutera sakfrågor på ett vuxet sätt är det som förväntas av de folkvalda. Kan de inte göra det utan sprider hat eller osanningar då betackar jag mig för att ha dem i riksdagen på mina skattemedel.
  37. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #19

    Ohly kunde ju göra det?

    Det hade jag nästan glömt bort men det påminde mig om det här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10957315.ab

    Fast det är klart, dels var det inte i riksdagen och dels fick han ju faktiskt en del kritik för det också.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  38. 19
    Ohly kunde ju göra det? Det hade jag nästan glömt bort men det påminde mig om det här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10957315.ab

    Fast det är klart, dels var det inte i riksdagen och dels fick han ju faktiskt en del kritik för det också.
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20

    Jag vill ha en tröja....

    FI=Sexister och manshatare.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  40. 20
    Jag vill ha en tröja.... FI=Sexister och manshatare.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar