Trillingnöten försvinner ur Aladdin
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Trillingnöten försvinner ur Aladdin

    Körsbär i likör tas också bort. Ersättarna skall tydligen heta "hallonlakrits" och "Fläderblom".

    Jag får väl hoppas på att Paradisasken har kvar de gamla pralinerna...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Trillingnöten försvinner ur Aladdin Körsbär i likör tas också bort. Ersättarna skall tydligen heta "hallonlakrits" och "Fläderblom".

    Jag får väl hoppas på att Paradisasken har kvar de gamla pralinerna...
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Jag måste trycka upp pins med texten "Rör inte min trillingnöt!".
  4. 2
    Jag måste trycka upp pins med texten "Rör inte min trillingnöt!".
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Varför inte en T-tröja?

    Det är ju inne nu...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Varför inte en T-tröja? Det är ju inne nu...
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4
    Såklart, tänkte inte nog långt
  8. 4
    Såklart, tänkte inte nog långt
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Det är för jävligt! Vi har snart INGA traditioner kvar! Sverige som jag känt det håller på att försvinna. Lakritsen är en tydligt flirt med invandrare och flädern är nymodigt feministiskt trams.
  10. 5
    Det är för jävligt! Vi har snart INGA traditioner kvar! Sverige som jag känt det håller på att försvinna. Lakritsen är en tydligt flirt med invandrare och flädern är nymodigt feministiskt trams.
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Likören kan jag vara utan

    Men trillingnöten är ju en av favoriterna.

    Hoppas som du att de blir kvar i paradis men helt helt ärligt skulle man ju kunna sluta köpa skiten då man ändå krigar om halva asken och lämnar andra halvan orörd tills man är nog desperat att äta vad som helst som innehåller socker
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  12. 6
    Likören kan jag vara utan Men trillingnöten är ju en av favoriterna.

    Hoppas som du att de blir kvar i paradis men helt helt ärligt skulle man ju kunna sluta köpa skiten då man ändå krigar om halva asken och lämnar andra halvan orörd tills man är nog desperat att äta vad som helst som innehåller socker
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #7

    Å andra sidan....

    ...brukar det inte ta så lång tid. Morgonen efter, typ.
    Lakrits är inget jag vill ha i choklad över huvud taget. Flädern är kanske OK, men just trillingnöten är en av mina favoriter.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  14. 7
    Å andra sidan.... ...brukar det inte ta så lång tid. Morgonen efter, typ.
    Lakrits är inget jag vill ha i choklad över huvud taget. Flädern är kanske OK, men just trillingnöten är en av mina favoriter.
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #8
    Jag som älskar körsbärslikören, är nog den enda jag gillar, sedan de plockat bort den franska nougaten.
    paradis gillar jag inte alls, jag föredrar mörk choklad.
  16. 8
    Jag som älskar körsbärslikören, är nog den enda jag gillar, sedan de plockat bort den franska nougaten.
    paradis gillar jag inte alls, jag föredrar mörk choklad.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Körsbärspralinen kan försvinne för min del, men jag vill ha kvar trillingnöten. Och jag vill inte ha in nåt jädra lakrits i asken
  18. 9
    Körsbärspralinen kan försvinne för min del, men jag vill ha kvar trillingnöten. Och jag vill inte ha in nåt jädra lakrits i asken
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10

    haha, nä några äckliga bitar

    Typ någon i form av en cocosnöt brukar faktiskt bli liggande i veckor hos oss. Om inte pappa är på besök, då är inget kvar efter några timmar
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  20. 10
    haha, nä några äckliga bitar Typ någon i form av en cocosnöt brukar faktiskt bli liggande i veckor hos oss. Om inte pappa är på besök, då är inget kvar efter några timmar
  21. Misell
    #11
    Naj naj naj...låter inte alls spännande Förvisso är varken körsbär i likör eller trillingnöten mina favoriter i lådan, men hellre dom än de här nya.
    Jag ser hellre att fransk nougat och ägglikör kommer tillbaka i så fall.
    Vissa traditioner ska inte röras! Räcker det inte med att Twist-påsen ändrades till oigenkännlighet?
  22. 11
    Naj naj naj...låter inte alls spännande Förvisso är varken körsbär i likör eller trillingnöten mina favoriter i lådan, men hellre dom än de här nya.
    Jag ser hellre att fransk nougat och ägglikör kommer tillbaka i så fall.
    Vissa traditioner ska inte röras! Räcker det inte med att Twist-påsen ändrades till oigenkännlighet?
  23. Medlem sedan
    Jun 2004
    #12
    De är ju goda båda 2.
  24. 12
    De är ju goda båda 2.
  25. Nalle Blom
    #13
    Varför kan man inte bara göra en större ask där det får rum fler praliner? Då kan man ju lägga till fler sorter... Så tycker jag att man borde kunna sälja pralinerna styckvis och i lösvikt också... Men jag tror at
  26. 13
    Varför kan man inte bara göra en större ask där det får rum fler praliner? Då kan man ju lägga till fler sorter... Så tycker jag att man borde kunna sälja pralinerna styckvis och i lösvikt också... Men jag tror at
  27. Nalle Blom
    #14
    Dumma dator, "Men jag tror att de nya smakerna är goda i alla fall", skulle det stå.
  28. 14
    Dumma dator, "Men jag tror att de nya smakerna är goda i alla fall", skulle det stå.
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    *asg*
  30. 15
    *asg*
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    Jag tror det är en PR-kupp. Massor av trillingnötsälskare kommer att hamstra Aladdin-kartonger nu, Marabou kommer att tjäna massor. Sen när det är dags kommer beskedet att de fortsätter ha tvillingnöten kvar, att de ändrat sig p g a de upprörda känslorna.

    Foliehatt? Nej, jag har nog rätt
  32. 16
    Jag tror det är en PR-kupp. Massor av trillingnötsälskare kommer att hamstra Aladdin-kartonger nu, Marabou kommer att tjäna massor. Sen när det är dags kommer beskedet att de fortsätter ha tvillingnöten kvar, att de ändrat sig p g a de upprörda känslorna.

    Foliehatt? Nej, jag har nog rätt
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Haha ja en kupp kan det nog vara
  34. 17
    Haha ja en kupp kan det nog vara
  35. Medlem sedan
    Aug 2013
    #18
    Trillingnöten fäller jag inte många tårar över, men att de tar bort körsbäret i likör är inget annat än en nationell katastrof. Det är dags för en ny folkrörelse till körsbärets värn!
  36. 18
    Trillingnöten fäller jag inte många tårar över, men att de tar bort körsbäret i likör är inget annat än en nationell katastrof. Det är dags för en ny folkrörelse till körsbärets värn!
  37. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #19
    Exakt, en man som har goda smaklökar
  38. 19
    Exakt, en man som har goda smaklökar
  39. Nalle Blom
    #20
    Trillingnöten borde ju vara ganska lätt att göra själv, vilket inte körsbär i likör är... Därför kommer jag att sakna den mest... Men jag är nyfiken på nya smakerna också.
  40. 20
    Trillingnöten borde ju vara ganska lätt att göra själv, vilket inte körsbär i likör är... Därför kommer jag att sakna den mest... Men jag är nyfiken på nya smakerna också.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar