Lärare nej tack
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Lärare nej tack

    Om jag kände mig sugen på att byta karriär så vet jag exakt vad jag INTE skulle välja.

    http://www.metro.se/goteborg/pappa-t...5iN74wqvLwakc/

    Att ha en arbetsgivare som säger sig samarbeta med gärningsmannen som slog ner den anställde och hantera händelsen med största varsamhet - nja, den typen av arbetsmiljö och "stöd" från arbetsgivaren tackar jag som anställd nej till alla dar i veckan.
  2. 1
    Lärare nej tack Om jag kände mig sugen på att byta karriär så vet jag exakt vad jag INTE skulle välja.

    http://www.metro.se/goteborg/pappa-t...5iN74wqvLwakc/

    Att ha en arbetsgivare som säger sig samarbeta med gärningsmannen som slog ner den anställde och hantera händelsen med största varsamhet - nja, den typen av arbetsmiljö och "stöd" från arbetsgivaren tackar jag som anställd nej till alla dar i veckan.
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Siste idioten är inte född...

    jag tycker synd om lärarna, det är sorgligt att behöva ha med sådana puckon att göra. Jag kan nästan ana vad det är för ett pucko med.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Siste idioten är inte född... jag tycker synd om lärarna, det är sorgligt att behöva ha med sådana puckon att göra. Jag kan nästan ana vad det är för ett pucko med.
  5. Medlem sedan
    Feb 2011
    #3
    Konstigt att det är fler sökande till paradice hotell än till lärarhögskolan...
  6. 3
    Konstigt att det är fler sökande till paradice hotell än till lärarhögskolan...
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Prata ur skägget. Vad anar du?
  8. 4
    Prata ur skägget. Vad anar du?
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    det slogs ju fast i en dom i Gällivare att lärare förväntas utstå en del hot och våld i yrket...

    Fast jag tror att det blev lite fackligt hallibaloo efter det så utslaget tillsut blev nog inte så
  10. 5
    det slogs ju fast i en dom i Gällivare att lärare förväntas utstå en del hot och våld i yrket...

    Fast jag tror att det blev lite fackligt hallibaloo efter det så utslaget tillsut blev nog inte så
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    senaste två veckorna har jag upplevt ett sådant bristande föräldraansvar från flera håll att jag snart ger upp tron på mänskligheten
  12. 6
    senaste två veckorna har jag upplevt ett sådant bristande föräldraansvar från flera håll att jag snart ger upp tron på mänskligheten
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    En kränkt, vit, fet, medelålders...

    kvinna som är omopererad till en man.

    Nej jag tänker inte tala ur skägget.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    En kränkt, vit, fet, medelålders... kvinna som är omopererad till en man.

    Nej jag tänker inte tala ur skägget.
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8
    såna där smyguttalanden är nästan värst.
  16. 8
    såna där smyguttalanden är nästan värst.
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Ha ha jaha...

    ok, det skiter jag fullständigt i.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  18. 9
    Ha ha jaha... ok, det skiter jag fullständigt i.
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Det finns för många idioter helt enkelt.
  20. 10
    Det finns för många idioter helt enkelt.
  21. Medlem sedan
    Jul 2006
    #11
    Det kan nog de flesta. Jag skulle aldrig bosätta mig i ett sånt område och därmed utsätta mina barn för att växa upp med den här typen av exempel på uppförande för ögonen. Jag hoppas alla som ger till tiggare är beredda att bosätta sig i dessa områden och göra nåt åt sk-ten.
  22. 11
    Det kan nog de flesta. Jag skulle aldrig bosätta mig i ett sånt område och därmed utsätta mina barn för att växa upp med den här typen av exempel på uppförande för ögonen. Jag hoppas alla som ger till tiggare är beredda att bosätta sig i dessa områden och göra nåt åt sk-ten.
  23. Medlem sedan
    Jul 2006
    #12
    Ja, det är ju det jag säger. Har inte lärarna ett helhjärtat stöd från föräldrarna så blir lärarnas uppgift omöjlig. Här såg vi exempel på en kille som lärt sig hemifrån att "en lärare är minsann ingen auktoritet som JAG behöver lyssna på". Killen gick på sin egen vilja istället för att lyssna på läraren, och det är det ju många som tycker att barn ska göra.
  24. 12
    Ja, det är ju det jag säger. Har inte lärarna ett helhjärtat stöd från föräldrarna så blir lärarnas uppgift omöjlig. Här såg vi exempel på en kille som lärt sig hemifrån att "en lärare är minsann ingen auktoritet som JAG behöver lyssna på". Killen gick på sin egen vilja istället för att lyssna på läraren, och det är det ju många som tycker att barn ska göra.
  25. Medlem sedan
    Jul 2006
    #13
    Ja, det slår säkert Lärarhögskolan med hästlängder!
  26. 13
    Ja, det slår säkert Lärarhögskolan med hästlängder!
  27. Medlem sedan
    Jul 2006
    #14
    Man kan fråga sig vilka som är idioterna.
  28. 14
    Man kan fråga sig vilka som är idioterna.
  29. Kerstimärta
    #15
    Visst, mitt barn har lärt sig ifrågasätta. Inte ska hen bara lyda läraren hur skulle det se ut med robotbarn som trodde läraren vet bäst?
  30. 15
    Visst, mitt barn har lärt sig ifrågasätta. Inte ska hen bara lyda läraren hur skulle det se ut med robotbarn som trodde läraren vet bäst?
  31. Medlem sedan
    Dec 2005
    #16
    Fast detta var ibte som lärare utan som annan skolpersonal så man bör nog förstå att det är fler än lärare som atbetar i skolan
  32. 16
    Fast detta var ibte som lärare utan som annan skolpersonal så man bör nog förstå att det är fler än lärare som atbetar i skolan
  33. Medlem sedan
    Apr 2001
    #17
    Skolan måste helt enkelt samarbeta med föräldrar, oavsett. Misshandeln är polisanmäld och anmäld till Arbetsmiljöverket som sig bör.

    Hur tycker du att de skulle agera?
  34. 17
    Skolan måste helt enkelt samarbeta med föräldrar, oavsett. Misshandeln är polisanmäld och anmäld till Arbetsmiljöverket som sig bör.

    Hur tycker du att de skulle agera?
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Och med det menar du vad? Att det är en invandrare som betedde sig så?
  36. 18
    Och med det menar du vad? Att det är en invandrare som betedde sig så?
  37. Medlem sedan
    Jul 2006
    #19
    Skolledningen bör ju uttala sitt fulla stöd för läraren givetvis. Som arbetsgivare måste de göra fullständigt klart att de står bakom sina arbetstagare och i alla delar tar sitt ansvar för att se till att arbetstagarna är säkra på jobbet. Det är inte alls så att de måste samarbeta med gärningsmannen, oavsett. Föräldern bör kunna portas från skolan om denne utsätter skolans personal för hot eller våld. De får väl ansöka om besöksförbud? Skulle du själv vilja att din arbetsgivare bad dig fortsätta samarbeta med en kund/klient som tar till våld?

    Sen bör ju soc gå in och kolla upp familjen omedelbart. Jag antar (hoppas) att skolan direkt gjorde en orosanmälan till soc. En människa som agerar på det sättet som pappan gjorde kan man verkligen vara orolig för hur han behandlar sin fru och sina barn. Jag betvivlar starkt att barnet har en säker hemmiljö.
  38. 19
    Skolledningen bör ju uttala sitt fulla stöd för läraren givetvis. Som arbetsgivare måste de göra fullständigt klart att de står bakom sina arbetstagare och i alla delar tar sitt ansvar för att se till att arbetstagarna är säkra på jobbet. Det är inte alls så att de måste samarbeta med gärningsmannen, oavsett. Föräldern bör kunna portas från skolan om denne utsätter skolans personal för hot eller våld. De får väl ansöka om besöksförbud? Skulle du själv vilja att din arbetsgivare bad dig fortsätta samarbeta med en kund/klient som tar till våld?

    Sen bör ju soc gå in och kolla upp familjen omedelbart. Jag antar (hoppas) att skolan direkt gjorde en orosanmälan till soc. En människa som agerar på det sättet som pappan gjorde kan man verkligen vara orolig för hur han behandlar sin fru och sina barn. Jag betvivlar starkt att barnet har en säker hemmiljö.
  39. Medlem sedan
    Jul 2006
    #20
    Vad tror du själv?
  40. 20
    Vad tror du själv?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar