om ni har en hund
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    om ni har en hund

    Och den kräks/dreglar på golvet i tunnelbanan/bussen. Torkar ni upp det då?

    Konstaterar förvånat att tjejen här bredvid bara drog. Hade hon frågat mig så hade jag kunnat ge henne servetter om hon nu saknade det...
    Ha det gott!
  2. 1
    om ni har en hund Och den kräks/dreglar på golvet i tunnelbanan/bussen. Torkar ni upp det då?

    Konstaterar förvånat att tjejen här bredvid bara drog. Hade hon frågat mig så hade jag kunnat ge henne servetter om hon nu saknade det...
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Ha ha...

    hade jag haft papper ja, hade jag inte haft papper näää då hade jag gett fn i det.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Ha ha... hade jag haft papper ja, hade jag inte haft papper näää då hade jag gett fn i det.
  5. Kerstimärta
    #3
    Dregel skulle jag inte torka. Det lär ju vara lite blött bara. Men kräks vill man gärna ta bort.
  6. 3
    Dregel skulle jag inte torka. Det lär ju vara lite blött bara. Men kräks vill man gärna ta bort.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Kräks ja, dreggel nej. Jo kanske om det är sånt dör segt slemmigt dreggel som är supersnuskigt, men inte om det bara var vått.
  8. 4
    Kräks ja, dreggel nej. Jo kanske om det är sånt dör segt slemmigt dreggel som är supersnuskigt, men inte om det bara var vått.
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    #5
    Alltså näe? Nu skulle jag aldrig få för mig att åka varken buss eller tunnelbana med honom men om jag gjorde och han spydde så skulle jag hinna till ändstationen innan jag fått upp det? Papper? Det duger ingenstans.

    Alltså, han kräks som en vuxen. Det förslår inte papper på.
    Överlag är ju spya svårt att få upp, även om man skulle ha en 20-kilos hund?
    Det är som om ett barn kräks på tunnelbanan (menar då barn, inte nyfödd amningskräka), det får man ju ändå inte upp med papper?

    Dregel? Det torkar man ju av medan det sitter på hunden? Helst.
  10. 5
    Alltså näe? Nu skulle jag aldrig få för mig att åka varken buss eller tunnelbana med honom men om jag gjorde och han spydde så skulle jag hinna till ändstationen innan jag fått upp det? Papper? Det duger ingenstans.

    Alltså, han kräks som en vuxen. Det förslår inte papper på.
    Överlag är ju spya svårt att få upp, även om man skulle ha en 20-kilos hund?
    Det är som om ett barn kräks på tunnelbanan (menar då barn, inte nyfödd amningskräka), det får man ju ändå inte upp med papper?

    Dregel? Det torkar man ju av medan det sitter på hunden? Helst.
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Det krävs typ två kassar, en pappskiva och en "halv" toarulle för att få upp hans spya. Inget jag har i fickan.
  12. 6
    Det krävs typ två kassar, en pappskiva och en "halv" toarulle för att få upp hans spya. Inget jag har i fickan.
  13. Medlem sedan
    Jan 2009
    #7
    Det här var något mer slemmigt än vanligt dreggel men inte som en stor spya. Liknade min dotters kräks som bebis vilket innebär att det är rätt äckligt men inte så mycket. Hade hon kräkts på tunnelbanan så hade jag torkat upp.

    Jag tänker att det är självklart att man försöker torka upp, men det är intressant att höra era åsikter.
    Ha det gott!
  14. 7
    Det här var något mer slemmigt än vanligt dreggel men inte som en stor spya. Liknade min dotters kräks som bebis vilket innebär att det är rätt äckligt men inte så mycket. Hade hon kräkts på tunnelbanan så hade jag torkat upp.

    Jag tänker att det är självklart att man försöker torka upp, men det är intressant att höra era åsikter.
  15. Medlem sedan
    Mar 2000
    #8
    Uäh, det där är nog en av anledningarna till att jag inte har hund. =)
    lyrasmamma.wordpress.com
  16. 8
    Uäh, det där är nog en av anledningarna till att jag inte har hund. =)
  17. Medlem sedan
    Oct 2006
    #9
    Ah, ja, tja det har jag aldrig varit med om men då svarar jag det beror på hur stort det är (alltså, jag har en jätteras).
  18. 9
    Ah, ja, tja det har jag aldrig varit med om men då svarar jag det beror på hur stort det är (alltså, jag har en jätteras).
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar