lite som att ha vunnit på lotto
Ordet är fritt
  1. mandelblomma
    #1

    lite som att ha vunnit på lotto

    vilken fantastiskt dag!
    Har spenderat större delen av dagen med kanonföreläsningar som höll mycket bra kvalité, efter en skön sovmorgon hemma och i lugn och ro i väg med barnen till förskoleklass.
    En mycket god lunch och mer föreläsningar.
    Sen fick jag oväntat en timme över som i stället för att jag hämtade barnen, uträttade ett ärende (och det var ett jobbrelaterar ärende *bäst att tillägga )
    Men på stan sken solen, den sken så där underbart skönt som den gör på hösten och luften var krispigt lätt och inramningen vid ån var av fantastiska träd i massa färger.
    En man spelade dragspel och jag bara satt ner på ett café och njöt av stämningen och jag unnade mig en tur in på ett loppis där jag fyndade ett vackert tårtfat.
    I bland behövs det inga stora balunser för att ge lite sol i själen.
    Nu ska vi värma på den färdiga kalopsen som lagades i helgen.

    Hoppas er dag varit lika bra!
  2. 1
    lite som att ha vunnit på lotto vilken fantastiskt dag!
    Har spenderat större delen av dagen med kanonföreläsningar som höll mycket bra kvalité, efter en skön sovmorgon hemma och i lugn och ro i väg med barnen till förskoleklass.
    En mycket god lunch och mer föreläsningar.
    Sen fick jag oväntat en timme över som i stället för att jag hämtade barnen, uträttade ett ärende (och det var ett jobbrelaterar ärende *bäst att tillägga )
    Men på stan sken solen, den sken så där underbart skönt som den gör på hösten och luften var krispigt lätt och inramningen vid ån var av fantastiska träd i massa färger.
    En man spelade dragspel och jag bara satt ner på ett café och njöt av stämningen och jag unnade mig en tur in på ett loppis där jag fyndade ett vackert tårtfat.
    I bland behövs det inga stora balunser för att ge lite sol i själen.
    Nu ska vi värma på den färdiga kalopsen som lagades i helgen.

    Hoppas er dag varit lika bra!
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    En riktigt elak kommentar, mandelblomma: ser du någonsin något annat än din egen lilla värld?
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  4. 2
    En riktigt elak kommentar, mandelblomma: ser du någonsin något annat än din egen lilla värld?
  5. mandelblomma
    #3
    japp varje dag. Haqvin varje dag.
  6. 3
    japp varje dag. Haqvin varje dag.
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    OK, det framgår inte riktigt här.
  8. 4
    OK, det framgår inte riktigt här.
  9. mandelblomma
    #5
    nej Haqvin, jag skriver inte om när jag ex har jobbat i någon organisation ideell eller hur mycket pengar jag ger till olika hjälporganisationer per månad, eller hur mycket jag ger till romska tiggare. Eller insamlingar jag varit drivande eller bidragit till för olika saker eller projekt i Sverige eller utomlands.
    Jag skriver inte heller här om saker jag möter och träffar på med mitt jobb där jag på olika vis gjort skillnad för dem jag möter. Av två skäl, dels har jag tystnadsplikt men också för att jag inte har något behov att att berätta här när jag gör "goda saker".
    Men jag förstår att det stör eller irriterar dig att jag berättar om mitt vardagsliv som är bra, det inte alltid varit så och jag uppskattar det väldigt mycket.
    Du får sluta läsa mina inlägg helt enkelt.
  10. 5
    nej Haqvin, jag skriver inte om när jag ex har jobbat i någon organisation ideell eller hur mycket pengar jag ger till olika hjälporganisationer per månad, eller hur mycket jag ger till romska tiggare. Eller insamlingar jag varit drivande eller bidragit till för olika saker eller projekt i Sverige eller utomlands.
    Jag skriver inte heller här om saker jag möter och träffar på med mitt jobb där jag på olika vis gjort skillnad för dem jag möter. Av två skäl, dels har jag tystnadsplikt men också för att jag inte har något behov att att berätta här när jag gör "goda saker".
    Men jag förstår att det stör eller irriterar dig att jag berättar om mitt vardagsliv som är bra, det inte alltid varit så och jag uppskattar det väldigt mycket.
    Du får sluta läsa mina inlägg helt enkelt.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Du behöver inte berätta om andra saker du gör, och det är inte sådant alla övriga ständigt talar om heller. För mig handlar det mer om att man i ett öppet forum diskuterar frågor som har ett gemensamt intresse för deltagarna. Men självklart tar du upp vilka frågor du vill. Jag bestämmer inte vad som skall diskuteras.
  12. 6
    Du behöver inte berätta om andra saker du gör, och det är inte sådant alla övriga ständigt talar om heller. För mig handlar det mer om att man i ett öppet forum diskuterar frågor som har ett gemensamt intresse för deltagarna. Men självklart tar du upp vilka frågor du vill. Jag bestämmer inte vad som skall diskuteras.
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7
    ????
  14. 7
    ????
  15. mandelblomma
    #8
    efter veckor av politiksnack är jag helt enkelt lite trött på det och på ämnen som kvoterad föräldraledighet, pippis pappas och N ordet, romer rätt att komma eller inte komma till oss, om SD är rasister eller inte, huruvida Löfven kommer lyckas eller misslyckas och det blir omval och när.
    Så skjut mig, jag är ytlig ett tag.
  16. 8
    efter veckor av politiksnack är jag helt enkelt lite trött på det och på ämnen som kvoterad föräldraledighet, pippis pappas och N ordet, romer rätt att komma eller inte komma till oss, om SD är rasister eller inte, huruvida Löfven kommer lyckas eller misslyckas och det blir omval och när.
    Så skjut mig, jag är ytlig ett tag.
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Fair enough. Det handlar dock inte om huruvida man är ytlig eller inte, och det finns kanske andra ämnen som kan vara intressanta för flertalet?
  18. 9
    Fair enough. Det handlar dock inte om huruvida man är ytlig eller inte, och det finns kanske andra ämnen som kan vara intressanta för flertalet?
  19. mandelblomma
    #10
    ja starta gärna en tråd, det har varit ganska glest mellan inläggen.
  20. 10
    ja starta gärna en tråd, det har varit ganska glest mellan inläggen.
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11
    Jag både svarar och startar trådar i hygglig omfattning, tycker jag.

    OK, mandelblomma, jag ber om ursäkt för min kommentar, som möjligen var något magsur.
  22. 11
    Jag både svarar och startar trådar i hygglig omfattning, tycker jag.

    OK, mandelblomma, jag ber om ursäkt för min kommentar, som möjligen var något magsur.
  23. mandelblomma
    #12
    något....mer ganska faktiskt.
  24. 12
    något....mer ganska faktiskt.
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    OK, whatever.
  26. 13
    OK, whatever.
  27. mandelblomma
    #14
    nu blev aff så där märkbart trist faktiskt.
    och man kan bara konstatera att vad folk än skriver om, så blir någon missnöjd.
    Klagar man på vädret eller att man är uttråkad är man för gnällig och är aldrig
    Berättar man hur bra det är, är man självisk och ser inte utanför sin egen ankdamm tycker någon annan.
    tycker man Gud förbjude den ena månaden och det andra den andra månaden är man för det första i det närmaste manodepressiv .
    skriver man vilken man man ska äta och ber om tips, är man för tråkig tycker en tredje.
    Ber man om restips eller skriver om resor är man ( förutom miljövidrig) lätt skrytig tycker en fjärde.
    Finns det något ämne som alla gillar....
  28. 14
    nu blev aff så där märkbart trist faktiskt.
    och man kan bara konstatera att vad folk än skriver om, så blir någon missnöjd.
    Klagar man på vädret eller att man är uttråkad är man för gnällig och är aldrig
    Berättar man hur bra det är, är man självisk och ser inte utanför sin egen ankdamm tycker någon annan.
    tycker man Gud förbjude den ena månaden och det andra den andra månaden är man för det första i det närmaste manodepressiv .
    skriver man vilken man man ska äta och ber om tips, är man för tråkig tycker en tredje.
    Ber man om restips eller skriver om resor är man ( förutom miljövidrig) lätt skrytig tycker en fjärde.
    Finns det något ämne som alla gillar....
  29. Medlem sedan
    Jun 2004
    #15
    Enkäter verkar många gilla...jag tycker det blir tråkigt/jobbigt att läsa igenom alla svaren...
  30. 15
    Enkäter verkar många gilla...jag tycker det blir tråkigt/jobbigt att läsa igenom alla svaren...
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Som sagt, ämnen som är mer allmängiltiga än från det egna vardagslivet, kanske?
  32. 16
    Som sagt, ämnen som är mer allmängiltiga än från det egna vardagslivet, kanske?
  33. mandelblomma
    #17
    ok det är därför forumet är så ovanligt tyst...ursäkta, men jag har lite svårt för "poliser" som skriver folk på näsan vad de bör skriva eller inte...ledsen Haqvin, men jag har lite svårt för det.
  34. 17
    ok det är därför forumet är så ovanligt tyst...ursäkta, men jag har lite svårt för "poliser" som skriver folk på näsan vad de bör skriva eller inte...ledsen Haqvin, men jag har lite svårt för det.
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #18

    Ja är man nu så full av...

    inspiration och vill skriva om sitt fantastiska liv då kanske en blogg är ett bättre verktyg.

    Det är ju alltid trevligt att någon berättar om nåt skoj så men man undrar ju när det är gång på gång och så väldigt detaljerat. Det kanske inte är så men känslan blir nästan lite att det enkom är för att retas.

    Men å andra sidan det ordet är fritt, åt alla håll.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  36. 18
    Ja är man nu så full av... inspiration och vill skriva om sitt fantastiska liv då kanske en blogg är ett bättre verktyg.

    Det är ju alltid trevligt att någon berättar om nåt skoj så men man undrar ju när det är gång på gång och så väldigt detaljerat. Det kanske inte är så men känslan blir nästan lite att det enkom är för att retas.

    Men å andra sidan det ordet är fritt, åt alla håll.
  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
    Förstår det, i och för sig. Jag förordar inte det heller, men på samma sätt som du var less på politiktrådar m.m., började jag tröttna på dina återkommande beskrivningar från ditt eget privatliv. Ledsen att jag inte kunde behärska mig.
  38. 19
    Förstår det, i och för sig. Jag förordar inte det heller, men på samma sätt som du var less på politiktrådar m.m., började jag tröttna på dina återkommande beskrivningar från ditt eget privatliv. Ledsen att jag inte kunde behärska mig.
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20

    Den var okey fram tills....

    eftermiddagen då fick jag ett nattsvart besked som jag egentligen skulle behöva älta med er här men jag kan inte för jag vill inte älta det offentligt, jävla dumt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  40. 20
    Den var okey fram tills.... eftermiddagen då fick jag ett nattsvart besked som jag egentligen skulle behöva älta med er här men jag kan inte för jag vill inte älta det offentligt, jävla dumt.
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar