Hjälp med andranamn
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Hjälp med andranamn

    Jag och min sambo får vårt första gemensamma barn nu i oktober, en liten kille. Vi har bestämt att han ska heta Matteo Elis, med Matteo som tilltalsnamn.
    Vi är dock på jakt efter ett till andranamn och har än så länge bara ett förslag; Matteo Elis Nathanael.

    Har ni några andra förslag? Enda kravet är att Matteo ska stå först i ordningen.
    Mamma till Oskar 0601, Salomon 0702, Leander 0906, Amadeus 1202 & Elis 1410.
  2. 1
    Hjälp med andranamn Jag och min sambo får vårt första gemensamma barn nu i oktober, en liten kille. Vi har bestämt att han ska heta Matteo Elis, med Matteo som tilltalsnamn.
    Vi är dock på jakt efter ett till andranamn och har än så länge bara ett förslag; Matteo Elis Nathanael.

    Har ni några andra förslag? Enda kravet är att Matteo ska stå först i ordningen.
  3. Medlem sedan
    Jun 2010
    #2
    Jag vill egentligen inte komma med några förslag eftersom jag tycker Nathanael är väldigt fint. Dessutom tycker jag att det låter mycket fint tillsammans med de andra namnen. Men jag ska ge några andra förslag i alla fall:

    Gabriel
    Theodore
    Nicholas/i
    Leonard/Leopold
    Sakarias
    Augustin/Augustus
    Oliver
    Johannes
    Jonathan
    Julian/Julius
    Valentin
    Konstantin
    Emmanuel
    Adrian
    Ruben
    Benjamin
    Jeremiah
    Tristan
    Yrian
    Valter
  4. 2
    Jag vill egentligen inte komma med några förslag eftersom jag tycker Nathanael är väldigt fint. Dessutom tycker jag att det låter mycket fint tillsammans med de andra namnen. Men jag ska ge några andra förslag i alla fall:

    Gabriel
    Theodore
    Nicholas/i
    Leonard/Leopold
    Sakarias
    Augustin/Augustus
    Oliver
    Johannes
    Jonathan
    Julian/Julius
    Valentin
    Konstantin
    Emmanuel
    Adrian
    Ruben
    Benjamin
    Jeremiah
    Tristan
    Yrian
    Valter
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar