Torsdag,
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Torsdag,

    för närvarande dimmigt, eller småregnigt, men tanken är visst att det ska bli rätt hyggligt väder, upp till 21° (just nu är det 15°), så jag tvättar lakan och hoppas att jag kan hänga ut dem. Jag ska försöka förbereda både morgondagens fysikförhör och en del av måndagens och tisdagens matteförhör, så jag slipper att vara ute i sista minuten. Vi får se hur jag lyckas med min plan... Jag ska börja med att få i mig frukosten !
    Bonne journée ! (Hoppas verkligen du är migrän-lös Anna-UK.)
  2. 1
    Torsdag, för närvarande dimmigt, eller småregnigt, men tanken är visst att det ska bli rätt hyggligt väder, upp till 21° (just nu är det 15°), så jag tvättar lakan och hoppas att jag kan hänga ut dem. Jag ska försöka förbereda både morgondagens fysikförhör och en del av måndagens och tisdagens matteförhör, så jag slipper att vara ute i sista minuten. Vi får se hur jag lyckas med min plan... Jag ska börja med att få i mig frukosten !
    Bonne journée ! (Hoppas verkligen du är migrän-lös Anna-UK.)
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Godmorgon. Huvudet känns bättre. Mer som en baksmälla idag.

    Har hunnit baka en tårtbotten till familjens nyblivna tonåring och försöker förklara för sonen att det är omöjligt att vara på systerns kalas om man kommer hem från skolresa samma tid kalaset börjar i en annan stad. Går sådär.
  4. 2
    Godmorgon. Huvudet känns bättre. Mer som en baksmälla idag.

    Har hunnit baka en tårtbotten till familjens nyblivna tonåring och försöker förklara för sonen att det är omöjligt att vara på systerns kalas om man kommer hem från skolresa samma tid kalaset börjar i en annan stad. Går sådär.
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    Bonne journée pà dig med.
    Här är det dimmigt men varmt. Jag skall nog köra in till Paris idag vilket jag ogillar för det mesta. Ryggen är lite sne' efter gàrdagens gympa men jag hopas att den rättar till sig idag.
    Ha det gott!
  6. 3
    Bonne journée pà dig med.
    Här är det dimmigt men varmt. Jag skall nog köra in till Paris idag vilket jag ogillar för det mesta. Ryggen är lite sne' efter gàrdagens gympa men jag hopas att den rättar till sig idag.
    Ha det gott!
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Det är märkligt det där, att somligt kan vara så svårt att förstå, när annat går så bra in i hjärnan. Mina töser är rätt kloka och smarta, men somligt är väldigt svårt, och det du försöker förklara för sonen låter precis som en sådan sak.
    Hoppas även baksmällan försvinner. Hade missat att du har en nybliven tonåring (undrar om S vet det ?), eller också är det teflonminnet som satt in igen (konstaterade t.ex. i morse för hundrade gången att jag omöjligt kan få namnen på lillasysters två favoritgosedjur att fastna). Hoppas det blir ett bra kalas trots brors försening !
  8. 4
    Det är märkligt det där, att somligt kan vara så svårt att förstå, när annat går så bra in i hjärnan. Mina töser är rätt kloka och smarta, men somligt är väldigt svårt, och det du försöker förklara för sonen låter precis som en sådan sak.
    Hoppas även baksmällan försvinner. Hade missat att du har en nybliven tonåring (undrar om S vet det ?), eller också är det teflonminnet som satt in igen (konstaterade t.ex. i morse för hundrade gången att jag omöjligt kan få namnen på lillasysters två favoritgosedjur att fastna). Hoppas det blir ett bra kalas trots brors försening !
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Låter inte bra med sne' rygg, trodde gympa snarare var till för att räta upp än sne'a till... Köra till Paris hör till så'nt som jag inte gör. Punkt. Tu es bien courageuse.
  10. 5
    Låter inte bra med sne' rygg, trodde gympa snarare var till för att räta upp än sne'a till... Köra till Paris hör till så'nt som jag inte gör. Punkt. Tu es bien courageuse.
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6
    Je n'ai pas le choix. Màste hämta maccarna som är pà reparation... Fràgade sambon om han inte ville följa med och han hàller pà och funderar...
  12. 6
    Je n'ai pas le choix. Màste hämta maccarna som är pà reparation... Fràgade sambon om han inte ville följa med och han hàller pà och funderar...
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Fullständigt åt skogen gick det med min planering. Har inte öppnat vare sig en mattebok eller en fysikdito. Om en dryg timme åker jag till dagens elev, så då blir det i alla fall lite matte. Och jag rensade i alla fall tvättmaskinsfiltret .
  14. 7
    Fullständigt åt skogen gick det med min planering. Har inte öppnat vare sig en mattebok eller en fysikdito. Om en dryg timme åker jag till dagens elev, så då blir det i alla fall lite matte. Och jag rensade i alla fall tvättmaskinsfiltret .
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar