Namn på barn nr tre
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    Namn på barn nr tre

    Hej! Nu behöver vi namnhjälp. Vi har redan två pojkar, August och Ludvig, och nu är ett syskon på väg. Vi behöver hjälp med namn. Tyck till om våra förslag och kom gärna med andra

    Clara
    Selma
    Majken
    Ines
    Siri
    Nils
    Vilgot
    Elis
    Malte
    Herman
    Oscar
  2. 1
    Namn på barn nr tre Hej! Nu behöver vi namnhjälp. Vi har redan två pojkar, August och Ludvig, och nu är ett syskon på väg. Vi behöver hjälp med namn. Tyck till om våra förslag och kom gärna med andra

    Clara
    Selma
    Majken
    Ines
    Siri
    Nils
    Vilgot
    Elis
    Malte
    Herman
    Oscar
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Hedvig och Helmer
  4. 2
    Hedvig och Helmer
  5. Medlem sedan
    Jun 2010
    #3
    Jag gillar alla era förslag! Förvisso hör inget av dem till min personliga smak men i sammanhanget och till brödernas namn tycker jag alla passar utmärkt och är trevliga, enkla och traditionella namn. (Förutom kanske Oscar som jag inte alls tycker om, men jag tycker fortfarande det passar bra till August och Ludvig och gillar stavningen med C).
    Om jag ändå ska välja ut några favoriter så blir det nog Clara och Siri, och Nils och Herman. Men det är marginellt. Minus för Nils är smeknamnet Nisse, som jag inte tycker om.
  6. 3
    Jag gillar alla era förslag! Förvisso hör inget av dem till min personliga smak men i sammanhanget och till brödernas namn tycker jag alla passar utmärkt och är trevliga, enkla och traditionella namn. (Förutom kanske Oscar som jag inte alls tycker om, men jag tycker fortfarande det passar bra till August och Ludvig och gillar stavningen med C).
    Om jag ändå ska välja ut några favoriter så blir det nog Clara och Siri, och Nils och Herman. Men det är marginellt. Minus för Nils är smeknamnet Nisse, som jag inte tycker om.
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    måste säga att jag tycker om:
    Ines
    Siri
    Majken
    Clara
    Nils
    och Oscar.

    annars föreslår jag:

    Edith
    Ester
    Hedda
    Elisa
    Ida
    Greta
    Tyra
    Malva
    Ellen
    Linnea
    Alma


    Joar
    Alfred
    Melker
    Teodor
    Ossian
    Sander
    Algot
    Edvin
    Moltas

    / eiraisolde
  8. 4
    måste säga att jag tycker om:
    Ines
    Siri
    Majken
    Clara
    Nils
    och Oscar.

    annars föreslår jag:

    Edith
    Ester
    Hedda
    Elisa
    Ida
    Greta
    Tyra
    Malva
    Ellen
    Linnea
    Alma


    Joar
    Alfred
    Melker
    Teodor
    Ossian
    Sander
    Algot
    Edvin
    Moltas

    / eiraisolde
  9. Medlem sedan
    Apr 2009
    #5
    Tack för svar! Helmer är inte min smak och Hedvig funkar ju inte alls om man har en Ludvig tycker jag...
  10. 5
    Tack för svar! Helmer är inte min smak och Hedvig funkar ju inte alls om man har en Ludvig tycker jag...
  11. Medlem sedan
    Apr 2009
    #6
    Jag tycker också illa om Nisse... Därav att ingen pojke tidigare fått heta Nils. Det är så svårt det här!
  12. 6
    Jag tycker också illa om Nisse... Därav att ingen pojke tidigare fått heta Nils. Det är så svårt det här!
  13. Medlem sedan
    Nov 2014
    #7
    Alla era namn är fina. Mina favoriter är nog Ines och Oscar.
    Andra förslag:
    Sofia
    Ingrid
    Elsa
    Tilde/Tilda
    Gustav
    Vidar
    Ingvar
  14. 7
    Alla era namn är fina. Mina favoriter är nog Ines och Oscar.
    Andra förslag:
    Sofia
    Ingrid
    Elsa
    Tilde/Tilda
    Gustav
    Vidar
    Ingvar
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar