För två år sedan...
Vikt
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    För två år sedan...

    Det var inte alls lika tydliga trender för två år sedan som för ett år sedan, då "alla" körde 5:2-metoden. När jag skummar en del inlägg från hösten 2012 ser jag ganska många som kostregistrerar och skriver matdagar härinne. Flera skriver mat- och träningsplaner för veckan. Många har vissa mål vad gäller begränsningar av sötsaker, eller träning.

    Framför allt märks det att det var mycket mer aktivitet (som på hela aff, antar jag). För att komma ett år tillbaka behövde jag bara gå tillbaka 20 sidor, men över 80 sidor för att komma två år tillbaka i inläggen.

    Men det där med tydliga mål och planer tror jag ändå är bra! Hur ska man veta om man nått sitt mål eller delmål om man inte har formulerat det tydligt för sig själv?
    "Even a man who is pure in heart
    And reads his prayers by night
    May become a wolf when the wolfbane blooms
    And the autumn moon is bright."
  2. 1
    För två år sedan... Det var inte alls lika tydliga trender för två år sedan som för ett år sedan, då "alla" körde 5:2-metoden. När jag skummar en del inlägg från hösten 2012 ser jag ganska många som kostregistrerar och skriver matdagar härinne. Flera skriver mat- och träningsplaner för veckan. Många har vissa mål vad gäller begränsningar av sötsaker, eller träning.

    Framför allt märks det att det var mycket mer aktivitet (som på hela aff, antar jag). För att komma ett år tillbaka behövde jag bara gå tillbaka 20 sidor, men över 80 sidor för att komma två år tillbaka i inläggen.

    Men det där med tydliga mål och planer tror jag ändå är bra! Hur ska man veta om man nått sitt mål eller delmål om man inte har formulerat det tydligt för sig själv?
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Jag har ingen direkt koll på olika viktminskningstrender,, Själv åt jag efter viktväktarna för sådär en 15 -20 år sen.. Visst funkade det, men föll tillbaka i det osunda.. Min senaste viktminskning för sådär en 7 år sen så bestod av att äta "vanlig" mat men i mindre portioner. Och det är den jag äter efter i dag med och jag håller vikten.. Enda skillnaden skulle vara att jag äter mer protein idag.
  4. 2
    Jag har ingen direkt koll på olika viktminskningstrender,, Själv åt jag efter viktväktarna för sådär en 15 -20 år sen.. Visst funkade det, men föll tillbaka i det osunda.. Min senaste viktminskning för sådär en 7 år sen så bestod av att äta "vanlig" mat men i mindre portioner. Och det är den jag äter efter i dag med och jag håller vikten.. Enda skillnaden skulle vara att jag äter mer protein idag.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Jag gick också ned med Viktväktarna för tio år sedan, och lyckades hålla vikten. Någon annan diet har jag egentligen inte följt. Jag antar att jag höll vikten för att jag under tiden då jag viktväktade helt lade om min livsstil vad gäller kost och motion och lärde mig massor om nyttig och bra mat.
  6. 3
    Jag gick också ned med Viktväktarna för tio år sedan, och lyckades hålla vikten. Någon annan diet har jag egentligen inte följt. Jag antar att jag höll vikten för att jag under tiden då jag viktväktade helt lade om min livsstil vad gäller kost och motion och lärde mig massor om nyttig och bra mat.
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Ja men precis, att lägga om sin livsstil är A och O för att lyckas tror jag. Men samtidigt att tillåta sig att äta onyttigt då o då. Det är ikke hela världen om man gör det
  8. 4
    Ja men precis, att lägga om sin livsstil är A och O för att lyckas tror jag. Men samtidigt att tillåta sig att äta onyttigt då o då. Det är ikke hela världen om man gör det
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar