Inskrivna på ivf!!!
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    May 2014
    #1

    Inskrivna på ivf!!!

    Såå... då var vi inskrivna och medicin uthämtad! Så otroligt fantastisk personal!! man vill bara krama varenda en! Ett VUL gjordes men inget kunde ses där heller. Antingen är mensen sen eller så är jag tidigt gravid sa doktorn. Mensens andra dag ska jag börja med sprutor, så bara vänta in det. Iiiih vad jag är pirrig! Om en månad kan vi vänta barn!
  2. 1
    Inskrivna på ivf!!! Såå... då var vi inskrivna och medicin uthämtad! Så otroligt fantastisk personal!! man vill bara krama varenda en! Ett VUL gjordes men inget kunde ses där heller. Antingen är mensen sen eller så är jag tidigt gravid sa doktorn. Mensens andra dag ska jag börja med sprutor, så bara vänta in det. Iiiih vad jag är pirrig! Om en månad kan vi vänta barn!
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2

    Inskrivna på ivf!!!

    Åh, vad pirrigt! Hoppas ni lyckas direkt!! Eller ännu bättre; inte ens behöver ta nån spruta
  4. 2
    Inskrivna på ivf!!! Åh, vad pirrigt! Hoppas ni lyckas direkt!! Eller ännu bättre; inte ens behöver ta nån spruta
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    Hoppas hoppas, så kul
  6. 3
    Hoppas hoppas, så kul
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    Åh, vad roligt. Grattis! Jag håller tummarna för att allt går som ni vill!
  8. 4
    Åh, vad roligt. Grattis! Jag håller tummarna för att allt går som ni vill!
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    Åh vad spännande! Skriv gärna
    här om hur det går å känns under behandlingen.... Om du vill och orkar...
    det lutar åt att vi börjar med ivf efter nyår.. Om det inte skett något mirakel innan dess men det tvivöar
    jag på...
    Så det vore underbart å få lite inblick i hela "processen"

    stor kram!
    /Längtan
  10. 5
    Åh vad spännande! Skriv gärna
    här om hur det går å känns under behandlingen.... Om du vill och orkar...
    det lutar åt att vi börjar med ivf efter nyår.. Om det inte skett något mirakel innan dess men det tvivöar
    jag på...
    Så det vore underbart å få lite inblick i hela "processen"

    stor kram!
    /Längtan
  11. Medlem sedan
    May 2014
    #6
    In i det sista hoppades vi på ett mirakel, men tant röd var bara sen och kom idag. Efter kontakt med kliniken så bekräftades att vi ska börja Med sprutorna imorgon. Gulp. Nu kör vi, på riktigt. Det är ju många turer till kliniken under den här tiden, första VUL gjorde vi redan i torsdags på inskrivningen och nästa är på fredag. Hoppas allt går bra till dess...
  12. 6
    In i det sista hoppades vi på ett mirakel, men tant röd var bara sen och kom idag. Efter kontakt med kliniken så bekräftades att vi ska börja Med sprutorna imorgon. Gulp. Nu kör vi, på riktigt. Det är ju många turer till kliniken under den här tiden, första VUL gjorde vi redan i torsdags på inskrivningen och nästa är på fredag. Hoppas allt går bra till dess...
  13. Medlem sedan
    Jan 2014
    #7
    Hoppas allt går bra nu med sprutorna! Tror och hoppas att man vänjer sig rätt snabbt!
  14. 7
    Hoppas allt går bra nu med sprutorna! Tror och hoppas att man vänjer sig rätt snabbt!
  15. Medlem sedan
    Jan 2014
    #8
    Hur känns det nu Emmet? Några känningar om att det är en process på gång i kroppen?
  16. 8
    Hur känns det nu Emmet? Några känningar om att det är en process på gång i kroppen?
  17. Medlem sedan
    May 2014
    #9
    Vi började med sprutor i söndags. Jag har Puregon-pen och tar den en gång om dagen tom torsdag. På torsdag ska jag ta en Orgaultranspruta också. Sen på fredag morgon ska vi på första kontrollen och först då får vi veta om vi får fortsätta med processen och med vilka doser...Så grymt nervös inför fredag så det inte är klokt!
    Vad gäller känningar så här långt: jag har idag tisdag börjat känna mig lite spänd och svullen i magen. Om det blir alltför mycket så ska jag ringa kliniken, än så länge är det inte så mycket att jag känner mig orolig...Däremot har jag två andra känningar: trötthet trots att jag sovit bra de senaste nätterna och tyvärr, extrem nedstämdhet/deppighet. Sambon säger att det inte säkert beror på sprutorna, kan ju bero på att jag går runt och rädd hela tiden att det inte funkar. Men hur som är det nog bra att vara förberedd på att känslorna är överallt under en sån här process...Nu vill jag bara ha fredag så jag får bli undersökt igen och får lite besked vad som ska hända sen! Om allt ser bra ut har vi prel äggplock om lite drygt en vecka :S :S
  18. 9
    Vi började med sprutor i söndags. Jag har Puregon-pen och tar den en gång om dagen tom torsdag. På torsdag ska jag ta en Orgaultranspruta också. Sen på fredag morgon ska vi på första kontrollen och först då får vi veta om vi får fortsätta med processen och med vilka doser...Så grymt nervös inför fredag så det inte är klokt!
    Vad gäller känningar så här långt: jag har idag tisdag börjat känna mig lite spänd och svullen i magen. Om det blir alltför mycket så ska jag ringa kliniken, än så länge är det inte så mycket att jag känner mig orolig...Däremot har jag två andra känningar: trötthet trots att jag sovit bra de senaste nätterna och tyvärr, extrem nedstämdhet/deppighet. Sambon säger att det inte säkert beror på sprutorna, kan ju bero på att jag går runt och rädd hela tiden att det inte funkar. Men hur som är det nog bra att vara förberedd på att känslorna är överallt under en sån här process...Nu vill jag bara ha fredag så jag får bli undersökt igen och får lite besked vad som ska hända sen! Om allt ser bra ut har vi prel äggplock om lite drygt en vecka :S :S
  19. Medlem sedan
    Jan 2014
    #10
    Jag kommer nog att bli precis som du och ha svårt att tänka på något annat. Men jag är så i många sammanhang att jag går all in!

    Spännande att höra hur det går för dig! Verkar ju ok då än så länge. Tråkigt med nedstämdheten bara. Hoppas det försvinner snart. Kanske lär du dig lite att slappna av efter hand när kan vänjer sig vid alla tankar, sprutor, besök hit och dit osv. Inte så att det blir lättare kanske, men ändå så att man inte behöver tänka på det HELA tiden. Du får tänka att nu kan inte DU göra nåt mer än att hänga med och följa anvisningarna. Kanske hitta på något kul osv för att fylla ledig tid?
  20. 10
    Jag kommer nog att bli precis som du och ha svårt att tänka på något annat. Men jag är så i många sammanhang att jag går all in!

    Spännande att höra hur det går för dig! Verkar ju ok då än så länge. Tråkigt med nedstämdheten bara. Hoppas det försvinner snart. Kanske lär du dig lite att slappna av efter hand när kan vänjer sig vid alla tankar, sprutor, besök hit och dit osv. Inte så att det blir lättare kanske, men ändå så att man inte behöver tänka på det HELA tiden. Du får tänka att nu kan inte DU göra nåt mer än att hänga med och följa anvisningarna. Kanske hitta på något kul osv för att fylla ledig tid?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar