det är grått, men regnar inte och 16 grader varmt. Hörde att det ska bli upp emot 30 grader i södra Frankrike, nog känns det lite som om tiden är ur led.
La' mig vid midnatt igår, efter att ha fixat fram 11 kemiuppgifter (med lösningar) av vilka jag inte kommer att behöva mer än högst tre vid dagens förhör. Men jag tror att jag jobbade delvis för kommande veckor...

Ikväll börjar höstlovet för tre fjärdedelar av familjen, jag har elever på måndag och tisdag, och sedan får vi se. F kom hem igår, och var inte alls nöjd, för det första lilla matteprovet var huvudräkning. Läraren visade tydligen talen på datorn, och det gick väldigt fort. Hon hade 2 av 5 poäng. Och tänkte ta igen det på provet timman efter, men den läraren sa' att det inte blev nå't prov, för skrivaren krånglade, eller nå't. Tycker det är lite dålig stil av en lärare att inte ha prov på utsatt tid för att det varit ont om tid (jag vet hur somliga barn förbereder sig, och på grund av lovet handlar det inte bara om ett par dagars uppskjutning), när en ursäkt som "jag har inte haft tid" inte ursäktas om det är en elev som säger det (det första provet gav för övrigt samma lärare dem en tisdag när det var sagt att det skulle vara på torsdagen, och det var inte förrän i slutet av timmen som någon vågade säga det till honom. De fick göra om ett annat prov på torsdagen, så ingen "skada" var skedd, men lite dålig planering tyder det väl på...). Är väldigt trött på det franska systemet som har en måttstock för vuxna och en annan för barn !