Hjälp - julfest på jobbet
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Hjälp - julfest på jobbet

    Hej, jag skulle behöva lite tips, är med och fixar julfest på jobbet. Vi vill rotera vart man sitter för att alla ska kunna prata med alla.Förra året bytte vi platser 3 ggr inkl. första placeringen. Vi hade bordsnummer på välkomstdrinken. Sedan nytt bordsnummer under stolen och sista varvet fick man dra en lapp i en hatt. Förslag inför året så att det inte behöver bli på samma sätt?Tack på förhand.
  2. 1
    Hjälp - julfest på jobbet Hej, jag skulle behöva lite tips, är med och fixar julfest på jobbet. Vi vill rotera vart man sitter för att alla ska kunna prata med alla.Förra året bytte vi platser 3 ggr inkl. första placeringen. Vi hade bordsnummer på välkomstdrinken. Sedan nytt bordsnummer under stolen och sista varvet fick man dra en lapp i en hatt. Förslag inför året så att det inte behöver bli på samma sätt?Tack på förhand.
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    Jag var på en fest för många år sedan.
    Först var det mingel, sedan fick alla sätta sig vart dom ville och äta förrätten, varje plats var märkt med ett nummer från 1 upp till hur många som var där. När det var dags för huvudrätten flyttade alla som satt på jämnt nummer 10 platser bort, ex satt du på plats 2 flyttade du till plats 12, sedan lika vid efterrätten och sedan vid kaffet.
    Hur långt du flyttar kan ju anpassas till hur många som är där, och hur dom flyttas kan också anpassas, du kan även göra en placering från början. Detta var ett kul sätt att flytta runt och prata med flera olika festdeltagare.
  4. 2
    Jag var på en fest för många år sedan.
    Först var det mingel, sedan fick alla sätta sig vart dom ville och äta förrätten, varje plats var märkt med ett nummer från 1 upp till hur många som var där. När det var dags för huvudrätten flyttade alla som satt på jämnt nummer 10 platser bort, ex satt du på plats 2 flyttade du till plats 12, sedan lika vid efterrätten och sedan vid kaffet.
    Hur långt du flyttar kan ju anpassas till hur många som är där, och hur dom flyttas kan också anpassas, du kan även göra en placering från början. Detta var ett kul sätt att flytta runt och prata med flera olika festdeltagare.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar