Om 6 veckor...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Om 6 veckor...

    ... är det 1 advent. Så har ni inte satt glöggen än så är det hög tid!!!

    Visst är ni glada att jag påminner er?
  2. 1
    Om 6 veckor... ... är det 1 advent. Så har ni inte satt glöggen än så är det hög tid!!!

    Visst är ni glada att jag påminner er?
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Jag bekymrade mig mest för amaryllisen när jag kom att tänka på det idag.
    Det är väl typ tio veckor innan man ska sätta sin amaryllislök för att den ska blomma över jul?

    Jag måste tjacka amaryllislökar imorgon inser jag.
  4. 2
    Jag bekymrade mig mest för amaryllisen när jag kom att tänka på det idag.
    Det är väl typ tio veckor innan man ska sätta sin amaryllislök för att den ska blomma över jul?

    Jag måste tjacka amaryllislökar imorgon inser jag.
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Det enda glädjande med det är att vintersolståndet och vändningen mot ljusare tider närmar sig.
  6. 3
    Det enda glädjande med det är att vintersolståndet och vändningen mot ljusare tider närmar sig.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Ingen aning. Jag pysslar inte så mycket med lökar. Som flickan sa...
  8. 4
    Ingen aning. Jag pysslar inte så mycket med lökar. Som flickan sa...
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    Mysigt faktiskt. Jag gillar julen och ser också i år fram emot tre veckors ledighet då.
  10. 5
    Mysigt faktiskt. Jag gillar julen och ser också i år fram emot tre veckors ledighet då.
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Lökar is the shit. Som en annan flicka sa!
  12. 6
    Lökar is the shit. Som en annan flicka sa!
  13. Medlem sedan
    Aug 2010
    #7
    Absolut! För jag pratade med mannen om det idag, innan jag skurade hela köket i 5 timmar för att jag hade julkänslor. Men när jag var klar ville han inte alls att vi skulle baka lussebullar eller sätta upp julröda gardiner (så vad städade jag för?)

    Vågar jag skriva att jag lyssnade på julmusik medan jag gnodde Cillit bang och strök ANDRA röda gardiner?
  14. 7
    Absolut! För jag pratade med mannen om det idag, innan jag skurade hela köket i 5 timmar för att jag hade julkänslor. Men när jag var klar ville han inte alls att vi skulle baka lussebullar eller sätta upp julröda gardiner (så vad städade jag för?)

    Vågar jag skriva att jag lyssnade på julmusik medan jag gnodde Cillit bang och strök ANDRA röda gardiner?
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Nej det vågar du INTE!
  16. 8
    Nej det vågar du INTE!
  17. Medlem sedan
    Aug 2010
    #9
    Jag SKA inte! Men när du skriver sådär kan jag lika gärna måsta visa att jag visst vågar. Sån är väl människan av naturen?
  18. 9
    Jag SKA inte! Men när du skriver sådär kan jag lika gärna måsta visa att jag visst vågar. Sån är väl människan av naturen?
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Är du kvar i trotsåldern?
  20. 10
    Är du kvar i trotsåldern?
  21. Medlem sedan
    Aug 2010
    #11
    Lite då.
  22. 11
    Lite då.
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Ja vissa växer aldrig ifrån det
  24. 12
    Ja vissa växer aldrig ifrån det
  25. Medlem sedan
    Oct 2006
    #13
    Jag älskar jul så jag blir inte stressad, det är den där skiten mellan januari och april jag har svårt för, och november
  26. 13
    Jag älskar jul så jag blir inte stressad, det är den där skiten mellan januari och april jag har svårt för, och november
  27. Medlem sedan
    Nov 2000
    #14
    Det gjorde vi för några veckor sen. Han den där karln jag har han är så himla huslig och pysslig och gillar att göra sån't. Jag är precis tvärt om, men hänger med på hans påhitt så att jag får smaka sen.
  28. 14
    Det gjorde vi för några veckor sen. Han den där karln jag har han är så himla huslig och pysslig och gillar att göra sån't. Jag är precis tvärt om, men hänger med på hans påhitt så att jag får smaka sen.
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #15
    Ja just det, jag köpte ju en amaryllis igår, det hade jag glömt! Bäst att peta ner den asap då (eller, jag brukar driva dem i glas faktiskt). Jag köpte lite andra sjyssta lökar också så det vår väl bli lite grävning imorgon.
  30. 15
    Ja just det, jag köpte ju en amaryllis igår, det hade jag glömt! Bäst att peta ner den asap då (eller, jag brukar driva dem i glas faktiskt). Jag köpte lite andra sjyssta lökar också så det vår väl bli lite grävning imorgon.
  31. Medlem sedan
    Nov 2003
    #16
    Det där är verklig överkurs för mig. Jag tycker glögg är sådär och lägger ingen kraft på sånt. Jag tycker det är alldeles för tidigt att börja julpyssla redan nu!
  32. 16
    Det där är verklig överkurs för mig. Jag tycker glögg är sådär och lägger ingen kraft på sånt. Jag tycker det är alldeles för tidigt att börja julpyssla redan nu!
  33. Medlem sedan
    Apr 2008
    #17
    Nu när det blivit så mörkt, så började jag plötsligt sakan advetsbelysningen. Trotts att ajg ine plockat in utemöblerna ens.
    Men inga advetsljus innan advent, annars är ajg helt less på dem till jul
  34. 17
    Nu när det blivit så mörkt, så började jag plötsligt sakan advetsbelysningen. Trotts att ajg ine plockat in utemöblerna ens.
    Men inga advetsljus innan advent, annars är ajg helt less på dem till jul
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18
    Nääääää, jag vill ha sommar fortfarande!
  36. 18
    Nääääää, jag vill ha sommar fortfarande!
  37. Medlem sedan
    Aug 2006
    #19
    Nej det är klart man inte kan ha dem före advent, de heter ju adventsljus av en anledning
  38. 19
    Nej det är klart man inte kan ha dem före advent, de heter ju adventsljus av en anledning
  39. Nalle Blom
    #20
    Har du ändrat smaklökar? Har för mig att du sa att du inte gillar glögg, eller var det någon annan?
  40. 20
    Har du ändrat smaklökar? Har för mig att du sa att du inte gillar glögg, eller var det någon annan?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar