Nu har de beordrat säkerhetsavstånd
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Nu har de beordrat säkerhetsavstånd

    till militära fartyg.
    Huu då kan det bli frågan om eldgivning då !?
    Alldeles här utanför oss.
  2. 1
    Nu har de beordrat säkerhetsavstånd till militära fartyg.
    Huu då kan det bli frågan om eldgivning då !?
    Alldeles här utanför oss.
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    De svenska örlogsenheterna har väl inte så mycket att "elda" med, över huvud taget.
  4. 2
    De svenska örlogsenheterna har väl inte så mycket att "elda" med, över huvud taget.
  5. Salander
    #3
    Jo vars, skrämma upp en U-båt kan de nog.
  6. 3
    Jo vars, skrämma upp en U-båt kan de nog.
  7. Salander
    #4
    I normalfallet har de väl inte så mycket på sig men just nu är de "välklädda"
  8. 4
    I normalfallet har de väl inte så mycket på sig men just nu är de "välklädda"
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Tja, det återstår ju att se.
  10. 5
    Tja, det återstår ju att se.
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Läbbigt. Hoppas det inte blir eldgivning, och hoppas att det inte ligger någon rysk ubåt med döende ryssar nånstans på botten därute.
  12. 6
    Läbbigt. Hoppas det inte blir eldgivning, och hoppas att det inte ligger någon rysk ubåt med döende ryssar nånstans på botten därute.
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Ojdå!..jag förstår att det känns obehagligt om man bor precis bredvid :/

    Jag kommer att tänka på när jag gick i fyran. Vår musiklärare beordrade oss att skriva egna texter till kända melodier, och då var det en klasskompis som skrev om "Varmkorvsboogie" till "Ubåtsboogie" (eftersom det då siktades främmande ubåtar även då i svenska vatten). Den är ju aktuell idag igen då . Jag kommer till och med ihåg texten, tror jag. Typ såhär:

    "Det finns en ubåt som ligger utmed Aspöns strand
    Den skrämmer bort alla mänskor och varenda and
    Den har atombomb i magen
    Det gillas inte av lagen
    Det ska man inte ha, nej det är inte bra
    Det gillas inte av lagen

    Ubåtsboogie, ubåtsboogie, ubåtsboogie, ubåtsboogie, uuuuubåååååts, ubåtsboogie

    Den skickar miniubåtarna åt alla håll
    Man har ju ingen aning man har ingen koll
    Det springer grodmän på stranden
    Soldat med k-pist i handen
    Det ska man inte ha, nej det är inte bra
    Vi vill ju bada vid stranden

    Ubåtsboogie, ubåtsboogie, ubåtsboogie, ubåtsboogie, uuuuubåååååts, ubåtsboogie"

    Ah, nåt sånt. Genial text egentligen ju, undrar om hon skrev den helt själv?
    (Själv skrev jag en text till "Memory" från musikalen Cats - men den blev inte alls lika bra så den skriver jag inte här )

    (Och ja, det är inte klokt vilka grejer man har sparat på hårddisken i hjärnan ).
  14. 7
    Ojdå!..jag förstår att det känns obehagligt om man bor precis bredvid :/

    Jag kommer att tänka på när jag gick i fyran. Vår musiklärare beordrade oss att skriva egna texter till kända melodier, och då var det en klasskompis som skrev om "Varmkorvsboogie" till "Ubåtsboogie" (eftersom det då siktades främmande ubåtar även då i svenska vatten). Den är ju aktuell idag igen då . Jag kommer till och med ihåg texten, tror jag. Typ såhär:

    "Det finns en ubåt som ligger utmed Aspöns strand
    Den skrämmer bort alla mänskor och varenda and
    Den har atombomb i magen
    Det gillas inte av lagen
    Det ska man inte ha, nej det är inte bra
    Det gillas inte av lagen

    Ubåtsboogie, ubåtsboogie, ubåtsboogie, ubåtsboogie, uuuuubåååååts, ubåtsboogie

    Den skickar miniubåtarna åt alla håll
    Man har ju ingen aning man har ingen koll
    Det springer grodmän på stranden
    Soldat med k-pist i handen
    Det ska man inte ha, nej det är inte bra
    Vi vill ju bada vid stranden

    Ubåtsboogie, ubåtsboogie, ubåtsboogie, ubåtsboogie, uuuuubåååååts, ubåtsboogie"

    Ah, nåt sånt. Genial text egentligen ju, undrar om hon skrev den helt själv?
    (Själv skrev jag en text till "Memory" från musikalen Cats - men den blev inte alls lika bra så den skriver jag inte här )

    (Och ja, det är inte klokt vilka grejer man har sparat på hårddisken i hjärnan ).
  15. Salander
    #8
    Nej fy. Men något är det de sett, helt klart.
  16. 8
    Nej fy. Men något är det de sett, helt klart.
  17. Salander
    #9
    Det lär ju inte påverka oss direkt men visst följer man med i det som händer nu när det är så nära.
  18. 9
    Det lär ju inte påverka oss direkt men visst följer man med i det som händer nu när det är så nära.
  19. Salander
    #10
    Jo såklart, men det lär inte bero på brist på vapen om man inte lyckas.
  20. 10
    Jo såklart, men det lär inte bero på brist på vapen om man inte lyckas.
  21. Salander
    #11
    Glömde: Att du kom ihåg hela texten? Haha ja hjärnan är obegriplig ibland.
  22. 11
    Glömde: Att du kom ihåg hela texten? Haha ja hjärnan är obegriplig ibland.
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Jamen visst är det märkligt??
    Jag konstaterade det häromsistens, att hjärnan är rätt lustig. Efter att jag fick stroken har jag fått jättedåligt närminne - jag glömmer namn och ord, jag byter ut ord helt oförhappandes, jag glömmer sånt jag ska göra, jag känner inte igen ansikten så bra, jag är som en dement person ungefär.
    ALLT glömmer jag. Utom just sångtexterna - jag kan tamejfasiken sjukt många sångtexter, som rinnande vatten.

    Jamen man får vara nöjd med det lilla....

    Hoppas att de hittar eventuella ubåtar snart!
  24. 12
    Jamen visst är det märkligt??
    Jag konstaterade det häromsistens, att hjärnan är rätt lustig. Efter att jag fick stroken har jag fått jättedåligt närminne - jag glömmer namn och ord, jag byter ut ord helt oförhappandes, jag glömmer sånt jag ska göra, jag känner inte igen ansikten så bra, jag är som en dement person ungefär.
    ALLT glömmer jag. Utom just sångtexterna - jag kan tamejfasiken sjukt många sångtexter, som rinnande vatten.

    Jamen man får vara nöjd med det lilla....

    Hoppas att de hittar eventuella ubåtar snart!
  25. Pyssling
    #13
    Läskigt! Jag har inte hängt med i nyhetsflödet idag, fullt ös på jobbet! Ska nog försöka läsa ikapp lite och se vad som händer/hänt....
  26. 13
    Läskigt! Jag har inte hängt med i nyhetsflödet idag, fullt ös på jobbet! Ska nog försöka läsa ikapp lite och se vad som händer/hänt....
  27. Salander
    #14
    Har väl inte hänt så mycket mer än det. Vägen ut på stora havet går via oss så det är väl därför de bevakar här.
  28. 14
    Har väl inte hänt så mycket mer än det. Vägen ut på stora havet går via oss så det är väl därför de bevakar här.
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #15

    Häftigt....

    jag hade tyckt det hade varit asspännande om jag hade bott så nära. Jag hade nog gått så när jag kan för att få en glimt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  30. 15
    Häftigt.... jag hade tyckt det hade varit asspännande om jag hade bott så nära. Jag hade nog gått så när jag kan för att få en glimt.
  31. Medlem sedan
    Nov 1998
    #16
    Spännande. Men kan det inte vara Upplevelsepresent AB?
    http://www.upplevelsepresent.se/sv/p...1/Ubatsaventyr
    Lasse där, han var en riktig spjuver.
    Hade varit bra reklam, den här uppståndelsen!
  32. 16
    Spännande. Men kan det inte vara Upplevelsepresent AB?
    http://www.upplevelsepresent.se/sv/p...1/Ubatsaventyr
    Lasse där, han var en riktig spjuver.
    Hade varit bra reklam, den här uppståndelsen!
  33. Medlem sedan
    Aug 2013
    #17
    Har försvarsmakten pinglat en signal till Upplevelsepresent AB, tro.
  34. 17
    Har försvarsmakten pinglat en signal till Upplevelsepresent AB, tro.
  35. Medlem sedan
    Nov 1998
    #18
    Nej, dom har säkert betydligt mer vidgade vyer, särskilt österut. Vill nog hellre ringa till Putte och skälla lite. Det hjälper nog inte ens om Upplevelsepresent AB skulle ringa och erkänna att det var dom.
  36. 18
    Nej, dom har säkert betydligt mer vidgade vyer, särskilt österut. Vill nog hellre ringa till Putte och skälla lite. Det hjälper nog inte ens om Upplevelsepresent AB skulle ringa och erkänna att det var dom.
  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
  38. 19
  39. Medlem sedan
    Nov 2002
    #20
    Så länge du inte tänkt höstbada eller färdas på vattnet är varken sjunkbomber eller ubåtsjaktorped farlig vilket är det som finns att tillgå för insats mot ubåt numera.
  40. 20
    Så länge du inte tänkt höstbada eller färdas på vattnet är varken sjunkbomber eller ubåtsjaktorped farlig vilket är det som finns att tillgå för insats mot ubåt numera.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar