Träning o mat
Träning
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Träning o mat

    Det är som A o O för mig, det lixom hänger ihop.
    Märker det så tydligt nu när jag ikke får träna, jag äter sämre o mindre o oregelbundet..
    Har gått ner 1½ kg nu på en vecka.. Och det vill jag ju ej!
    Vill så börja träna igen och komma igång med mat o proteindrycker..
    Är det något ni känner igen att ni äter bättre om ni tränar?
    It's an insane world, and i'm proud to be a part of it.
  2. 1
    Träning o mat Det är som A o O för mig, det lixom hänger ihop.
    Märker det så tydligt nu när jag ikke får träna, jag äter sämre o mindre o oregelbundet..
    Har gått ner 1½ kg nu på en vecka.. Och det vill jag ju ej!
    Vill så börja träna igen och komma igång med mat o proteindrycker..
    Är det något ni känner igen att ni äter bättre om ni tränar?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Ja absolut! I somras hade jag träningsvila i över en månad pga besvär med ländryggen. Till skillnad från dig gick jag upp några kilo då jag slarvade mycket mer med maten. Jag äter också sämre och mer oregelbundet om jag inte tränar. Jag blir alltid hungrig av träning, och då måste jag sköta mig bra.
  4. 2
    Ja absolut! I somras hade jag träningsvila i över en månad pga besvär med ländryggen. Till skillnad från dig gick jag upp några kilo då jag slarvade mycket mer med maten. Jag äter också sämre och mer oregelbundet om jag inte tränar. Jag blir alltid hungrig av träning, och då måste jag sköta mig bra.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3
    Känner absolut igen. Jag har varit förkyld en tid nu, och samtidigt haft långa dagar och resor på jobbet = inte tränat på nästan 2 veckor, bortsett från yoga och lite promenader. Har inte haft ork/lust/motivation att laga bra mat, och det blir lätt bara ingredienser på en tallrik istället för en maträtt. Men bra att du påminde mig, ska rycka upp mig!
  6. 3
    Känner absolut igen. Jag har varit förkyld en tid nu, och samtidigt haft långa dagar och resor på jobbet = inte tränat på nästan 2 veckor, bortsett från yoga och lite promenader. Har inte haft ork/lust/motivation att laga bra mat, och det blir lätt bara ingredienser på en tallrik istället för en maträtt. Men bra att du påminde mig, ska rycka upp mig!
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Ja man blir ju mer hungrig av att träna, men då har jag mer koll på när var o hur jag ska äta.. Nu kan det gå 6 tim utan att jag ätit nått..
    Måste försöka planera bättre helt enkelt!
  8. 4
    Ja man blir ju mer hungrig av att träna, men då har jag mer koll på när var o hur jag ska äta.. Nu kan det gå 6 tim utan att jag ätit nått..
    Måste försöka planera bättre helt enkelt!
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Ja men det blir lätt så.. man gör det enklaste bara för att få i sig nått.
    Men vi ska komma tillbaka i rätt spår igen, vi får påminna varandra här inne lite då o då
  10. 5
    Ja men det blir lätt så.. man gör det enklaste bara för att få i sig nått.
    Men vi ska komma tillbaka i rätt spår igen, vi får påminna varandra här inne lite då o då
  11. Medlem sedan
    Jan 2009
    #6
    Du har rätt. När jag tränat blir jag sugen på mer nyttig mat än om jag inte har tränat. Det blir mer morrötter och mindre chips och godis.
    Ha det gott!
  12. 6
    Du har rätt. När jag tränat blir jag sugen på mer nyttig mat än om jag inte har tränat. Det blir mer morrötter och mindre chips och godis.
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7
    Ja jag undrar varför det är så.
  14. 7
    Ja jag undrar varför det är så.
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8
    Kanske kroppen på något sätt fattar vad den behöver?
  16. 8
    Kanske kroppen på något sätt fattar vad den behöver?
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9
    Ja fast ikke behöver kroppen sämre mat när man ej tränar väl?
  18. 9
    Ja fast ikke behöver kroppen sämre mat när man ej tränar väl?
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10
    Nä, där har du faktiskt en poäng. Men jag tänkte att kroppen kanske fattar bättre vad den behöver när man tränar regelbundet?
  20. 10
    Nä, där har du faktiskt en poäng. Men jag tänkte att kroppen kanske fattar bättre vad den behöver när man tränar regelbundet?
  21. Medlem sedan
    Feb 1999
    #11
    Så har jag hört att det är! Det vill säga om man inte tränar så hamnar kroppen i hormonell obalans, och fattar inte vad den behöver. När man tränar kommer kroppen i balans och förstår vad den behöver.
  22. 11
    Så har jag hört att det är! Det vill säga om man inte tränar så hamnar kroppen i hormonell obalans, och fattar inte vad den behöver. När man tränar kommer kroppen i balans och förstår vad den behöver.
  23. Medlem sedan
    Jun 2002
    #12
    Ja så kan det ju vara, det lät ju mer vettigt
  24. 12
    Ja så kan det ju vara, det lät ju mer vettigt
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar