Doris som rimmar på ......
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Doris som rimmar på ......

    HJÄLP! !! Redan i magen så låg namnet Doris först på namnlistan. Och när hon sen kom till oss för snart 3 veckor sedan såg vi direkt att det var en Doris. .. MEN sen kom vi på. ... Doris rimmar på snoris och klitoris och plötsligt ekar detta i mitt huvud. .. Jag blir så ledsen vi gillar ju namnet. Men man vill ju inte bidra till att hon blir mobbad i framtiden. .. Fick även be en vän att låta bli att kalla henne "Dosan" Skapar jag ett problem som kanske inte kommer att bli ett problem eller ska vi hitta på ett annat namn. Snälla jag behöver era åsikter är då kluven.....
  2. 1
    Doris som rimmar på ...... HJÄLP! !! Redan i magen så låg namnet Doris först på namnlistan. Och när hon sen kom till oss för snart 3 veckor sedan såg vi direkt att det var en Doris. .. MEN sen kom vi på. ... Doris rimmar på snoris och klitoris och plötsligt ekar detta i mitt huvud. .. Jag blir så ledsen vi gillar ju namnet. Men man vill ju inte bidra till att hon blir mobbad i framtiden. .. Fick även be en vän att låta bli att kalla henne "Dosan" Skapar jag ett problem som kanske inte kommer att bli ett problem eller ska vi hitta på ett annat namn. Snälla jag behöver era åsikter är då kluven.....
  3. Medlem sedan
    Jun 2010
    #2
    Allt rimmar på något. Så är det. Och alla namn, eller i alla fall väldigt många, ger upphov till mer eller mindre charmiga smeknamn. Jag har alltid tyckt illa om smeknamnen som kommit av mitt eget namn och tagit avstånd från dem, även om de är etablerade smeknamn, och folk i min omgivning har respekterat detta. Det GÅR således att styra över. Jag tror det kommer gå över. Om några månader när ni inte kan ändra er längre (lika enkelt i alla fall) så kommer valet kännas tryggare. Ni kanske kan ge Doris ett par andranamn så att hon har något annat att välja mellan om hon själv skulle tycka Doris rimmar för mycket på Snoris nån gång i framtiden. För att vara på den säkra sidan. Jag tror faktiskt inte att du kommer komma på några namn som du vill ge din dotter som det inte går att rimma dumt på eller komma på mindre smakfulla smeknamn till så jag tycker ni ska behålla Doris, helt klart.
  4. 2
    Allt rimmar på något. Så är det. Och alla namn, eller i alla fall väldigt många, ger upphov till mer eller mindre charmiga smeknamn. Jag har alltid tyckt illa om smeknamnen som kommit av mitt eget namn och tagit avstånd från dem, även om de är etablerade smeknamn, och folk i min omgivning har respekterat detta. Det GÅR således att styra över. Jag tror det kommer gå över. Om några månader när ni inte kan ändra er längre (lika enkelt i alla fall) så kommer valet kännas tryggare. Ni kanske kan ge Doris ett par andranamn så att hon har något annat att välja mellan om hon själv skulle tycka Doris rimmar för mycket på Snoris nån gång i framtiden. För att vara på den säkra sidan. Jag tror faktiskt inte att du kommer komma på några namn som du vill ge din dotter som det inte går att rimma dumt på eller komma på mindre smakfulla smeknamn till så jag tycker ni ska behålla Doris, helt klart.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar