Tips på dipp?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Tips på dipp?

    Ikväll tänkte jag fixa lite grönsaker och dipp.
    Jag brukar ha typ morötter, gurka och paprika. Ibland blomkål.

    Till dip har jag tråkigt nog alltid haft såna där färdiga dippmixer som man har till chips.

    Men jag skulle vilja göra en egen dip!
    Googla kan jag själv, så det behöver ni inte göra åt mig . Men jag tänkte om nån har tips på nån god dippsås?
    För all del, om ni har testat nån "färdigdipp" som är jättegod också, så kan det vara intressant. Jag har inte testat så många.

    Och om ni har några roliga tips på gott att dippa?
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  2. 1
    Tips på dipp? Ikväll tänkte jag fixa lite grönsaker och dipp.
    Jag brukar ha typ morötter, gurka och paprika. Ibland blomkål.

    Till dip har jag tråkigt nog alltid haft såna där färdiga dippmixer som man har till chips.

    Men jag skulle vilja göra en egen dip!
    Googla kan jag själv, så det behöver ni inte göra åt mig . Men jag tänkte om nån har tips på nån god dippsås?
    För all del, om ni har testat nån "färdigdipp" som är jättegod också, så kan det vara intressant. Jag har inte testat så många.

    Och om ni har några roliga tips på gott att dippa?
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Vitlök av turkisk yoghurt, vitlök, ingefära, salt och peppar!

    Eller med sambal
  4. 2
    Vitlök av turkisk yoghurt, vitlök, ingefära, salt och peppar!

    Eller med sambal
  5. Medlem sedan
    Apr 2012
    #3
    Gräddfil och sweet chili är gott. Och så creme fraiche med smulad festaost och lite hackade oliver. Om man är sån
  6. 3
    Gräddfil och sweet chili är gott. Och så creme fraiche med smulad festaost och lite hackade oliver. Om man är sån
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Ingefära lät bra, det ska jag testa! Tack!
  8. 4
    Ingefära lät bra, det ska jag testa! Tack!
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    Inget tips, om jag skulle göra dip så hade jag öppnat kyl och skafferi och blandat ihop efter vad som kan verka bli gott. Svårt att säga vad jag skulle blanda i, det ser jag först när jag ser vad som finns.
    CF är godast att blanda med, men gräddfil är bättre eftersom det dippar bättre och inte rinner.

    Jag gillar Ranch, som är en pulverdippa.
  10. 5
    Inget tips, om jag skulle göra dip så hade jag öppnat kyl och skafferi och blandat ihop efter vad som kan verka bli gott. Svårt att säga vad jag skulle blanda i, det ser jag först när jag ser vad som finns.
    CF är godast att blanda med, men gräddfil är bättre eftersom det dippar bättre och inte rinner.

    Jag gillar Ranch, som är en pulverdippa.
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Jo, lite sån är jag nog Tack!

    Så kom jag på en annan god sak - avocado, creme fraiche, hackad rödlök, salt och peppar. Mums!
  12. 6
    Jo, lite sån är jag nog Tack!

    Så kom jag på en annan god sak - avocado, creme fraiche, hackad rödlök, salt och peppar. Mums!
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Ja, Ranch är en av de få jag testat, och den gillar jag. Ett säkert kort!
  14. 7
    Ja, Ranch är en av de få jag testat, och den gillar jag. Ett säkert kort!
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    Med grönmögelost och cf. Superbt o jag brukar ha lite päron klyftor oxå med grönsakerna
  16. 8
    Med grönmögelost och cf. Superbt o jag brukar ha lite päron klyftor oxå med grönsakerna
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Vi tycker det passar bra med tsatsiki. Blanda yoghurt med gurka som skurits i små bitar och sedan saltas så att vätskan dragits ur, pressad vitlök och svartpeppar.

    Gott är också att blanda mosad avokado med créme fraîche.
  18. 9
    Vi tycker det passar bra med tsatsiki. Blanda yoghurt med gurka som skurits i små bitar och sedan saltas så att vätskan dragits ur, pressad vitlök och svartpeppar.

    Gott är också att blanda mosad avokado med créme fraîche.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar