Tvättmaskinen låter illa
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    Tvättmaskinen låter illa

    nu igen. Det var flera månader sen sist. Låter som en jättehumla eller nåt. När tvätten var klar luktade det bajs i tvättrummet! Inget bajs finns. Förra veckan gjorde jag rent golvbrunnen och tömde en liten slang i tvättmaskinen samt rengjorde sil i tvättmaskinen. Tvättmaskinen är tre år gammal bara
  2. 1
    Tvättmaskinen låter illa nu igen. Det var flera månader sen sist. Låter som en jättehumla eller nåt. När tvätten var klar luktade det bajs i tvättrummet! Inget bajs finns. Förra veckan gjorde jag rent golvbrunnen och tömde en liten slang i tvättmaskinen samt rengjorde sil i tvättmaskinen. Tvättmaskinen är tre år gammal bara
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Jag skulle nog titta på silen en gång till, eller snarare ta bort silen, ta fram en bra ficklampa och lys in ordentligt och se om det inte är något som fastnat. Det kan vara något längre bak som fastnat.
    Hittar du inte något, så kör maskinen i 90 grader, då blir maskinen riktigt ren
  4. 2
    Jag skulle nog titta på silen en gång till, eller snarare ta bort silen, ta fram en bra ficklampa och lys in ordentligt och se om det inte är något som fastnat. Det kan vara något längre bak som fastnat.
    Hittar du inte något, så kör maskinen i 90 grader, då blir maskinen riktigt ren
  5. Gretah
    #3
    Fast jag törs inte köra den igen med tanke på humleljudet, det lät förskräckligt :/ Maken kommer hem på fredag så då får vi hjälpas åt. Sil och golvbrunn kan jag dock kolla igen.
  6. 3
    Fast jag törs inte köra den igen med tanke på humleljudet, det lät förskräckligt :/ Maken kommer hem på fredag så då får vi hjälpas åt. Sil och golvbrunn kan jag dock kolla igen.
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Missljud skulle jag nog tillkalla reparatör för... Har du hemförsäkring så kan den hjälpa om det är nåt illa.
  8. 4
    Missljud skulle jag nog tillkalla reparatör för... Har du hemförsäkring så kan den hjälpa om det är nåt illa.
  9. Gretah
    #5
    Tvättmaskinen är köpt på en av de stora kedjorna så vad ringer man för reparatör då?
  10. 5
    Tvättmaskinen är köpt på en av de stora kedjorna så vad ringer man för reparatör då?
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Gula sidorna , tvättmaskinsreparatör. Eller så ringer amn frimarn och frågar om de även reparerar, fast jag tror itne de gör de, deras installatörer verkar inte kunna mer än just det som står i deeras arbetsbeskrivning.
  12. 6
    Gula sidorna , tvättmaskinsreparatör. Eller så ringer amn frimarn och frågar om de även reparerar, fast jag tror itne de gör de, deras installatörer verkar inte kunna mer än just det som står i deeras arbetsbeskrivning.
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Kolla märket på maskinen och ring den som står listad på märkets hemsida i ditt närområde? På tex electrolux hemsida hittar man det under kundservice.
    Annars kan det mycket väl stå nåt på hemsidan till den kedja ni köpte den hos.
  14. 7
    Kolla märket på maskinen och ring den som står listad på märkets hemsida i ditt närområde? På tex electrolux hemsida hittar man det under kundservice.
    Annars kan det mycket väl stå nåt på hemsidan till den kedja ni köpte den hos.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar