Testat kesoyoghurt!
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Testat kesoyoghurt!

    Såg en ny produkt i min butik för ett tag sedan - kesoyoghurt. Någon av er som testat den? Jag älskar ju naturell yoghurt och jag gillar keso så jag kände att jag verkligen ville prova. Det fanns en med hallonsmak men jag köpte den naturella. Testade lite nu ikväll efter en promenad. Blev dock inte jätteförtjust... Tyckte mest den smakade vanlig keso - av yoghurten märkte jag typ... inget? Då kan man ju lika gärna köpa keso och yoghurt och blanda själv, det blir säkert dessutom billigare (även om denna såldes ut för 5 kr styck just nu). Nja, som sagt inte jätteimpad - hade önskat mer krämig yoghurtkänsla. Men jag kanske vänjer mig - har två-tre burkar till i kylen.

    Någon mer som testat? Vad tyckte ni?
  2. 1
    Testat kesoyoghurt! Såg en ny produkt i min butik för ett tag sedan - kesoyoghurt. Någon av er som testat den? Jag älskar ju naturell yoghurt och jag gillar keso så jag kände att jag verkligen ville prova. Det fanns en med hallonsmak men jag köpte den naturella. Testade lite nu ikväll efter en promenad. Blev dock inte jätteförtjust... Tyckte mest den smakade vanlig keso - av yoghurten märkte jag typ... inget? Då kan man ju lika gärna köpa keso och yoghurt och blanda själv, det blir säkert dessutom billigare (även om denna såldes ut för 5 kr styck just nu). Nja, som sagt inte jätteimpad - hade önskat mer krämig yoghurtkänsla. Men jag kanske vänjer mig - har två-tre burkar till i kylen.

    Någon mer som testat? Vad tyckte ni?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Har inte testat. Trist att du blev lite besviken, förstår din tanke att det skulle vara lite krämigt. Så skulle nog jag också tänka.
  4. 2
    Har inte testat. Trist att du blev lite besviken, förstår din tanke att det skulle vara lite krämigt. Så skulle nog jag också tänka.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Jag har testat. Märkte ingen större skillnad på den och på vanlig keso. Gillar båda så det var helt okej för min del.
  6. 3
    Jag har testat. Märkte ingen större skillnad på den och på vanlig keso. Gillar båda så det var helt okej för min del.
  7. Medlem sedan
    Jul 2001
    #4
    Gillar ju också båda - men man kunde ju inte låta bli att undra var yoghurten hade gömt sig...
  8. 4
    Gillar ju också båda - men man kunde ju inte låta bli att undra var yoghurten hade gömt sig...
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Precis! Vad är meningen med en ny produkt om den är förvillande lik den vanliga?
  10. 5
    Precis! Vad är meningen med en ny produkt om den är förvillande lik den vanliga?
  11. Medlem sedan
    Jul 2001
    #6
    Alltså, det var inget fel på smaken men det smakade liksom keso... Jag hade tänkt mig att det kanske skulle vara LITE mere skillnad annars känns det ju liksom lite meningslöst att köpa...
  12. 6
    Alltså, det var inget fel på smaken men det smakade liksom keso... Jag hade tänkt mig att det kanske skulle vara LITE mere skillnad annars känns det ju liksom lite meningslöst att köpa...
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Det åt jag en del av när jag bodde i Tyskland för många år sedan och då påminde den mest om Risifrutti, dvs kändes inte direkt nyttig alls
  14. 7
    Det åt jag en del av när jag bodde i Tyskland för många år sedan och då påminde den mest om Risifrutti, dvs kändes inte direkt nyttig alls
  15. Medlem sedan
    Jul 2001
    #8
    Kan tänka mig att den smaksatta varianten med hallon kan vara lite åt det hållet (fanns också i affären) fast kanske något nyttigare och mindre söt. Jag har dock bara testat den naturella, som visserligen verkar nyttig och god och så, men å andra sidan smakar som en vanlig naturell keso.
  16. 8
    Kan tänka mig att den smaksatta varianten med hallon kan vara lite åt det hållet (fanns också i affären) fast kanske något nyttigare och mindre söt. Jag har dock bara testat den naturella, som visserligen verkar nyttig och god och så, men å andra sidan smakar som en vanlig naturell keso.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar