Skånetjej om wisc-test
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Skånetjej om wisc-test

    Som jag har förstått det och som jag har upplevt så får inte skolpersonalen läsa ett utredningsresultat. Utan det presenteras av psykologen för föräldrar och berörd personnal. Resultatet ligger sedan hos skolsyster och får inte tittas på av vem som helst och du som förälder ska godkänna vilka som få läsa.

    För oss har det varit så att psykologen först tagit resultatet med oss föräldrar och sedan med oss föräldrar och berörd skolpersonal. Vi har också varit med i diskussionen kring resultatet med psykologen och kring diagnosen som sattes etc.

    Sen frågade du om att man som förälder är med så skulle jag säga efter att ha provat båda varianternaatt det är bäst att INTE vara med som förälder. Men det beror kanske på barnet också. Jag upplevde att testgenomförandet blev bättre om vi föräldrar inte var med (sonen riktade sig mot mig ibland i frågor som tex får jag gå härifrån nu osv).
    Thess
  2. 1
    Skånetjej om wisc-test Som jag har förstått det och som jag har upplevt så får inte skolpersonalen läsa ett utredningsresultat. Utan det presenteras av psykologen för föräldrar och berörd personnal. Resultatet ligger sedan hos skolsyster och får inte tittas på av vem som helst och du som förälder ska godkänna vilka som få läsa.

    För oss har det varit så att psykologen först tagit resultatet med oss föräldrar och sedan med oss föräldrar och berörd skolpersonal. Vi har också varit med i diskussionen kring resultatet med psykologen och kring diagnosen som sattes etc.

    Sen frågade du om att man som förälder är med så skulle jag säga efter att ha provat båda varianternaatt det är bäst att INTE vara med som förälder. Men det beror kanske på barnet också. Jag upplevde att testgenomförandet blev bättre om vi föräldrar inte var med (sonen riktade sig mot mig ibland i frågor som tex får jag gå härifrån nu osv).
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Jag har aldrig som lärare fått se något test utan fått berättat av psykologen det vi behöver veta
  4. 2
    Jag har aldrig som lärare fått se något test utan fått berättat av psykologen det vi behöver veta
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar