Allis, ang försenat läkarbesök.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Allis, ang försenat läkarbesök.

    Dels står det på någon informationsaffisch på de ställena jag varit på. Sedan har jag läst om det på Region Skånes hemsida också. Googlade lite snabbt nu men hittade inget. Såg dock att på Gotland får man tillbaka 100 kr om man får vänta mer än en halvtimme.

    Första gången jag glömdes bort, så var det läkaren som följde med mig till receptionen och sa till att jag skulle ha tillbaka pengarna. Mycket vänligt av honom, men det var en ögonläkare och jag har träffat rätt många och de är väldigt bra och trevliga
  2. 1
    Allis, ang försenat läkarbesök. Dels står det på någon informationsaffisch på de ställena jag varit på. Sedan har jag läst om det på Region Skånes hemsida också. Googlade lite snabbt nu men hittade inget. Såg dock att på Gotland får man tillbaka 100 kr om man får vänta mer än en halvtimme.

    Första gången jag glömdes bort, så var det läkaren som följde med mig till receptionen och sa till att jag skulle ha tillbaka pengarna. Mycket vänligt av honom, men det var en ögonläkare och jag har träffat rätt många och de är väldigt bra och trevliga
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Så är det i Västra Götalandsregionen, och har varit i några år - har man fått vänta mer än 30 minuter efter utsatt tid så får man pengarna tillbaka (men vård ändå, såklart, om än försenat ).

    http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/R...stra-Gotaland/
  4. 2
    Så är det i Västra Götalandsregionen, och har varit i några år - har man fått vänta mer än 30 minuter efter utsatt tid så får man pengarna tillbaka (men vård ändå, såklart, om än försenat ).

    http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/R...stra-Gotaland/
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3
    Tack! Nu hittade jag en riktig fuling, på de nya affischerna från 2014 finns inte den raden med (det gör den på den gamla) men det står i dokumenten på webben. Hmmmmm, inte bra, då kan ju patienter tro att det tagits bort.

    Reumatologen är alltid sen. Det har aldrig hänt att det ens handlat om en kvart, mer åt 45 minuter - 1 timme. Jag tänker att det måste vara ett helt onödigt stressmoment för alla inblandade, patienter blir trötta av väntan, läkare stressade av att aldrig hinna inom föreskriven tid. Har man lite justa argument för att det lönar sig att ha ett annat system så tror jag att de lyssnar bättre.

    Tack igen för att du tog upp det!
  6. 3
    Tack! Nu hittade jag en riktig fuling, på de nya affischerna från 2014 finns inte den raden med (det gör den på den gamla) men det står i dokumenten på webben. Hmmmmm, inte bra, då kan ju patienter tro att det tagits bort.

    Reumatologen är alltid sen. Det har aldrig hänt att det ens handlat om en kvart, mer åt 45 minuter - 1 timme. Jag tänker att det måste vara ett helt onödigt stressmoment för alla inblandade, patienter blir trötta av väntan, läkare stressade av att aldrig hinna inom föreskriven tid. Har man lite justa argument för att det lönar sig att ha ett annat system så tror jag att de lyssnar bättre.

    Tack igen för att du tog upp det!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar