Litet delmål uppnått....
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Litet delmål uppnått....

    Det har ju inte alls gått bra för mig med vikten det senaste 1,5 året. Har oftast legat 5-6 kilon över den vikt som jag tycker är helt OK. Har saknat viljan och engagemanget, har bara orkar vara nyttig i korta perioder och sedan har jag tröttnat och slarvat. Har inte heller kunnat träna som jag velat pga skada och då har jag tappat allt träningssug tyvärr.

    Men i eftermiddags fick jag en glad överraskning på gymmets våg - var äntligen nere under 65 kg (64,5 kg). Vet att den vågen brukar visa ca ett halvt kilo mindre än min hemmavåg och jag vet ju inte vilken som visar rätt. Men det var ändå jättejätteskönt att vara under 65 kg. Nu ska jag fortsätta kampen och hoppas att jag kan nå 62 kg så småningom. I så fall har jag bestämt mig för att vara nöjd, jag struntar i att försöka nå 59 kg (som var vikten jag hade 2010 men som var svår att hålla). Så 62 får bli mitt mål från och med nu; det har jag vägt under några perioder och det är en OK vikt. Så 62 - here I come!!!

    Får väl ändå vara glad att vikten inte steg ännu mer under denna period. Jag har ju vägt lite över 80 kg under många år på 90-talet och det är jag inte sugen på att göra igen för det var alldeles för mycket för min längd och jag trivdes inte alls då.
  2. 1
    Litet delmål uppnått.... Det har ju inte alls gått bra för mig med vikten det senaste 1,5 året. Har oftast legat 5-6 kilon över den vikt som jag tycker är helt OK. Har saknat viljan och engagemanget, har bara orkar vara nyttig i korta perioder och sedan har jag tröttnat och slarvat. Har inte heller kunnat träna som jag velat pga skada och då har jag tappat allt träningssug tyvärr.

    Men i eftermiddags fick jag en glad överraskning på gymmets våg - var äntligen nere under 65 kg (64,5 kg). Vet att den vågen brukar visa ca ett halvt kilo mindre än min hemmavåg och jag vet ju inte vilken som visar rätt. Men det var ändå jättejätteskönt att vara under 65 kg. Nu ska jag fortsätta kampen och hoppas att jag kan nå 62 kg så småningom. I så fall har jag bestämt mig för att vara nöjd, jag struntar i att försöka nå 59 kg (som var vikten jag hade 2010 men som var svår att hålla). Så 62 får bli mitt mål från och med nu; det har jag vägt under några perioder och det är en OK vikt. Så 62 - here I come!!!

    Får väl ändå vara glad att vikten inte steg ännu mer under denna period. Jag har ju vägt lite över 80 kg under många år på 90-talet och det är jag inte sugen på att göra igen för det var alldeles för mycket för min längd och jag trivdes inte alls då.
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Grattis och bra jobbat! Har också börjat gå ner lite.
  4. 2
    Grattis och bra jobbat! Har också börjat gå ner lite.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Grattis och bra jobbat
  6. 3
    Grattis och bra jobbat
  7. Medlem sedan
    Jul 2001
    #4
    Tack thess, och skönt att höra att det går åt rätt håll för dig också!
  8. 4
    Tack thess, och skönt att höra att det går åt rätt håll för dig också!
  9. Medlem sedan
    Jul 2001
    #5
    Tack! 😊
  10. 5
    Tack! 😊
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6

    Litet delmål uppnått....

    Yay, bra jobbat!
  12. 6
    Litet delmål uppnått.... Yay, bra jobbat!
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7
    Härligt! Bra att du känner dig trygg i att revidera dina mål! Det är ju så att vi som börjar bli äldre *harkel* ofta har svårare att tappa i vikt... Så grattis!
  14. 7
    Härligt! Bra att du känner dig trygg i att revidera dina mål! Det är ju så att vi som börjar bli äldre *harkel* ofta har svårare att tappa i vikt... Så grattis!
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8
    Vad skönt att det börjar ljusna på flera punkter! Lycka till med resan mot målvikten nu!
  16. 8
    Vad skönt att det börjar ljusna på flera punkter! Lycka till med resan mot målvikten nu!
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    Håller med om att det är svårare nu än för tio år sedan. Tur att jag är så förbankat envis!
  18. 9
    Håller med om att det är svårare nu än för tio år sedan. Tur att jag är så förbankat envis!
  19. Medlem sedan
    Jul 2001
    #10
    Tack Ikwood! Håller verkligen med! Kände absolut att det hände något vid 40 - det blev ännu svårare att tappa vikt! Surt! Så ja - jag får nog flytta målet lite för att undvika friustration och pannan i väggen!
  20. 10
    Tack Ikwood! Håller verkligen med! Kände absolut att det hände något vid 40 - det blev ännu svårare att tappa vikt! Surt! Så ja - jag får nog flytta målet lite för att undvika friustration och pannan i väggen!
  21. Medlem sedan
    Jul 2001
    #11
    TACK alla snälla för glada tillrop! Imorse visade även hemmavågen 64,5 kg, så nu vågar jag nog på allvar hoppas att jag är under 65 va?
  22. 11
    TACK alla snälla för glada tillrop! Imorse visade även hemmavågen 64,5 kg, så nu vågar jag nog på allvar hoppas att jag är under 65 va?
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12
    Om jag inte tappat all min matematiska förmåga, är 64,5 definitivt mindre än 65. Grattis!!
  24. 12
    Om jag inte tappat all min matematiska förmåga, är 64,5 definitivt mindre än 65. Grattis!!
  25. Medlem sedan
    Jul 2001
    #13
    Tack - då räknade jag rätt alltså...
  26. 13
    Tack - då räknade jag rätt alltså...
  27. Medlem sedan
    Jun 2002
    #14
    Vad roligt för dig! Hoppas det gör så att träningssuget komma igång ordentligt
  28. 14
    Vad roligt för dig! Hoppas det gör så att träningssuget komma igång ordentligt
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar