Uppdatering från IVF-livet
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    May 2014
    #1

    Uppdatering från IVF-livet

    Som rubriken antyder: när man går igenom en IVF process så känns det verkligen som hela livet handlar om det. Tänkte i alla fall uppdatera lite! Vi började som sagt med sprutor i söndags och idag var vi på första kontrollen. Genom ett VUL kontrollerade läkaren hur äggblåsorna ser ut och hur kroppen har reagerat hittills. Vår doktor kunde se ungefär 14 äggblåsor som håller på att växa och det var tydligen väldigt bra! Jag fick order om att sänka halten på en av sprutorna, och nu ska vi fortsätta med sprutor fredag-söndag. På måndag morgon ska vi tillbaka för ett nytt VUL. Preliminär äggplocksdag är på onsdag nästa vecka! Iiih, så pirrig, rädd och förväntansfull på samma gång...
  2. 1
    Uppdatering från IVF-livet Som rubriken antyder: när man går igenom en IVF process så känns det verkligen som hela livet handlar om det. Tänkte i alla fall uppdatera lite! Vi började som sagt med sprutor i söndags och idag var vi på första kontrollen. Genom ett VUL kontrollerade läkaren hur äggblåsorna ser ut och hur kroppen har reagerat hittills. Vår doktor kunde se ungefär 14 äggblåsor som håller på att växa och det var tydligen väldigt bra! Jag fick order om att sänka halten på en av sprutorna, och nu ska vi fortsätta med sprutor fredag-söndag. På måndag morgon ska vi tillbaka för ett nytt VUL. Preliminär äggplocksdag är på onsdag nästa vecka! Iiih, så pirrig, rädd och förväntansfull på samma gång...
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Shit vad spännande!!!!! Fortsätt gärna uppdatera här så vi får följa med på er resa kram!!
  4. 2
    Shit vad spännande!!!!! Fortsätt gärna uppdatera här så vi får följa med på er resa kram!!
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    Gud vad spännande känner att jag får lite pirr i magen bara av att läsa det du skriver så jag vill inte veta hur det känns i din
  6. 3
    Gud vad spännande känner att jag får lite pirr i magen bara av att läsa det du skriver så jag vill inte veta hur det känns i din
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar