vad kostar det ungefär tror ni
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    vad kostar det ungefär tror ni

    att hyra in tjänsten för att tapetsera om en hall? Det är en plottrigt hall med många garderobsdörrar (som oxå ska tapetseras) och jag gissar att det är flera lager tapeter under att behöva riva först.
    I kvm vete tusan vad det är men en mittemellan stor hall Inga mönsterpassningar av tapeterna utan bara vanliga enfärgade.
  2. 1
    vad kostar det ungefär tror ni att hyra in tjänsten för att tapetsera om en hall? Det är en plottrigt hall med många garderobsdörrar (som oxå ska tapetseras) och jag gissar att det är flera lager tapeter under att behöva riva först.
    I kvm vete tusan vad det är men en mittemellan stor hall Inga mönsterpassningar av tapeterna utan bara vanliga enfärgade.
  3. Medlem sedan
    Jul 2013
    #2
    7000-9000kr med ROT tror jag. Frågan är bara hur lätt det är att hitta en målarfirma om vill ta ett sådant litet arbete.
  4. 2
    7000-9000kr med ROT tror jag. Frågan är bara hur lätt det är att hitta en målarfirma om vill ta ett sådant litet arbete.
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    så mycket?
    Hm tror vi betalade bara lite till för betydligt fler rum när vi flyttade in!
  6. 3
    så mycket?
    Hm tror vi betalade bara lite till för betydligt fler rum när vi flyttade in!
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Vi hyrde in en målare som tapetserade båda barnens rum plus målade taken i dem för några år sedan. Jag har för mig att det kostade typ 6000 eller så.
  8. 4
    Vi hyrde in en målare som tapetserade båda barnens rum plus målade taken i dem för några år sedan. Jag har för mig att det kostade typ 6000 eller så.
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    lät lite rimligare
    Det här är max en dags jobb uppskattar jag det till. Inget tak som ska målas utan bara tapetsera hallen.
  10. 5
    lät lite rimligare
    Det här är max en dags jobb uppskattar jag det till. Inget tak som ska målas utan bara tapetsera hallen.
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    Jag tror målaren var här typ 2 halvdagar med torktid etc så jag tror absolut inte det är dyrare. Våra rum är halvsmå men lätt-tapetserade, det som krävde litet mer var takmålningen. Ni borde kunna komma undan med högst 6000 tycker jag, utan att egentligen veta alls...
  12. 6
    Jag tror målaren var här typ 2 halvdagar med torktid etc så jag tror absolut inte det är dyrare. Våra rum är halvsmå men lätt-tapetserade, det som krävde litet mer var takmålningen. Ni borde kunna komma undan med högst 6000 tycker jag, utan att egentligen veta alls...
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    min släkting som var här nyss o kikade sa att maxtid för allt jobb är 4-5 timmar. Så det kan inte bli så himla dyrt ( hoppas jag
    Tack!
  14. 7
    min släkting som var här nyss o kikade sa att maxtid för allt jobb är 4-5 timmar. Så det kan inte bli så himla dyrt ( hoppas jag
    Tack!
  15. Medlem sedan
    Jul 2013
    #8
    Du skriver att det är en plottrig hall och att det är flera lager tapet som ska bort, det tar tid, ska göras underarbete, spackel som ska torka. Även om det inte är mönsterpassning så måste nog målaren mönsterpassa då det är plottrigt samt garderobsdörrarna. Jag tror att din släkting måste räknat fel på tiden. Det tar nog fyra fem timmar att få ordning på underlaget, Ta bort tapet, spackla, slipa osv.
  16. 8
    Du skriver att det är en plottrig hall och att det är flera lager tapet som ska bort, det tar tid, ska göras underarbete, spackel som ska torka. Även om det inte är mönsterpassning så måste nog målaren mönsterpassa då det är plottrigt samt garderobsdörrarna. Jag tror att din släkting måste räknat fel på tiden. Det tar nog fyra fem timmar att få ordning på underlaget, Ta bort tapet, spackla, slipa osv.
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    kanske, men eftersom vi betalade ca 10 000 kr eller så för flera rum i huset för bara några år sedan så känns den summan du säger väldigt dyr faktiskt.
    Det visar sig väl gissar jag när offerterna kommer
  18. 9
    kanske, men eftersom vi betalade ca 10 000 kr eller så för flera rum i huset för bara några år sedan så känns den summan du säger väldigt dyr faktiskt.
    Det visar sig väl gissar jag när offerterna kommer
  19. Medlem sedan
    Jul 2013
    #10
    Ja meddela gärna vad det blir för pris. Jag upplever det som att priserna höjts rätt rejält senaste åren.
  20. 10
    Ja meddela gärna vad det blir för pris. Jag upplever det som att priserna höjts rätt rejält senaste åren.
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    så kanske det är. Vi får se Men några 8-9000 för att tapetsera en hall kommer jag inte kunna betala!
  22. 11
    så kanske det är. Vi får se Men några 8-9000 för att tapetsera en hall kommer jag inte kunna betala!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar