Lättare högskoleprov än vanligt?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Lättare högskoleprov än vanligt?

    Ordförståelsen brukar de ju publicera i SvD och nog brukar det alltid finnas något eller några ord där man inte är riktigt säker, någon term som används inom ett särskilt område eller så. I år tycker jag att det var väldigt mycket enklare än vanligt. Eller?

    Prova här: http://quiz.svd.se/?sTid=2183

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Lättare högskoleprov än vanligt? Ordförståelsen brukar de ju publicera i SvD och nog brukar det alltid finnas något eller några ord där man inte är riktigt säker, någon term som används inom ett särskilt område eller så. I år tycker jag att det var väldigt mycket enklare än vanligt. Eller?

    Prova här: http://quiz.svd.se/?sTid=2183
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Jag fick 19 av 20.
    Tror jag brukar ha 17-19 av 20 på såna där test.
  4. 2
    Jag fick 19 av 20.
    Tror jag brukar ha 17-19 av 20 på såna där test.
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Är kaxig nog att säga, att jag brukar ha alla rätt. Så även denna gång.
  6. 3
    Är kaxig nog att säga, att jag brukar ha alla rätt. Så även denna gång.
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Ja, det tyckte jag också. Precis som du tycker jag att man alltid tvekar på något. Men inte i år.
  8. 4
    Ja, det tyckte jag också. Precis som du tycker jag att man alltid tvekar på något. Men inte i år.
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    19 av 20
  10. 5
    19 av 20
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Jag låg där jag brukar ungefär, typ 17-18. Är väl lika dum som vanligt
  12. 6
    Jag låg där jag brukar ungefär, typ 17-18. Är väl lika dum som vanligt
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Bara 17-18? Ja gud vad korkad du måste vara *helt fördomsfri*
  14. 7
    Bara 17-18? Ja gud vad korkad du måste vara *helt fördomsfri*
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8
    20 av 20 hade jag. Brukar ha alla rätt.
  16. 8
    20 av 20 hade jag. Brukar ha alla rätt.
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Ja det är ett under att jag inte ramlar omkull oftare typ.
  18. 9
    Ja det är ett under att jag inte ramlar omkull oftare typ.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Men jag hade alla rätt på ett sånt där rockbands-quiz, och det är ju viktigare trots allt.
  20. 10
    Men jag hade alla rätt på ett sånt där rockbands-quiz, och det är ju viktigare trots allt.
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Haha ja där skulle jag ju vara glad om jag fick 5 av 20 typ
  22. 11
    Haha ja där skulle jag ju vara glad om jag fick 5 av 20 typ
  23. Medlem sedan
    Mar 2006
    #12
    Precis vad jag tänkte när jag gjorde den efter länkning på FB. Brukar ha lättast för ord- och läsdelarna men det brukar vara ord som man måste tänka till mer om och testa översättningar till andra språk. Blev lite sugen på att testa att skriva hela igen, var nog 14 år sedan sist men jag tycker det är jättekul!
  24. 12
    Precis vad jag tänkte när jag gjorde den efter länkning på FB. Brukar ha lättast för ord- och läsdelarna men det brukar vara ord som man måste tänka till mer om och testa översättningar till andra språk. Blev lite sugen på att testa att skriva hela igen, var nog 14 år sedan sist men jag tycker det är jättekul!
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Rockband? Vad är det för något?
  26. 13
    Rockband? Vad är det för något?
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Hav förtröstan Valerina, det går att träna upp sig
  28. 14
    Hav förtröstan Valerina, det går att träna upp sig
  29. Medlem sedan
    Dec 2005
    #15
    Eftersom alla här skrev 2.0 redan i förskoleåldern så kan man anta att det var skitlätt för alla.

    Det där med högskoleprov är lite tur och otur ibland också. Sist jag skrev var de svenska texterna texter inom två områden som jag är kunnig och påläst på. Klar fördel för mig alltså på läsförståelsen.

    Annars är jag lite chockad över att det är så pass enkelt att ta sig in på utb via högskoleprov, jag hade tex kommit in på allt i uppsala förutom läkare och jurist och någon civ ing utb men å andra sidan var betygsinflationen ibte så stor på min tid.
  30. 15
    Eftersom alla här skrev 2.0 redan i förskoleåldern så kan man anta att det var skitlätt för alla.

    Det där med högskoleprov är lite tur och otur ibland också. Sist jag skrev var de svenska texterna texter inom två områden som jag är kunnig och påläst på. Klar fördel för mig alltså på läsförståelsen.

    Annars är jag lite chockad över att det är så pass enkelt att ta sig in på utb via högskoleprov, jag hade tex kommit in på allt i uppsala förutom läkare och jurist och någon civ ing utb men å andra sidan var betygsinflationen ibte så stor på min tid.
  31. Gretah
    #16
    20 av 20 Inte dåligt av en lågutbildad gås. Tvekade dock något över allegori och bilateral.
  32. 16
    20 av 20 Inte dåligt av en lågutbildad gås. Tvekade dock något över allegori och bilateral.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Men orka
  34. 17
    Men orka
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #18

    Jaaa, jag fick 22 av...

    20, inte illa
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  36. 18
    Jaaa, jag fick 22 av... 20, inte illa
  37. Medlem sedan
    Nov 2003
    #19
    Ord-delen brukar jag spika, så även i år. Jag tycker att statistikdelen är svårast. En gång i tiden var jag duktig på sånt som högskoleprovet, har aldrig skrivit 2,0 men 1,95, och tog mig in på universitetet på detta (på den tiden var det svårt att komma in på apotekarutbildningen). Numera är jag långsammare i hjärnan. Hårddisken är nästan full.
  38. 19
    Ord-delen brukar jag spika, så även i år. Jag tycker att statistikdelen är svårast. En gång i tiden var jag duktig på sånt som högskoleprovet, har aldrig skrivit 2,0 men 1,95, och tog mig in på universitetet på detta (på den tiden var det svårt att komma in på apotekarutbildningen). Numera är jag långsammare i hjärnan. Hårddisken är nästan full.
  39. Medlem sedan
    Dec 2005
    #20
    Jag har länge misstänkt att du är överintelligent.
  40. 20
    Jag har länge misstänkt att du är överintelligent.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar