Kort arbetsdag idag :)
Ordet är fritt
  1. ÅJ67 m 3 kidz
    #1

    Kort arbetsdag idag :)

    En förmån som jag inte kände till när jag började jobba inom kommunen var att man jobbar kort dag dag före helgdag (i alla fall inom den kommunen jag är anställd). En himla trevlig anställningsförmån tycker jag. Hur har ni det idag, lediga, kortare arbetsdag eller fulltid?
  2. 1
    Kort arbetsdag idag :) En förmån som jag inte kände till när jag började jobba inom kommunen var att man jobbar kort dag dag före helgdag (i alla fall inom den kommunen jag är anställd). En himla trevlig anställningsförmån tycker jag. Hur har ni det idag, lediga, kortare arbetsdag eller fulltid?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Jag skulle vilja tillägga att kort arbetsdag gäller för de yrkesgrupper och arbetsplatser där det fungerar, jobbar man på vårdavdelning eller inom hemtjänsten eller på dagis kan man knappast gå hem kl 13 idag

    Vi hade så förut. Jag började jobba här jan 2012 och fram till och med våren 2014 hade vi så att vi gick sluta kl 13 dag före röd dag om arbetet så tillät. Men sen kom nån på att det inte var alla förvaltningar inom landstinget som hade den regeln och det skulle vara lika för alla. Vår förvaltning var en av de få som hade det så då plockade de bort den för oss
  4. 2
    Jag skulle vilja tillägga att kort arbetsdag gäller för de yrkesgrupper och arbetsplatser där det fungerar, jobbar man på vårdavdelning eller inom hemtjänsten eller på dagis kan man knappast gå hem kl 13 idag

    Vi hade så förut. Jag började jobba här jan 2012 och fram till och med våren 2014 hade vi så att vi gick sluta kl 13 dag före röd dag om arbetet så tillät. Men sen kom nån på att det inte var alla förvaltningar inom landstinget som hade den regeln och det skulle vara lika för alla. Vår förvaltning var en av de få som hade det så då plockade de bort den för oss
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Vårt avtal säger 4 timmar, så vi stänger vid 12:00. väldigt skönt. Men nu går ajg och funderar, vad ska vi göra av den halvdag som kommer till skänks? vill inte åka hem och städa eller något annat tråkigt.
  6. 3
    Vårt avtal säger 4 timmar, så vi stänger vid 12:00. väldigt skönt. Men nu går ajg och funderar, vad ska vi göra av den halvdag som kommer till skänks? vill inte åka hem och städa eller något annat tråkigt.
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Jobbar oxå kommunalt, har halvdag idag :-)
  8. 4
    Jobbar oxå kommunalt, har halvdag idag :-)
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #5
    Heldag, men troligen kommer det bli tomt framåt eftermiddagen, så jag kommer nog inte arbeta hela dagen
  10. 5
    Heldag, men troligen kommer det bli tomt framåt eftermiddagen, så jag kommer nog inte arbeta hela dagen
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    Ingen kort arbetsdag idag! Vi har tre dagar utöver semestern som vi kan plocka ut sådana här dagar då många jobbar kort dag eller inte alls. Jag ska jobba heldag idag för jag har redan plockat ut mina dagar, fast jag ska gå redan kl 14 (kom till jobbet 6:45).
  12. 6
    Ingen kort arbetsdag idag! Vi har tre dagar utöver semestern som vi kan plocka ut sådana här dagar då många jobbar kort dag eller inte alls. Jag ska jobba heldag idag för jag har redan plockat ut mina dagar, fast jag ska gå redan kl 14 (kom till jobbet 6:45).
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7
    VI är hellediga eftersom vi jobbar in några dagar per år, jag jobbar statligt. Jag skall dock jobba några timmar hemifrån, passar på medans barnen fortfarande sover.
  14. 7
    VI är hellediga eftersom vi jobbar in några dagar per år, jag jobbar statligt. Jag skall dock jobba några timmar hemifrån, passar på medans barnen fortfarande sover.
  15. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #8

    Normal tid

    Jag tror att det är betydligt ovanligare inom det privata att ha kvar det där med kort dag före röd dag. Å andra sidan har man kanske oftare flextid så folk kan få ihop det ändå om de behöver.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  16. 8
    Normal tid Jag tror att det är betydligt ovanligare inom det privata att ha kvar det där med kort dag före röd dag. Å andra sidan har man kanske oftare flextid så folk kan få ihop det ändå om de behöver.
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    En helt vanlig dag. Det hade inte uppskattats om vi stängt efter lunch bara för att det är allhelgonadagen imorron.
  18. 9
    En helt vanlig dag. Det hade inte uppskattats om vi stängt efter lunch bara för att det är allhelgonadagen imorron.
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Jobbar som vanligt men....

    slutar alltid tidigt på fredagar så för mig är det inget märkvärdigt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  20. 10
    Jobbar som vanligt men.... slutar alltid tidigt på fredagar så för mig är det inget märkvärdigt.
  21. Salander
    #11
    Helt vanlig dag för mig. Maken som jobbar statligt hade halvdag.
  22. 11
    Helt vanlig dag för mig. Maken som jobbar statligt hade halvdag.
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Avkortad dag, men jag har tagit ledigt från mina timmar.
  24. 12
    Avkortad dag, men jag har tagit ledigt från mina timmar.
  25. Medlem sedan
    Mar 2003
    #13
    Som vanligt (kommunalanställd)
  26. 13
    Som vanligt (kommunalanställd)
  27. Kerstimärta
    #14
    Valde vara helt ledig idag.
  28. 14
    Valde vara helt ledig idag.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar