Krakow-rapport
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Krakow-rapport

    Krakow var en fantastisk stad, med fantastiskt mycket god mat för mig som vegetarian. Åt bland annat helt ljuvliga kåldolmar fyllda med svamp på en restaurang i de judiska kvarteren.

    Mitt resesällskap drack en hel del öl- och vin på kvällarna, och till frukost åts det söta bakverk, till mellis både chips och choklad. Anammade jag det beteendet? NEJ! Det enda söta jag fick i mig under veckan var när jag köpte en kaffe i en automat i Auschwitz. Rundturen hade en paus mitt på dagen, och vi hade beställt lunchpaket. Lunchpaketet visade sig bestå av en ostmacka och en flaska vatten. :/ Situationen krävde kaffe, och när det visade sig vara sött, ja, då fick det bli så. Med tanke på platsen och stämningen där, kändes det totalt oviktigt.

    Fick ihop en hel massa vardagsmotion, säkert tre-fyra mil, eftersom att vi förflyttade oss till fots mestadels av tiden. En mycket bra resa, både jobb- och matmässigt!
  2. 1
    Krakow-rapport Krakow var en fantastisk stad, med fantastiskt mycket god mat för mig som vegetarian. Åt bland annat helt ljuvliga kåldolmar fyllda med svamp på en restaurang i de judiska kvarteren.

    Mitt resesällskap drack en hel del öl- och vin på kvällarna, och till frukost åts det söta bakverk, till mellis både chips och choklad. Anammade jag det beteendet? NEJ! Det enda söta jag fick i mig under veckan var när jag köpte en kaffe i en automat i Auschwitz. Rundturen hade en paus mitt på dagen, och vi hade beställt lunchpaket. Lunchpaketet visade sig bestå av en ostmacka och en flaska vatten. :/ Situationen krävde kaffe, och när det visade sig vara sött, ja, då fick det bli så. Med tanke på platsen och stämningen där, kändes det totalt oviktigt.

    Fick ihop en hel massa vardagsmotion, säkert tre-fyra mil, eftersom att vi förflyttade oss till fots mestadels av tiden. En mycket bra resa, både jobb- och matmässigt!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Härligt att du känner att du fick en bra resa
  4. 2
    Härligt att du känner att du fick en bra resa
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Jättebra jobbat, låter som en toppenresa!
  6. 3
    Jättebra jobbat, låter som en toppenresa!
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4
    Kul att läsa och bra jobbat!! Skulle gärna åka till Krakow en dag 😊
  8. 4
    Kul att läsa och bra jobbat!! Skulle gärna åka till Krakow en dag 😊
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar