Och så är det ju fredag
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Och så är det ju fredag

    och den obligatoriska frågan är ju vad ni ska göra i helgen?

    Själv ska jag nog göra något så spännande som att putsa fönster och bjuda svägerskan på middag. ja det är väl allt.

    Tända lite ljus för de som fattas mig såklart.
    Blev ytterligare en igår då jag förlorade min gamla moster.
  2. 1
    Och så är det ju fredag och den obligatoriska frågan är ju vad ni ska göra i helgen?

    Själv ska jag nog göra något så spännande som att putsa fönster och bjuda svägerskan på middag. ja det är väl allt.

    Tända lite ljus för de som fattas mig såklart.
    Blev ytterligare en igår då jag förlorade min gamla moster.
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Ta det lugnt är planerna, beklagar sorgen. Jag har en faster och moster kvar i livet, en morbror och en moster har redan lämnat, men med tanke på att de båda var födda för ungefär 100 år sedan, så är det OK
  4. 2
    Ta det lugnt är planerna, beklagar sorgen. Jag har en faster och moster kvar i livet, en morbror och en moster har redan lämnat, men med tanke på att de båda var födda för ungefär 100 år sedan, så är det OK
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Åh, ledsamt med din moster...

    Ikväll ska vi äta crepes (dels med kycklingfyllning, dels med köttfärsfyllning) och en sallad och kanske dricka lite rosé till.
    Imorgon förmiddag ska vi åka och fika hos svärsonens föräldrar en kort sväng. Sen hem och vila oss (mig) i form, för på kvällen kommer några vänner över på middag. Det blir nåt så avancerat som hämtpizza ... Jaja, huvudsaken är ju att man får tillfälle att ses och prata lite.

    På söndag...ja, då kanske jag hjälper sonen att plocka i ordning på rummet. Han har röjt ur mängder med grejer som han vuxit ifrån. Nu ska det bli ett riktigt tonårsrum! Det mesta är klart, det är bara piffet kvar och det är ju det som är roligt .

    Ja, och tända ljus förstås. Men jag tror att jag tänder här hemma, det blir nog inte ork att åka till kyrkogårdarna. Jag tror att de jag saknar är här hos mig ändå.
  6. 3
    Åh, ledsamt med din moster...

    Ikväll ska vi äta crepes (dels med kycklingfyllning, dels med köttfärsfyllning) och en sallad och kanske dricka lite rosé till.
    Imorgon förmiddag ska vi åka och fika hos svärsonens föräldrar en kort sväng. Sen hem och vila oss (mig) i form, för på kvällen kommer några vänner över på middag. Det blir nåt så avancerat som hämtpizza ... Jaja, huvudsaken är ju att man får tillfälle att ses och prata lite.

    På söndag...ja, då kanske jag hjälper sonen att plocka i ordning på rummet. Han har röjt ur mängder med grejer som han vuxit ifrån. Nu ska det bli ett riktigt tonårsrum! Det mesta är klart, det är bara piffet kvar och det är ju det som är roligt .

    Ja, och tända ljus förstås. Men jag tror att jag tänder här hemma, det blir nog inte ork att åka till kyrkogårdarna. Jag tror att de jag saknar är här hos mig ändå.
  7. Salander
    #4
    Ja denna dam var 87 år, det räcker väl också bra kan jag tycka.
  8. 4
    Ja denna dam var 87 år, det räcker väl också bra kan jag tycka.
  9. Salander
    #5
    Jag tänker också tända ljus här hemma. Vi har en plats ute på vår tomt som vi brukar använda för att sätta ljus för de som inte är kvar hos oss. Moster var 87 år och sjuklig så det är mer av en befrielse för henne tror jag.
    Vad mysigt att fixa det till ett Tonårsrum.
  10. 5
    Jag tänker också tända ljus här hemma. Vi har en plats ute på vår tomt som vi brukar använda för att sätta ljus för de som inte är kvar hos oss. Moster var 87 år och sjuklig så det är mer av en befrielse för henne tror jag.
    Vad mysigt att fixa det till ett Tonårsrum.
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    Vad tråkigt med din moster. Vi har inte mycket helgplaner, ikväll skall vi äta litet halloweeninspirerat och karva en pumpa. Och tydligen skall min tonåring på Gamex i morgon blev jag just varse. Möjligen kommer det att inkludera skjutsning. Annars behöver jag jobba en del samt fila på en skrivelse till Skolinspektionen som skall vara inne på måndag.I övrigt vanligt hemmafix som till exempel bära ner balkongmöblerna till förrådet. Besöka kyrkogården och tända ljus skall vi också hinna med så klart.
  12. 6
    Vad tråkigt med din moster. Vi har inte mycket helgplaner, ikväll skall vi äta litet halloweeninspirerat och karva en pumpa. Och tydligen skall min tonåring på Gamex i morgon blev jag just varse. Möjligen kommer det att inkludera skjutsning. Annars behöver jag jobba en del samt fila på en skrivelse till Skolinspektionen som skall vara inne på måndag.I övrigt vanligt hemmafix som till exempel bära ner balkongmöblerna till förrådet. Besöka kyrkogården och tända ljus skall vi också hinna med så klart.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Nä ingenting...

    super nog skallen i bitar eller nåt. Just nu har jag ätit smågodis så jag mår illa men det går väl över bara jag ger fn i godiset.

    Hur mår du förresten? Har det ljusnat nåt för er?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Nä ingenting... super nog skallen i bitar eller nåt. Just nu har jag ätit smågodis så jag mår illa men det går väl över bara jag ger fn i godiset.

    Hur mår du förresten? Har det ljusnat nåt för er?
  15. Salander
    #8
    Lycka till med din skrivelse, på dem bara Är det Gamex, hur kan mina speltokiga söner ha missat detta? Well, well jag tänker inte skvallra för dem...
  16. 8
    Lycka till med din skrivelse, på dem bara Är det Gamex, hur kan mina speltokiga söner ha missat detta? Well, well jag tänker inte skvallra för dem...
  17. Salander
    #9
    Usch ja, jag sitter också och äter godis, så nu orkar jag ingen mat.
    Ja du, det har inte ordnat sig till det bättre, men det går i vågor hur mycket man orkar tänka på det. Tack för att du frågade.
    Hur har ni det själva?
  18. 9
    Usch ja, jag sitter också och äter godis, så nu orkar jag ingen mat.
    Ja du, det har inte ordnat sig till det bättre, men det går i vågor hur mycket man orkar tänka på det. Tack för att du frågade.
    Hur har ni det själva?
  19. Medlem sedan
    Apr 2000
    #10
    Jag skvallrade inte heller, fast jag hade koll. Så kom det ett mess alldeles nyss och då fick jag höra mamma, du är elak. Jag som precis lovat samma barn att åka på dreamhack och håller på att fixa bussbiljetter, jag elak?! Akta dig, rätt vad det är fattar de, och det är långt till söndag
  20. 10
    Jag skvallrade inte heller, fast jag hade koll. Så kom det ett mess alldeles nyss och då fick jag höra mamma, du är elak. Jag som precis lovat samma barn att åka på dreamhack och håller på att fixa bussbiljetter, jag elak?! Akta dig, rätt vad det är fattar de, och det är långt till söndag
  21. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #11

    Så litet som möjligt

    Tråkigt med din moster! Jag har tänkt slappa så mycket som möjligt i helgen. I den mån det går, med tvätt, ett par killar som skall ha mat och litet annat, men ändå. Vi skall inte iväg någonstans.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  22. 11
    Så litet som möjligt Tråkigt med din moster! Jag har tänkt slappa så mycket som möjligt i helgen. I den mån det går, med tvätt, ett par killar som skall ha mat och litet annat, men ändå. Vi skall inte iväg någonstans.
  23. Medlem sedan
    Jun 2002
    #12
    Ska snart iväg på något som kallas fredagsölen.. Det är sista fredagen varje månad som den som vill träffas i Lund på ett bestämt ställe och snacka lite och ta en öl (el vin för mig då)
    Brukar bli mellan 10 0 50 pers.
    Annars inget sådär planerat i helgen..
  24. 12
    Ska snart iväg på något som kallas fredagsölen.. Det är sista fredagen varje månad som den som vill träffas i Lund på ett bestämt ställe och snacka lite och ta en öl (el vin för mig då)
    Brukar bli mellan 10 0 50 pers.
    Annars inget sådär planerat i helgen..
  25. Medlem sedan
    Jun 2002
    #13
    Beklagar så klart fingrarna var för snabba så det gick iväg.
  26. 13
    Beklagar så klart fingrarna var för snabba så det gick iväg.
  27. Salander
    #14
    Det låter trevligt! Ha det så kul!
  28. 14
    Det låter trevligt! Ha det så kul!
  29. Salander
    #15
    Jag gillar såna helger när man bara hemmafixar Trevlig helg på er!
  30. 15
    Jag gillar såna helger när man bara hemmafixar Trevlig helg på er!
  31. Salander
    #16
    Haha jag håller tummarna att det passerar obemärkt förbi
  32. 16
    Haha jag håller tummarna att det passerar obemärkt förbi
  33. Medlem sedan
    Jun 2002
    #17
    Tack så mycket!
  34. 17
    Tack så mycket!
  35. Medlem sedan
    Dec 2005
    #18
    Beklagar

    Jag har varit ledig idag och barnen återkom från momor och morfar vid lunch så vi sov till halv tio och sen for jag ned på stan för att besöka banken och köpa cykellysen men jag råkade få meg mig trikåtyg hem också.

    Mina förÄldrar var här på lunch och äppelpaj och sen karvade barnen och jag pumpa. Vi har ätit mackmiddag och nu är barnen äute och försöker lura av grannarna godis. Planerna är att bada kottarna och sova. Imorgon väntas vänner med barn i samma åkder som mina på middagsbesök. På söndag är det fotbollsmatch förmig. Ska försöka hinna med en sväng till biltema och köpa fler plastlådor att ha ubder sängen. (Jag råkar ha ett sovrum som översvämmas av mina pysselsaker)
  36. 18
    Beklagar

    Jag har varit ledig idag och barnen återkom från momor och morfar vid lunch så vi sov till halv tio och sen for jag ned på stan för att besöka banken och köpa cykellysen men jag råkade få meg mig trikåtyg hem också.

    Mina förÄldrar var här på lunch och äppelpaj och sen karvade barnen och jag pumpa. Vi har ätit mackmiddag och nu är barnen äute och försöker lura av grannarna godis. Planerna är att bada kottarna och sova. Imorgon väntas vänner med barn i samma åkder som mina på middagsbesök. På söndag är det fotbollsmatch förmig. Ska försöka hinna med en sväng till biltema och köpa fler plastlådor att ha ubder sängen. (Jag råkar ha ett sovrum som översvämmas av mina pysselsaker)
  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
    Beklagar - och hoppas också att din egen situation snart skall ljusna.

    Jag skall se om jag klarar av att köpa ett par brallor i morgon (en sysselsättning som är direkt plågsam för mig). I övrigt lite skrivande, kanske lite städning, någon promenad och slappande framför TV:n.
  38. 19
    Beklagar - och hoppas också att din egen situation snart skall ljusna.

    Jag skall se om jag klarar av att köpa ett par brallor i morgon (en sysselsättning som är direkt plågsam för mig). I övrigt lite skrivande, kanske lite städning, någon promenad och slappande framför TV:n.
  39. Salander
    #20
    Fanns det några cykellysen på banken? Lycka till på söndag!
  40. 20
    Fanns det några cykellysen på banken? Lycka till på söndag!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar