Hur skulle du tänka?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Hur skulle du tänka?

    Ett par gånger i en byhåla nära mig, har jag sett en man i kanske 40-45-årsåldern. Han cyklar omkring (inte på måfå då, vad jag förstår det som, utan typ till affärn och så) med en reflexväst på sig. Reflexväst är ju verkligen kanonbra såhär års , MEN.....


    På hans reflexväst, på ryggen, står det "ISLAM IS FROM THE DEVIL".
    På bröstet står typ "MY TWO PROTECTORS ARE JESUS AND GOD".

    Alltså, folk får ju verkligen ha vilken tro de vill, även han.
    Men för mig känns det verkligen motbjudande att se någon cykla omkring med såna budskap på sig. Oförskämt, faktiskt! Och jag känner att nån gång kommer jag inte att kunna hålla tyst när jag möter honom. Då kanske jag säger till honom att det faktiskt kan uppfattas som rätt oförskämt. Inte för att jag tror att det kommer att hjälpa. Men ändå.

    Jag får väl tillägga att det skulle inte spela nån roll vilken religion eller livsåskådning som skulle stått där, det handlar inte om att det står just islam. Så slipper någon dra valsen om att vara pk nu igen.
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  2. 1
    Hur skulle du tänka? Ett par gånger i en byhåla nära mig, har jag sett en man i kanske 40-45-årsåldern. Han cyklar omkring (inte på måfå då, vad jag förstår det som, utan typ till affärn och så) med en reflexväst på sig. Reflexväst är ju verkligen kanonbra såhär års , MEN.....


    På hans reflexväst, på ryggen, står det "ISLAM IS FROM THE DEVIL".
    På bröstet står typ "MY TWO PROTECTORS ARE JESUS AND GOD".

    Alltså, folk får ju verkligen ha vilken tro de vill, även han.
    Men för mig känns det verkligen motbjudande att se någon cykla omkring med såna budskap på sig. Oförskämt, faktiskt! Och jag känner att nån gång kommer jag inte att kunna hålla tyst när jag möter honom. Då kanske jag säger till honom att det faktiskt kan uppfattas som rätt oförskämt. Inte för att jag tror att det kommer att hjälpa. Men ändå.

    Jag får väl tillägga att det skulle inte spela nån roll vilken religion eller livsåskådning som skulle stått där, det handlar inte om att det står just islam. Så slipper någon dra valsen om att vara pk nu igen.
  3. Salander
    #2
    Jag skulle tro att den personen inte är riktigt, riktig i huvudet faktiskt. Undrar just om det hjälper att säga något, men jo, det skulle nog kunna hända att jag skulle göra det, givet att tillfället känns rätt.
  4. 2
    Jag skulle tro att den personen inte är riktigt, riktig i huvudet faktiskt. Undrar just om det hjälper att säga något, men jo, det skulle nog kunna hända att jag skulle göra det, givet att tillfället känns rätt.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Jag skulle tänka att mannen inte är så slug och låta det vara så.
  6. 3
    Jag skulle tänka att mannen inte är så slug och låta det vara så.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    En kättare alltså?

    Eftersom han bara har två beskyddare, Jesus och Gud, tror han alltså inte på den heliga treenigheten och måste fördömas som en kättare! Det tycker jag att du skall kritisera honom för, såsom en god kristen.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    En kättare alltså? Eftersom han bara har två beskyddare, Jesus och Gud, tror han alltså inte på den heliga treenigheten och måste fördömas som en kättare! Det tycker jag att du skall kritisera honom för, såsom en god kristen.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Jag tycker inte heller att det är ok. Han får för min del gärna ha den texten han har på framsidan, men texten på ryggen är negativ och tillför inget gott här i världen.
  10. 5
    Jag tycker inte heller att det är ok. Han får för min del gärna ha den texten han har på framsidan, men texten på ryggen är negativ och tillför inget gott här i världen.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Då skulle jag nog bara lugnt konstatera att han inte har alla bestick i lådan och låta det vara. Fast du om någon kanske kan få honom att inse det dumma i det där, så försök för all del.
  12. 6
    Då skulle jag nog bara lugnt konstatera att han inte har alla bestick i lådan och låta det vara. Fast du om någon kanske kan få honom att inse det dumma i det där, så försök för all del.
  13. Gretah
    #7
    Dåre, hade jag tänkt... I första hand för trycket på bröstet om hans protectors, God and Jesus. Jag tappar alltid fattningen en aning när det kommer till fanatiker.
    I våran byhåla bor det en person son spikat upp ett jättestort kors i sin trädgård och bränt/ ristat in "INRI" samt nån mer text jag inte kan se på håll.
  14. 7
    Dåre, hade jag tänkt... I första hand för trycket på bröstet om hans protectors, God and Jesus. Jag tappar alltid fattningen en aning när det kommer till fanatiker.
    I våran byhåla bor det en person son spikat upp ett jättestort kors i sin trädgård och bränt/ ristat in "INRI" samt nån mer text jag inte kan se på håll.
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8
    Ibland när jag ser filmer från det stora landet i landet i väster får jag intrycket att sådana här företeelser är vanligare där än här. Och kanske inte kan avfärdas med "galningar".
  16. 8
    Ibland när jag ser filmer från det stora landet i landet i väster får jag intrycket att sådana här företeelser är vanligare där än här. Och kanske inte kan avfärdas med "galningar".
  17. Medlem sedan
    Jun 2004
    #9
    Det är oerhört vanligt där om man ska döma från kommentarsfält till artiklar, forum eller bloggar av amerikaner. Mycket om Gud, Jesus och Satan där....
    Angående sjukdomar så tror många där att det är Guds mening och man ber till Gud för att bli frisk, blir man frisk är det också Guds eller Jesus verk.
  18. 9
    Det är oerhört vanligt där om man ska döma från kommentarsfält till artiklar, forum eller bloggar av amerikaner. Mycket om Gud, Jesus och Satan där....
    Angående sjukdomar så tror många där att det är Guds mening och man ber till Gud för att bli frisk, blir man frisk är det också Guds eller Jesus verk.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar